BLDC |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014 BLDC
|
|
|
............. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Wrz, 2018, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Zmiana tranzystorow pewnie tez pomoze, zwlaszcza markowe modele. |
|
|
|
|
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
A jest opcja wlutowania potencjometru do regulacji prądu w sterowniku? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
konradmk, tam są tak małe rezystancje iż wątpię że znajdziesz taki potencjometr |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
potencjometr ważył by więcej niż rower |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015
|
|
|
Spotkał się ktoś z sytuacją, że sterownik jest nietunigowalny?
Mam ten z serii w której w miejsce tempomatu chińczyk dawał boosta :p. Tyle, że w moim akurat się trafiło, że jest tempomat
Co do meritum problemu. Nadalanie cyną drutów pomiarowych daje minimalne zwiększenie mocy, ale sterownik przerywa jazdę co chwila i ją wznawia np po wciśnięciu regena albo samoistnie. Większe nadlanie cyną (takie jak powinno być przy powiększeniu mocy z 45A do 65A) powoduje całkowite zablokowanie sterownika |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015
|
|
|
Ja mialem w sterowniku goldenmotor taka sytuacje ze jak dalem za duzo cyny to dawal duzy prad ale gwaltowne odkrecenie manetki powodowalo przerywanie. Powolne odkrecanie i jechalo nawet z tym duzym pradem. Jakby mial algorytm zabezpieczajacy przed gwaltownym przyrostem |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015
|
|
|
Chyba miałem kiedyś tego goldenmotora od Ciebie (ale nie jestem pewien czy to ten) . Wystarczyło usunąć trochę cyny tak by zszedł z prądem do poziomu niecałych 60A i na 12s nie zgłaszał żadnych problemów . Wcześniej robił dokładnie to co piszesz.
Obecnie tatko jeździ na 12s na sterowniku nieprogramowalnym z bazarku 1000W używanym w którym odniosłem prąd z 40A do 70Amax i też zero problemów z przerywaniem pracy itp. Co ciekawe sterownik w zasadzie nie jest nigdy ciepły . Pracuje na 12s z silnikiem 10x6 w kole 20cali więc ma mega lekko . |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015
|
|
|
To nie o to chodzi. Aktualnie sterownik jest całkowicie zablokowany. Nie widzi hali po nadlaniu cyną. Stwierdziłem to uruchamiając samonaukę |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015
|
|
|
No to nie pomogę Sietaz... CO do postu Pykacz... U mnie tak było przy silniku małym przekładniowym tylnym... ale max prąd był około 35A chwilowo przy pełnym, powolnym odkręceniu manetki... a napięcie z liion 10p (w realu było 21ah z tego... tak że nie siadało mocno). Mierzone miernikiem z hobby... Pzdr... |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2015
|
|
|
Rozwiązanie problemu okazało się dosyć łatwe aczkolwiek dziwne. Przyczyną były częściowo naderwane kable od hali na płycie sterownika. Na oryginalnej mocy sterownik działał, przy podniesieniu prądu już nie. Do końca nie wiem co hale mają wspólnego z tym tuningiem. W każdym razie działa |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Chciałem podnieść prąd w nowym sterowniku przed montażem
Druty pomiarowe prądu wyglądają dosyć nieładnie:
1. Czy możliwe że naszym mniejszym braciom po prostu brzydko się polutowało a sterownik daje standardowe 45A i mogę spokojnie nadlewać cyną?
2. O ile %% orientacyjnie został zwiększony prąd w sterowniku z postu pierwszego po modyfikacji ze zdjęcia? |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Patrząc na zamieszczone zdjęcie wydaje mi się,że lutowanie nie wyszło tak jak powinno ale sądzę, że lutując te "druty" pomiarowe lutuje się je (u wytwórcy) kontrolując przepływ prądu przyrządami a nie na "oko" jak w domowych warunkach. Z innych to mając cały sterownik na wierzchu powinieneś przylutować główne kable (czerwone,biały i niebieski) z góry płyty bo widać, że tam cyny poskąpili i przewody w każdej chwili mogą się oderwać czyniąc trudne do przewidzenia konsekwencje. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 05 Maj, 2016
|
|
|
czy na mosfety trzeba nalozyc nowa paste termo-przewodzaca ?
moj sterownik byl rozkrecany duzo razy i troche pasty sie wytarlo |
|
|
|
|
|