Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Sterownik batavus sparta i błąd e0014 |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015
|
|
|
Nie mam takiego silnika, ale rezystancja mierzona miedzyfazowo powinna być zdecydowanie ponizej Ohma. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015
|
|
|
Jeśli miernik pokazuje jakąś oporność (7 ohm) to raczej znaczy, że albo miernik jest uszkodzony,albo pomiar nie jest dokonywany prawidłowo, gdyż taka oporność wskazuje, ze mierzone jest coś innego niż oporność międzyfazowa a raczej jakiś "bocznik". Mówiąc o mierniku mam również na myśli kable pomiarowe które lubią się "złamać" podobnie jak kable prądowe silnika (żyła wewnątrz zewnętrznej izolacji). |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | To musisz dostać się do wnętrza, bezpośrednio podłaczyć sterownik pod wejścia 3 faz. Dodatkowo podłączyć halle do sterownika (chyba, że podłaczysz bezczujnikowy) |
witam ponownie
w końcu powoli zabrałem sie powoli do tego silniczka i mam pytanie
na zdjęciu od strony gdzie jest czujnik halla wychodza z osi silnika 3 cienkie kabelki
zielony-czerwony-żółty, co to w ogóle jest?
nie chodzi mi o 5 kabelków wychodzących z czujnika |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015
|
|
|
Z osi to wychodzi zasilanie i sterowanie. Chodzi o kable wychodzące na zewnątrz silnika?
Masz zdjecie? |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015
|
|
|
nie mam zdjęcia, 3 kable wchodzą w oś i są dokładnie w miejscu pod czujnikiem halla
te kabelki są tak samo cienkie jak te z czujnika
główne fazowe jak sądzę są po drugiej stronie silnika i są 3 razy grubsze |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015
|
|
|
O ile pamiętam to tam był jeszcze chyba tensometr na osi silnika i te kabelki to może od niego. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015
|
|
|
Może czujnik ilości obrotów, albo jakiś czujnik temperatury? Tak sobie gdybam, czegoś takiego jeszcze nie spotkałem w silniku. A jakie mają kolory? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015
|
|
|
te kabelki? To tensometr. Nie kombinuj tylko to wszystko won.
2012-07-02_19-55-38_356.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 750 raz(y) 983,94 KB |
|
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
problem był w przewodzie zasilającym multimetr. Rezystancja ma 0.6 Ohm w tej sparcie. Silnik praktycznie nie działa ze sterownikami 350W. Po podlaniu bocznika cyną jakoś jedzie
Docelowo trzeba kupić sterownik 9mosfetów na 36V i będzie ok. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 07 Mar, 2015
|
|
|
Pytanie jakie sterowniki stosujecie do takiego silnika? Do jakich napięć dobrze się silniczek sprawuje? |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
walka powoli trwa
wieczorem udało się wyprowadzić wszystkie przewody na zewnątrz (masakra jakaś z miejscem)
przydała się pomoc małżonki |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Kabelek trzymała? |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
pojawia się następne pytanie, co trzeba zrobić aby silnik z tej sparty przerobić na 36 volt,
czy można po prostu podać na niego 36 volt? |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Tak. |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Tylko trzeba pamiętać przy pierwszych jazdach o kontroli temperatury silnika. Jak nie będzie parzył, to spoko, można jeździć |
|
|
|
|
|