|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Lepsze od bocznika |
Autor |
Wiadomość |
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008 Lepsze od bocznika
|
|
|
Witam, jakiś czas temu kupiłem bocznik 600A/60mV do pomiaru prądu silnika, mam też inne boczniki na mniejsze prądy. Ale policzmy 600A*60mV to mamy aż 36W strat.
Dla bocznika 60A i 60mV ( taki mam do skuterka) mamy 3,6W straty. A ponieważ każdy W się liczy w pojeździe, kupuje własnie inne przetworniki , działajace na efekcie halla. I Wam tez polecam : http://www.allegro.pl/ite..._wyprzedaz.html ten 200A pracuje w zakresie od -600A do +600A ( w zależności od kierunku przepływu pradu) , ten na 100A pracuje w zakresie +-300A, to jest okazja, cena takiego przetwornika w sklepie jest dużo wyższa. Zamówiłem jeden 200A ( do e-samochodzika) i 2 x 100A do innych pojazdów.
Pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008
|
|
|
Faktycznie cena jak na LEM bardzo niska, kiedyś szperałem za nimi i kosztowały
kilkaset zł. Ale pamiętaj że toto trzeba zasilić 15V, czyli trzeba skądś wziąć to napięcie,
czyli dochodzi koszt przetwornicy i dodatkowa zabawa. Czyli i tak te kilka watów Ci ucieknie,
nie wspominając o kosztach.
Fajna zabawka ale chyba prosty banalny bocznik za małe pieniądze jest bardziej praktyczny
Pzdr. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008
|
|
|
Na allegro boczniki kosztuja ok 20-40zł. Zasilanie tego LEMa to żaden problem, pobór pradu znikomy.
Wiesiek |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008
|
|
|
Ja wiem że to żaden problem, ale problemem jest wygenerowanie stabilnych
15V w aucie, znaczy się to nie jest jakiś tam WIELKI problem, ale musisz
sklecić jakiś zasilacz specjalnie do tego LEM-a.
A taki zasilacz/stabilizator na pewno łyknie kilka watów, więc argument o oszczędności
prądu bierze w łeb |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008
|
|
|
Stosowałem Przetwornice mocy 1 W
Do zasilania czujnika pewnie wystarczy
koszt to 10-20 zł
Dawałem jak trzeba separować galwanicznie
Mają w firmie Piekarz
Akurat nie takie napięcia,ale pewnie są w handlu inne
http://www.piekarz.pl/ind...offer&group=127 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008
|
|
|
Średnia oszczędna jazda pobiera chwilami prąd 100A, część zakresu z 60mV; przy boczniku 400A odłoży się na boczniku tylko 1,5W (słownie półtora wata); to jest symboliczna energia przy 8 kW.
Omija się też inne problemy (głównie finansowe). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008
|
|
|
Jak ktoś chce sobie pokombinować to niech ma przyjemność
Poza tym to nowoczesne rozwiązanie i pewnie ciut lżejsze |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2008 Re: Lepsze od bocznika
|
|
|
rudzik6 napisał/a: | Witam, jakiś czas temu kupiłem bocznik 600A/60mV do pomiaru prądu silnika, mam też inne boczniki na mniejsze prądy. Ale policzmy 600A*60mV to mamy aż 36W strat.
Dla bocznika 60A i 60mV ( taki mam do skuterka) mamy 3,6W straty. A ponieważ każdy W się liczy w pojeździe, kupuje własnie inne przetworniki , działajace na efekcie halla. I Wam tez polecam : http://www.allegro.pl/ite..._wyprzedaz.html ten 200A pracuje w zakresie od -600A do +600A ( w zależności od kierunku przepływu pradu) , ten na 100A pracuje w zakresie +-300A, to jest okazja, cena takiego przetwornika w sklepie jest dużo wyższa. Zamówiłem jeden 200A ( do e-samochodzika) i 2 x 100A do innych pojazdów.
Pozdrawiam
Wiesiek |
Nie lepiej jako bocznik wykorzystać główny kabel zasilający (ten na którym nie ma regulatora), wtedy nie ma dodatkowych strat na boczniku. Trzeba tylko odpowiednio dobrać skale na mikroamperomierzu, lub zrobić dzielnik z oporników. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2008
|
|
|
Na kablu odkłada się taka sama moc, jak na boczniku (śmiesznie mała).
W samochodzie to jest około półtora wata przy poborze przez silnik ośmiu tysięcy wat, czyli równa zero.
A można pokazać różne bajery.
Najpierw trzeba pojeździć, a potem dopieścić ("Liściasty"ma rację). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Maj, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Na kablu odkłada się taka sama moc, jak na boczniku (śmiesznie mała).
W samochodzie to jest około półtora wata przy poborze przez silnik ośmiu tysięcy wat, czyli równa zero.
A można pokazać różne bajery.
Najpierw trzeba pojeździć, a potem dopieścić ("Liściasty"ma rację). |
Przy 100A kabel powinien być przekroju 32m2, aby gęstość prądu była w granicach 3 A/m2.
Przy długości kabla prądowego 5m, straty mocy na kablu 26W.
Przy 200A straty to 104W, to nadal mało przy 8kW (1,3%).
Największe straty są i tak na zaciskach akumulatorów, samym akumulatorze i regulatorze no i w silniku. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Maj, 2008
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | Kablem o przekroju 32m2 można puścić cały prąd z Europy do Ameryki
A gęstość 3A/m2 to ma chyba kabel z drewna ;P |
Miało być A/mm2 !!! |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Śro 14 Maj, 2008
|
|
|
Wiem że miało, ale tak się chciałem ponabijać nieszkodliwie
Zbyszek ma 25 mm2 przekrój i jeździ, przy 200A ma gęstość 8A/mm2.
3A/mm2 to jest asekuracja stosowana w przemyśle, w samochodzie nie ma większego sensu.
Przy 200A i przekroju 25 mm2 straty na 5m przewodu będą rzędu 136 W. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 14 Maj, 2008
|
|
|
Zauważcie, jacy robimy się oszczędni.
Patrzymy na to, czy silnik ma sprawność 70%, czy też 90%, liczymy każdego wata, chociaż to są chwilowe obciążenia; a w spalinowych średnio w praktyce ponad 90% energii robi efekt cieplarniany, dużo o tym się mówi, a auta robią coraz cięższe. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|