ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odzyskiem energii podczas hamowania
Autor Wiadomość
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   Problem z odzyskiem energii podczas hamowania

Z racji tego iż jestem nowy na tym forum chciałbym serdecznie przywitać wszystkich forumowiczów.
A teraz do rzeczy.
Niedawno zmieniłem sterownik w moim Ebike-u
Dokładnie to ten model. Link
Problem polega na tym że sterownik nie odzyskuje energii podczas hamowania.
Dwa niebieskie kabelki są złączone zgodnie z instrukcja. (włączenie odzysku)
Po naciśnięciu klamki hamulca czuć bardzo mocne hamowanie silnika praktycznie przy każdej prędkości bardzo fajnie hamuje, niestety analogowy amperomierz wychyli się do tyłu tylko na ułamek sekundy. Na starym sterowniku w instalacji do 60V odzysk działał prawidłowo.
Napięcie instalacji mojego roweru obecnie 71V .
Spotkał się ktoś z was z podobnym problemem ? :(
Ogólnie sterownik jest bardzo fajny przy normalnej jeździe . Z dobrym wiatrem nawet 76km/h udało się osiągnąć :mrgreen: Prąd max = 40A
tylko ten odzysk ..
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Nie 04 Sty, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Te sterowniki robi kilka firm w chinach. Domyślam się, że jedni od drugich kopiują.
Z opisu wynika, że Twój sterownik nie ma hamowania regeneracyjnego ;)
Zatem wszystko jest ok.
To co masz to jest chyba E-ABS i zrealizowany jest na zasadzie zwierania wszystkich faz. Tak działa blokada obrotu koła w skuterach elektrycznych po przekręceniu kluczyka stacyjki. Twój sterownik nawet ma takie złączki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Czyli domyślam się że już nie da się nic z tym zrobić bez poważnych ingerencji elektronicznych ?.
Swoją drogą myślałem że zwarcie 3 faz przy prędkości 70km\h będzie miało jakieś "akrobatyczne" skutki tym bardziej że napęd mam z przodu, ale skoro twierdzisz że tak działa E-ABS to trochę mnie to uspokoiło. :smile:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

No skoro Twój amperomierz nie wykazuje prądu zwrotnego, a rower mimo to hamuje to raczej nie ma innego wytłumaczenia ;)
Jak robiłem testy to 10A max było regenerowania i to przez kilka sekund. Więc te moce nie są jakieś potworne.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale ja mam podpięte pod klamki hamulcowe kabel czarny i brązowy czyli "Brake-Low Cable"
Orientujesz się może do czego służy przewód żółty "Brake-Hi Cable" ? czym się różni od "low" ? oraz z czym go łączyć ? Bo może na tej funkcji zaczęła by działać poprawnie regeneracja.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

http://ebike.nexun.pl/bra...-swiatla-stopu/
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

I wszystko jasne :smile:
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 02 Sty, 2015   

brake low to masz zwieranie do masy a brake Hi podajesz napięcie na ten przewód.
E-ABS i Regen to są dwie osobne funkcje w sterownikach
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group