POMYSŁ na modyfikację silnika Hub. |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Zmiana na taśmy wymaga zmian w blachach, a to pociąga za sobą zmiany w ułożeniu pól magn. i może się okazać, że silnik straci moc albo efektywność. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Zmiany w blachach wynikające z czego jeśli mógłbyś rozwinąć temat? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Przekroju, prostokątny przekrój blach ciężko wpasować w taki troszkę owalny przekrój blach w silniku |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Nie wnikam ale jeśli tak piszesz to widocznie tak jest.
W takim razie zostaje mi zalewanie uzwojenia. Jak już pisałem olej jest fuj...
Klej termoprzewodzący w połączeniu z drutem o przekroju prostokątnym/kwadratowym. Zmniejszają się szczeliny pomiędzy zwojami drutu. Może nie będzie to 0.05 tylko więcej ale mimo wszystko.
Zaraz silnik od nowa zrobimy
Patented by Arbiter group |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
DeeX napisał/a: | Zaraz silnik od nowa zrobimy
Patented by Arbiter group |
Tiaaaa... i chwilę później się obudziłeś |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Ale mniejsze grzanie silnika z taśmami nie wynika z lepszego chłodzenia, bo chłodzenie jest o wiele gorsze z powodu minimalnej powierzchni odprowadzania ciepła tylko z ilosci miedzi możliwej do upchania i małej rezystancji tegoż
Olej i inne chłodzenie nie jest potrzebne. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
-Panie dyrektorze! Mam wizję!
-To do psychiatry idź pan...
Proszę o nie zaśmiecanie tematu... Gdzie jest moderator ja się pytam?!
Na elektrodzie już dawno by był ban! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Tu nie jest elektroda
Co do moderatorów z elektrody, to już dawno sobie zdanie wyrobiłem.
Co jeden to mądrzejszy, a wiedzą się żaden nie podzieli. Tyle w temacie. |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Do tas'a:
A czy widzisz w ogóle możliwość zastosowania tego kleju przy przekroju kwadratowym?
Weź napisz wszystko co wiesz a nie że o wszystko trzeba się Ciebie pytać! |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Ja nigdy nie zalewałem żadnego silnika
ale...
"Zdrowy rozsądek może zastąpić każdy stopień wykształcenia, lecz żadne wykształcenie nie zastąpi zdrowego rozsądku." G. Ch. Lichtenberg |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
No właśnie... Zdrowy rozsądek... Ja się zawsze przekonuje że dana rzecz nie będzie działać po mojej ingerencji dopiero gdy sie o tym przekonam na własnej skórze niszcząc bądź uniemożliwiając dalsze działanie danej rzeczy
I to moje drogie dzieci nazywa się doswiadczaniem empirycznym a nie zdrowym rozsądkiem |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Chętnie bym porozmawiał o tym z kimś kto zajmuje się przewijaniem silników ale kimś otwartym na nowe poglądy co by mnie nie wyśmiał jak zacznę mu objaśniać co i jak... |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Nie wiem czy na forum jest ktoś kto przewijał silnik. To temat dla prawdziwych wyjadaczy.
Twierdzisz Tas, że zmiana na z drutu na taśmy umożliwiłaby pompowania większej ilość amperów? Jeżeli nawet to wątpię żeby normalny sterownik sobie w z tym poradził - może sabvoton by dał radę, jego samonauka działa na trochę innej zasadzie |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Przy przekrojach kwadratowych można dać większe przekroje w te same miejsca. Stąd większy dopuszczalny prąd. Pod warunkiem, że uzwojenia są równiutko układane. |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Dobry Wieczór, ale się temat szybko rozwinął. A więc tak, w najbliższym czasie będę przeprowadzał testy na małym silniku bldc. Użyje pasty termo-przewodzącej gelid extreme, lepszej nie ma na wolnym rynku. Pasta ma jeden mały minus, traci swoje właściwości a gdy wyschnie i się pokruszy to zaczyna nawet izolować. To tego trzeba utrzymać czystość, troszkę wody i po niej. Może lepszy był by silikon? Ale znowu to wszystko odizoluje zwoje od powietrza o czym wcześniej pisałem. Wziąłem sobie bardzo do serca to co pisał tas. Taka przeróbka czyli pasta/silikon będzie miała duży sens gdy stojan stoi i robimy mida, http://e-bike-diffusion.c...start_num%253D1 w tych silnikach zwoje są na obudowie, gdyby udało się przekazywać ciepło na obudowę to o matko W silnikach hub trzeba chłodzić stojan czyli pomysł z mojego pierwszego postu. Tak np działają silniki z nagrywarek, tak mam taki, tak na nim będę robił testy bo na większą skale mnie nie stać na razie. Jedna osoba z naszego forum zalewa właśnie silnik olejem, ja tam trzymam kciuki. |
|
|
|
|
|