|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Elektryczna hulajnoga - koło z piastą |
Autor |
Wiadomość |
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015 Elektryczna hulajnoga - koło z piastą
|
|
|
Update:
PROJEKT PORZUCONY! Kupiłem gotowca SXT H300.
------------------------------------------------------------------------------------
Witam,
porwałem się z motyką na słońce i z racji skonsumowanych już środków muszę brnąć dalej, choć nabieram wątpliości czy robię dobbrze. Podstawą jest ta hulajka:
zakupiłem do niej taki zestaw kółek 10" 36v 250W ze sterownikiem
oraz baterię li-ion 36V 9Ah "bidon"
a to jest wstępny mockup:
Oczywiście mocowania kół trzeba będzie przerobić na większe dodać klamkę hamulca z odcięciem zasilania i manetkę "gazu".
waga:
akumulator 3kg
hulajnoga 6kg
koła 5kg
ja 95kg
Ma to sens?
Bardziej niż słowa politowania cenne będą wskazówki co dalej
PS parametry silnika:
|
Ostatnio zmieniony przez konradmk Śro 18 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015
|
|
|
Trochę licha konstrukcja. Części masz, to montuj. Co to za pytanie , co dalej? Będzie ciut lepiej z racji pneumatycznych opon ale to i tak zabawka żeby ze 2 km się przejechać. Nie jest to bez sensu, przynajmniej na początek. Sam na poczatku zrobiłem hulajnogę choć z siodełkiem. |
|
|
|
|
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Trochę licha konstrukcja. Części masz, to montuj. Co to za pytanie , co dalej? Będzie ciut lepiej z racji pneumatycznych opon ale to i tak zabawka żeby ze 2 km się przejechać. Nie jest to bez sensu, przynajmniej na początek. Sam na poczatku zrobiłem hulajnogę choć z siodełkiem. |
Tak tak, lichość wynika z lipności hulajnogi ale to na początek, zastanawiam się po prostu czy ten setup będzie w ogóle odpychał mnie do przodu. Jeśli się uda wtedy zrobię hulajkę customową (mój ziomek to konstruktor rowerów więc i hulajnogę wyrzeźbi). Dystans jaki chcę przejechać to 6km do pracy i tyleż samo w drugą stronę. Taki jest plan.
Chińczyki zrobili już fajną wersję ale ciut drogo wychodzi bo 1400 USD + przesyłka, cło i VAT...
http://m.aliexpress.com/item-desc/32288229670.html |
|
|
|
|
Traktor69
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 84 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015
|
|
|
Częsci kupione, kasa wydana to szkoda nie spróbować. Daj duże ciśnienie w oponach bo inaczej spadnie prędkość i zasięg. Będzie zapewne jeździć ale nie za specjalnie jak ta moja. Jak jechałem po prostej to było prawie 40 km/h. jak pod górkę i to taka jak są prowadzone ścieżki rowerowe w mieście to albo jechała z prędkościa pieszego albo wręcz musiałem pchać. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015
|
|
|
A czy nie lepiej sterownik dać na kierownicy? Po co go deptać? Co do przewodów, to na pewno wiesz które dać grube...
Myślę, że będziesz zadowolony z pojazdu! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Miałem kiedyś hulajnogę 24V z sinikiem DC 350W. Dwa zwykłe żele 12V 12Ah i jeździło to ze mną (120 kG ) 18 km/h z zasięgiem około 12 km.
Grunt, to pompować opony do maksymalnego dozwolonego ciśnienia i będzie dobrze |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Oj kusicie mnie teraz - chyba i ja zacznę budować jakąś hulajnogę bo mi się nie chce ganiać po samochód z buta 1,5 km do garażu... Tyle że tu wymiary mają znaczenie - a zasilanie to tylko Li-ion już... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Dostałem dziś hulajnogę, niestety jest za słaba, ważę 95 kg a że jest amortyzowana to obniża się do poziomu gleby rodem z fast'n'furious. Trzeba czegoś lepszego i raczej bez amortyzacji (przynajmniej takiej dziadowskiej). Wydaje mi się również że 250W to za mało jednak. Działamy dalej. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
konradmk napisał/a: | Wydaje mi się również że 250W to za mało jednak. Działamy dalej. | a nie próbowałeś zmienić przełożenia na tylnym kole na większe (o ile to możliwe ?)
U mnie 250W przy masie roweru ze mną ok 150 kg po płaskim ruszało z miejsca bez większego trudu. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Zakupiłem sxt h300 więc mam niezłą bazę do tuningu. 350W 36V bez obciążenia kręci do 40kph, mi udało się najwięcej 30kph na płaskim chodniku. Myślę że trzeba ciut większej mocy ale nie jest źle. Pierwszym modem będzie montaż jakiegoś zawieszenia na przednim kole. |
Ostatnio zmieniony przez konradmk Śro 18 Mar, 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015
|
|
|
Dziś zrobiłem pierwszy test dotarcia do pracy. 8.2km w 28 minut, z tego ok 200m pod lekkie wzniesienie. Max prędkość 30kph, średnia 17kph. Byłem pod wrażeniem jak szybko i przyjemnie dotarem, ta sama trasa autem zajmuje mi 35-45 minut a w dni bardzo korkowe i godzinę. Jedynym mankamentem jest to, że bateria dość mocno została wydrenowana, z 42V na 37.5V. Do tego silnik był bardzo mocno nagrzany, macie jakiś pomysł jak takie kółko schładzać?
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015
|
|
|
Możesz przykręcić pod śrubki dekla jakieś aluminiowe blachy, które prostopadle do koła będą chłodzone powietrzem w czasie kręcenia się koła.
Lub dać zewnętrzny nadmuch z jakiegoś wiatraka od zasilacza z komputera.
O chłodzeniu olejowym nie będę pisał, bo tego jeszcze nikt praktycznie nie rozwiązał |
|
|
|
|
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Możesz przykręcić pod śrubki dekla jakieś aluminiowe blachy, które prostopadle do koła będą chłodzone powietrzem w czasie kręcenia się koła. |
Coś na wzór łopatek wiatraka, czyli muszę dać dłuższe śruby? Ale naleci mi wtedy syfu do środka, nie?
zeeltom napisał/a: | Lub dać zewnętrzny nadmuch z jakiegoś wiatraka od zasilacza z komputera.
O chłodzeniu olejowym nie będę pisał, bo tego jeszcze nikt praktycznie nie rozwiązał |
To chyba niewiele da, przecież jak jadę to jest podmuch i to większy niż da taki wiatraczek? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|