BMS 10S - 37 V przestał ładować |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015 BMS 10S - 37 V przestał ładować
|
|
|
Tym razem ja mam pytanie do Was w sprawie usterki BMS.
Mały BMS 10S-37V-LIPO uzywany kilkadziesiąt arazy.
Nagle bez mozliwości zwarcia, pomylenia połączeń itp
przestał ładować tzn. Pin C- czyli Charge Port nie podtrzymuje połączenia
do B- czyli minusa baterii.
Sprawdziłem oczywiście brak zimnych lutów, ewentualne ślady spaleń, peknięć.
Nic nie widać.
Pomiary :
Gdy było ok. wtedy napięcia (bez dołączonej ładowarki) były takie :
-B = 41,6 V
-C = 40,6 V
obecnie :
- B = 41,6 V
- C = 1 V lub nizej
Nie jest powodem napięcie baterii bliskie granicznemu, bowiem analogiczna sytuacja
przy pakiecie ok 40,5 V. Nic nie daje zmiana kolejnosci podłączeń zasilanie ; gniazdo balansera
czy gniazdo balansera ; zasilanie.
Pytanie : czy Waszym zdaniem to może być jednak zawieszenie które mozna było zresetować
zwierając na chwilę np -B z -C, przez rezystor itp pomysły ?
Czy raczej padł MFET P75NF758 a może macie inne doświadczenia/pomysły ?
BMS10s-ALI-polaczenia.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 372 raz(y) 56,34 KB |
BMS10s-ALI-konstr.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 403 raz(y) 88,27 KB |
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Fety raczej dostają zwarcia a to nie to. Jest odcięty więc na bramce nie ma napięcia. Pomierz tranzystor, może podmień ale wydaje mi się, że problem jest w sterowaniu. Podejżewam ten scalak. A próbowałeś odpinać złącze balansowania w celu zresetowania? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | ...A próbowałeś odpinać złącze balansowania w celu zresetowania? |
Tak oczywiście.
Zresztą co najmniej raz juz miałem taki przypadek który uznałem ze to z powodu złego połączenia (zaiskrzenia) zasilania +. Ale po tym czasie kilka razy normalnie ładował.
Ładował zresztą max 1,9 A więc nie ma również problemu przeciązenia.
Teraz niestety wszystkie znane mi sztuczki zawiodły i nie ładuje . A co gorsza nie wiem z jakiego powodu się to stało i czy ma sens naprawa (scalaków raczej nie będę wymieniał).
A ponieważ moje zaufanie do BMS kolejny raz się obniżyło, to mam dylemat nad wyborem ew. kolejnego modułu.
Moją nieufność powiększa fakt że różni producenci różnie zalecają kolejność włączeń
zlącze balansowania a potem zasilanie, inni zaś odwrotnie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Tych bmsów podłaczałem kilka i używam. 7, 10 i 13S i brak jakichkolwiek problemów. Ładuję do 8A a po dołożeniu brakującego tranzystora obciążenia do 40A. To prosta konstrukcja ale daje radę. Jest tani więc może po prstu wymień. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Pokaż zdjęcia twojego BMS'a. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Mechano napisał/a: | Pokaż zdjęcia twojego BMS'a. |
jest w 1-szym poscie |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Konkretnie twojego a nie zdjęcia producenta. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Moj egz z dwóch stron
BMS-10S-2.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 447 raz(y) 2,2 MB |
BMS-10S-1.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 2,04 MB |
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Konstrukcja tego wydaje mi się trochę dziwna, ponieważ przy ładowaniu prąd płynie przez tranzystor ładowania i tranzystory obciążenia zaporowo, a więc chyba przez diody. Co do samego ładowania, to na bramce tranzystora od ładowania napięcie powinno być wyższe od źródła (10-15V). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Dziwna, nie dziwna ale działa. Sprawdzone to, że odcina kiedy powinien zarówno przy ładowaniu jak i rozładowaniu. To bardzo prosty analogowy bms. Wszystkie moduły mierzące zarówno ładowanie jak i rozładowanie są połaczone szeregowo. Jak któryś wykryje napięcie za wysokie/za niskie to wyłącza fety. Uszk może być w module któregokolwiek ogniwa lub w scalaku sterującym fetami. Niestety może być potrzeba poświęcenia sporo czasu na naprawę a to tania zabawka. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Ogniwa/segmenty oczywiscie mam ok. Nie maja roznic wiekszych niz 30 mV na kanal.
Sprawdzalem na dwóch różnych pakietach i przy roznym stopniu rozladowania całości. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Nie, nie. Przepraszam. Pisząc ogniwa miałem na myśli te segmenty bms obslugujące ogniwa. Tam są transoptory. możesz np. pomierzyć napięcia na nóżkach transoptorów. powinny być takie same. Jak bedzie jakiś odstawał to tam jest problem a jak będą jednakowe to raczej w sterowaniu fetów ( ten scalak). Pisałeś jednak, że nie będziesz wymieniał... |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Dziwne jest to, że jeżeli tak jest jak mi się wydaje, to jeżeli ładowarka da max 41V to na aku będzie 40,5V albo mniej. Co do układu to ze zdjęcia nie mam pewności, ale to chyba zwykły C-mos. Trzeba podłączyć aku i ładowarkę i pomierzyć napięcie na tranzystorze. Może to i mało opłacalne, ale dla nauki może warto (układ to 1-2pln). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
To 4 dwuwejściowe bramki NAND. Scalak 4011
Zajżałem do swojego aku i widać, że bramka feta idzie bezpośrednio na transoptory. Posprawdzaj kolego Wojtek jak pisałem wcześniej.
DSC_0050.JPG scalak 4011 |
Pobierz Plik ściągnięto 379 raz(y) 2,59 MB |
DSC_0051.JPG tranzystor ładowania |
Pobierz Plik ściągnięto 436 raz(y) 3,31 MB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi, podlubie. Tym bardziej ze taki przypadek nieladowania juz mialem a potem znów ladowal. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|