|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
POMYSŁ na modyfikację silnika Hub. |
Autor |
Wiadomość |
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Skąd się wzięło 0.785 jeśli można wiedzieć? Uczę się! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Założyłem pole kwadratowe o boku równym 1 do wypełnienia.
Dla jednego przewodu o średnicy 1, gdzie r=0,5:
3,14*0,5*0,5 (PI*r*r) daje 0,785
Dla czterech przewodów o średnicy 1/2, gdzie r=0,25:
(3,14*0,25*0,25)*4 daje 0,19625*4 = 0,785
To samo będzie dla 9, 16, 25 itd. przewodów wpisanych w kwadrat.
Dziwne, ale prawdziwe |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Wyższa matematyka... Będę uczyć się u kogo innego, kto lepszej tłumaczy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Zwykłe mnożenie z poziomu szkoły podstawowej
Wzór na powierzchnię okręgu jest ci chyba znany i trochę geometrii
S=Pi * r do kwadratu, czyli inaczej Pi * r * r
Do kwadratu o boku 1 metr wpisujesz okrąg o promieniu 50 cm, czyli średnicy 1 metra.
Potem robisz to samo dla 4 okręgów wpisanych w ten kwadrat i obliczasz w ten sam sposób powierzchnię jednego okręgu, a że jest ich tam cztery, to mnożysz powierzchnię jednego okręgu razy cztery.
W drugim przypadku promień jednego z czterech okręgów ma wymiar 25 cm.
Prościej nie potrafię wytłumaczyć. |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Ja Ciebie przepraszam że napisałem to na tyle poważnie ze aż wziąłeś to do siebie! Serio przepraszam!
podaj mi jeszcze setna liczbę po przecinku dla PI bo mi coś inaczej w obliczeniach wychodzi |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
9 |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
ok teraz wychodzi 0,785
Dobrze, bo boję się ze mój post o wykorzystaniu patentu niemiaszkow i drutu profilowanego gdzieś zaginie...
Ktoś coś o tym? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Podam Ci jeszcze dwa wzory. F=B×I×l gdzie; B-indukcja, I-prąd, l- długość drutów (równoległych do osi obrotu). Aby zwiększyć indukcję, trzeba zmniejszyć szczelinę między wirnikiem a stojanem, albo założyć na wirniku elektromagnesy. Drugi wzór jest na moc traconą w silniku P=I² ×R, gdzie R- opór uzwojeń silnika. Załóżmy teoretycznie że wypełniamy całą przestrzeń miedzią- wówczas opór spada o ok 20%, więc straty też. Jeżeli o tyle samo zwiększymy indukcję, wówczas potrzebujemy mniejszego prądu (o ok. 17%), a straty spadną o ca 30%. Dodam jeszcze że ta blacha do której są przyklejone magnesy (jej grubość) ma dość istotne znaczenie dla pracy silnika, stanowi obwód magnetyczny. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Na plus czy minus (obwód magnetyczny z blachy do której są przyczepione megnesy)? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Im grubsza tym lepiej zamyka strumień magnetyczny magnesów i jest większa indukcja. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Tak jak Adam prawi, ale nic nie da zwiększenie grubości blachy, jak jest duża szczelina (magnesy w silnikach rowerowych często są płaskie). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Niestety takie co są wycinkiem koła to na zamówienie by trzeba robić. I do tego większej grubości żeby skompensować kształt przy tej samej obudowie. W końcu zamiast taniego silnika będzie drogi i trochę lepszy. |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
A jak sie ma aluminiowy wirnik do obwodu magnetycznego? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Tez sie nad tym zastanawiałem. Czy aby nie powstałoby w nim pole wirowe |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Jesli powstaje to mam rozwiazanie
Wirnik w hub'ie (przynajmniej moim) jest bardzo gruby. Mozna by odkleic magnesy, tytoczyc w wewnetrznej jego stronie (tam gdzie przyklejone sa magnesy) na przyklad jede/dwa/trzy zlobki i w to miejsce wpasoawc/wkleic przewodnik magnetyczny- jakas tam stal.
Dzieki temu (oczywiscie jesli w aluminiowym wirniku faktycznie wytwarza sie pole wirowe) uzyskalibysmy obwod magnetyczny.
Hmm? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|