|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ryksza v.2 |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
Ady
1. Podłączenie równoległe różnie naładowanych baterii - prąd wyrównawczy coś upali
2. Wyłączenie się jednego BMSa, podczas, gdy drugi ma jeszcze energię - przeciąży 1 aku
3. Wyłączenie jednego BMSa, podczas, gdy w drugim też prawie nie bezie energii - ok, wyłączą się oba.
Ja to tak widzę. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015
|
|
|
To narazie dam sobie siana z moja magiczna wizja ^^ , choc b. chetnie zobaczylbym w warunkach "laboratoryjnych" takie wariacje z jakims cudami jak jakies zabezpiecznia na wyrownie pradu ktory pusci 50 amperow w jedna strone a w druga odetnie jaki kolwiek powrot. Tak tylko gdybym ale zakladam ze kazdy z zaistnialych bledow musi dac sie rozwiazac przez elektryka magika
Super sprawa z 2 gowniach bateri i slabych BMS drzec "bezpiecznie" 72 v i 80 do 100A uuuu to bym mogl wykorzystac w pelni sabvotona i hubzille ^^ |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 14 Mar, 2015
|
|
|
A nie możesz zrobić jednego pakietu z wszystkich ogniw albo zastosować jednego BMS-a? Wiem, Twój BMS nie pozwoli na przepływ jakiegoś określonego prądu, a chcesz wyciągać więcej, ale czy musisz pobierać prąd przez BMS?
Rozumiem też, że BMS chroni przed nadmiernym rozładowaniem. Nigdy nie miałem tego wynalazku, ale może udałoby się podpiąć pod element rozwierający obwód jakiś przekaźnik albo sygnalizator(?). Miałbyś sygnalizację rozładowania lub nawet automat odłączający przy możliwości pobierania większych prądów niż dopuszczalne dla elektroniki. |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 14 Mar, 2015
|
|
|
Marcin
Mam te baterie http://www.lifepo4.in/ jedna 50ah48v i druga 40ah72v i terraz moge jedna puscic dalej i dodac sobie druga 40.72 , tylko ze problem lezy w tym ze w moim przypadku ampery sa pozadane bardziej niz volty , a by miec podobna moc zmianiona na 48v musialbym ciagnac 60a z bateri czyli maks sterownika czyt. zaraz cos sie w tym upali (i tak czesto mi smierdzi)
No i wlasnie im by jako tako przetrwaly zaleca sie doswiadczalnie rozladowanie na poziomie 0.5 -1c by dzialaly faktycznie wzglednie dlugo.
Jedna znana mi bateria wytrzymala juz z 3 lata ma na okolo ~~ 400 cykli rozladowywana 0.8C musilabym ja pomierzyc pikaczem by sprawdzic ile jest jeszcze w nij uzytkowej energi do odciecia przez bms.
za to i tak z fabryki przychodzi ci albo 85% albo 66%
Z tad moja wizja by polaczyc baterie by miec niskie C rozladowania , ale tez chcilabym je ladowac oddzielnie bo ladowanie 80ah 72v ladowarka 6a trwaloby wiecznosc.
choc i tak najchetniej chcialbym miec 48v baterie , i ciagnac z niej 80a wtedy to by ladnie darlo;) rower jest ciezki , sabvoton sporo nadrabia w temacie temu z wygody przeszedlem na wyzszy voltarz i jako tako to sie buja
Ps. jesli ktos mialby doswadczenie z lifepo4 (a raczej odrzutami fabrycznymi tych ogniw) i potrafi mi to rozpaprac polaczyc w jednego super kloca podpiac mocnego bms'a i ustawic na posrednie 60v i z maks ciaglym do 60A byloby miodzio |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Odkrylem czym jest smar silikonowy i jak dziala na hamulce czyste TURBO
odczuwalne z 250-500w wiecej przez przeczyszczenie solidne nasmarowanie hebli i wymiane starych kapci
btw. polecam haidenau 17 cali 2.25 jesli ktos uzywa obreczy motorowerowej jak i hamulce sila hamowania jest nie porownywalna do zadnych rowerowych hebli zas zuzycie klockow w moim przypadku to z 50% w ciagu roku a ze wazy to sporo to ma co hamowac. tych hebli uzywam mysle ze moze to byc fajna oszczednosc i sila hamowania za przestepne pieniadze.
