Tektronik ATron |
Autor |
Wiadomość |
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Up...
Ciąg dalszy z placu boju , wziąłem się za wachacz , wstępnie go pospawałem i obrobiłem trochę spawy :
Wyszło super
. skubaniec duży będzie
|
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Jakiej długości jest ten wahacz? Spore ramie wyszło...Co to za stal? Jaka grubość i wymiary. Jaki skok zaplanowałeś i jak pójdzie linia łańcucha. Tak z grubsza. |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Sam wahacz (jeszcze nie wahacz ) w miejscu zaznaczony pisakiem na zdj ma około 40-45cm , stal zwykła , konstrukcyjna jaką dostaniesz w każdej hurtowni stali ( ja brałem od STALER'a)
To profil zamknięty 40x20x2mm , co do skoku to jeszcze nie wiem bo to wyjdzie potem jak wstępnie "postawię" ramę ale patrzę na dampery o skoku 200mm
Z łańcuchem tez wyjdzie w poraniu nie wiem jeszcze jak zrobię support ,bd musiał pogadać z Emil'em1906 on byłby pewnie w stanie dorobić |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Tektronic napisał/a: | To profil zamknięty 40x20x2mm , co do skoku to jeszcze nie wiem bo to wyjdzie potem jak wstępnie "postawię" ramę ale patrzę na dampery o skoku 200mm
|
Sam ostatnio ulepiłem wahacz z takiego profilu, wydaję się aż nadto masywny, 200mm skoku?
Chyba miałeś na mysli długość montażową. |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Ciekawie sie zapowiada Jaka jest waga jednego takiego profilu 40x20x2mm? |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Im mniejsze przełożenie tym lepiej...U ciebie będzie gigantyczne, musisz patrzeć na kąt dampera, odległość mocowania od suportu (odległość na wahaczu jak i na przednim trójkącie). Przełożenie w ramach to najczęściej 1:2.5. Dasz za duże, będziesz potrzebował mega twardej sprężyny, albo super napompowanego dampera, dostaniesz w zamian bardzo duży skok ale naprężenia na ramie niepotrzebne i czułość niższa. Z góry załóż skok, długość wahacza i miejsca mocowania. Przy tej długości może się skręcić jak świderek podczas hamowania (zacisk gnie jedną stronę w dół). |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Sam metrowy profil taki to na oko gdzieś z +/- 1 kg , nie sprawdzałem tego dokładnie
Patriko napisał/a: | Tektronic napisał/a: | To profil zamknięty 40x20x2mm , co do skoku to jeszcze nie wiem bo to wyjdzie potem jak wstępnie "postawię" ramę ale patrzę na dampery o skoku 200mm
|
Sam ostatnio ulepiłem wahacz z takiego profilu, wydaję się aż nadto masywny, 200mm skoku?
Chyba miałeś na myśli długość montażową. |
Tak , ogólnie cała maszyna bedzie bardzo pancerna , finalnie będzie wzmocniona laminatem
Prawdopodobnie damper będzie regulowany z kierownicy , ale nie wiem co z tego wyjdzie
Freerider napisał/a: | . Z góry załóż skok, długość wahacza i miejsca mocowania. Przy tej długości może się skręcić jak świderek podczas hamowania (zacisk gnie jedną stronę w dół). |
? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
To ma być maszyna w teren?
Mi to wygląda na e-dragstera |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
Maszyna w teren ale i na szosę z tąd myśl regulacji tylnego amora by można było zmienić w zależności od nawierzchni
Robię go baaardzo miękkiego , w sensie pływał a nie drgał aż do bólu rąk
Np coś takiego jak tu w 0:40 ^^
https://www.youtube.com/watch?v=9YIiwcNPFcg |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 26 Cze, 2015
|
|
|
Czy ktoś tu z forum oferuje spawanie TIG ? |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015
|
|
|
Trochę sobie przemyślałem sprawę i jednak pójdę ... w mid
z 90kg wagi i 7x9 wyszedł by autobus |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015
|
|
|
Od razu licz MIDa takiego 5-8kw... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015
|
|
|
http://www.stoomgroep.be/...-0130302014.pdf
Napięcie 48V da mi 6600 obr i 1920W przy 40A i momencie pewnie ok 4Nm
Taki Simson S51 ma jakieś 4-5 koni i 5Nm przy wadze 90Kg i idzie naprawdę żwawo
Więc jeśli wytrzyma dalsze pakowanie prądu to powinno być całkiem nieźle
I zastanawiam się nad kołami czy 24'' czy 26'' będzie lepsze ale jeszcze nie obmyśliłem przełożenia , sama średnica koła pasowego silnika to 125mm więc chyba te 24'' było by lepsze bo nie stracę tak na momencie a napięcie zawsze można troszkę podnieść jeszcze. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Będzie "a nie mówiłem?", zobaczysz
Zajedziesz ten silniczek "od wkrętarki". |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
|