cos takiego http://gmoto.pl/zacisk-hamulca-ogar900,75101.html
75pln hebel pompka 75 kable troche plynu i w ~ 200pln jest hebel ktory zatrzyma nie jedna bestie |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Ciekawe jakby taki zacisk do roweru dał... Ma to jakąś modulacje w ogóle? Cztery tłoczki czy dwa po jednej stronie? Ile oleju/dota wchodzi żeby się zacisnął na tarczy 2mm? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Freerider napisał/a: | Ciekawe jakby taki zacisk do roweru dał... Ma to jakąś modulacje w ogóle? Cztery tłoczki czy dwa po jednej stronie? Ile oleju/dota wchodzi żeby się zacisnął na tarczy 2mm? |
Pytanie ważniejsze czy jak się klocki zacisną na takiej cienkiej tarczy to czy tłoczki nie wyskoczą z zacisku z tego powodu ? |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Pykacz napisał/a: | Freerider napisał/a: | Ciekawe jakby taki zacisk do roweru dał... Ma to jakąś modulacje w ogóle? Cztery tłoczki czy dwa po jednej stronie? Ile oleju/dota wchodzi żeby się zacisnął na tarczy 2mm? |
Pytanie ważniejsze czy jak się klocki zacisną na takiej cienkiej tarczy to czy tłoczki nie wyskoczą z zacisku ? |
Jak są przeciwległe to pewnie nie bo tarcza w ogarze900 ma 4mm a w rowerze 2,5mm/2mm, skok tłoczka musi wynosić połowę tego co grubość tarczy. Jak ma dwa tłoczki po jednej stronie a druga nieruchoma to już raczej loteria. Motorami też na żyletkach jeżdżą. |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
z tymi tloczkami to wypadly mi podczas ich przesmaorowywania ale wyciagnolem klocki i tak pompowalem by tloczek wyszedl ile sie da i z tego co doswadczalnie zauwazylem to przy wlozeniu 1 ! tylko klocka z powerzchnia traca i docisnieciu go nie slinil sie wiec w tym ukladzie na 2 lysych klockach tez sie nie powienien oslinic.
Btw ten problem mozna b. latwo rozwiazac wstawic kawalek metalu 1mm (roznica grubosci tarczy) pomiedzy klocek a metalowa czesc mocowania po przeciwnej stronie tloczkow.
sa 2 tloczki po jednej stronie Freeraider a dota4 ile wyjdzie trudno mi powedziec bo ^^ litra dota4 to 40pln na ale drogo a tym raz zalejesz i masz wieczna dolewke jak w KFC Mam dosc dlugie kable , ale jak lalismy do 2 rowerow i odpoetrzalismy to zostalo z 350ml jeszcze
A sila hamowania w rowerze hymm trudno powiedziec mam troche zapowetrzone ale mase 500kg latwo zatrzyma a na pusto 230kg to hamuje jak zwykly goral rower moze i lepiej |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Moje shimano m445 z tarczą 180mm i klockami metalicznymi zatrzymują aż za dobrze...Wychylasz się do tyłu (60kg+ubranie+plecak) i dwoma palcami da się podnieść tył Tylko amorek bardzo cierpi. Ale w ebike gdy rama przytyje sporo, szczególnie tył...Albo deore z klockami ice albo takie coś jak wyżej. Pytałem o ilość płyny bo chciał bym użyć rowerowej klamki. Dla mnie hamulce ważniejsze niż napęd, rozpędzić się łatwo,zatrzymać już nie. PS: Shimano śmiga na oleju, musiał bym brać inną klamkę czyli najwyżej kupie deore. Dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2015
|
|
|
z klamka rowerowa teoretycznie by sie tez dalo jesli weszla by przejsciowka gdzies na kablach z rowerowych na motorowerowe choc tu trzeba bylo by troszke pocudowac i najprawdopodobniej wytoczyc taki rozdzielnik z wejsciem na szerokosc klamki rowerowej a wyjsciem motorowerowej.
Btw do tej idzie szybko przywyknac i maswoje plusy dluzsza raczka zawsze zlapiesz i przy dobrze odpowetrzonych heblach zatrzymasz kolo w miejscu lub oba bo tw tym rozwiazaniu polecam przod i tyl najednej klamce (czego w roerze nie ma bo rozgaleznik taki brzydki) i na kierze jest 1 hebel do kolek , a ze z predkoscia heble musza isc w parze to warte zainteresowania.
Inne ryksze smigaja na zwyklych rowerowych heblach ciagle sie psuja SLX nie daja rady (a wiekoszosc rowerow to znacznie wolniejsze konstrukcje) A te odpukac daja rade |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|