Samoczynne wyłączanie się roweru. |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
Jesli start pomiaru zaczynasz od 38 V to bateria juz wykazuje wyladowanie rzędu 25-30 %. Musisz to uwzgledniac w wyniku. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
Przy 36.6 wyłączą się.
CZyli BMS wadliwy oraz sama bateria dużej pojemności już nie ma z 38V do 36,6 Vzajęło jej ok 50 min. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
Skoro rozładowałeś ~50Wh (60watt x 50min) o 1.5V to bateria teoretycznie ma ponad 300Wh (42V - 30V = 12V, 12V/1.5V = 8 x 50wat = 400Wh) |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
Ten 'dobry' wynik jest tylko na papierze bo :
Zaczął ladowac od 38V a nie od 42V
Bateria/BMS padla przy 36,6V i prądzie rzędu 1,8 A !!!
Wydajnosc baterii przy spadku o 1V przy napieciu 42V a przy 30 V jest zupelnie inna.
Nadal zastanawiajace jest to wyłączanie. Jakby wadliwy/inteligentny BMS wchodzil w tryb usypiania..... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
Sprawdzę jeszcze jak to będzie przy naładowanej baterii. Jednak podejrzewam, że nie będzie rewelacyjnego wyniku. Przynajmniej powoli coś się wyjaśnia.
Bateria to jednak 15AH |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
bardziej prawdopodobne jest ze pewne ogniwo schodzi do poziomu dużo niższego niż inne(np 2.7) i odcina bms. albo przy wymianie ogniw coś spaprali(coś nie łączy i np 2 z 4ogniw rownolegle dzialaja)albo bms jest uszkodzony |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
Jak naladujesz aku do 42 V odstaw ja na 2 dni i ponownie zmierz napiecie, bo byc moze przy okazji ma uplywnosc. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Ten 'dobry' wynik jest tylko na papierze bo :
Zaczął ladowac od 38V a nie od 42V..... |
Wiem, nie dokończyłem wczorajszego postu. Moja propozycja
Naładować na "maxa" baterię sprawdzając jakie jest końcowe napięcie z ładowarką i bez. Po godzinie ponownie sprawdzić napięcie. Jeżeli napięcie spadnie (na w pełni naładowanej baterii powinno być bez zmian), ponownie naładować na "maxa" baterię i po godzinie porównać spadki napięcia. Jeżeli spadek napięcia jest taki sam może być złe ogniwo lub BMS. Jeżeli spadek napięcia jest mniejszy ponownie ładowałbym baterię bo być może są rozjechane ogniwa i któreś są niedoładowane i takie "dobalansowanie/doładowanie" być może pomoże.
Po 24 godz jak pisze WojtekErnest sprawdź ponownie napięcie i jeżeli jest takie same jak dzień wcześniej spróbuj maksymalnie (w ten sam sposób jak wcześniej) rozładować baterię przy jakim napięciu wyłączy ci się bateria. Jeżeli przy 36.6V wyłączy się bateria, to stawiałbym na BMS, jeżeli jednak na wyrównanej baterii będzie to niższa wartość stawiałbym na celę.
Osobiście postawiłbym na wadliwą celę.
Jeszcze jedno. Jeżeli nie posiadasz miernika który przy napięciu 42V ma 2 miejsca po przecinku (41.01v - 41.99V) zrób sobie dzielnik napięcia 1-2Mom tak by na niższym zakresie miernika np. 20V móc zmierzyć dwa miejsca po przecinku, odpowiednio przeliczając pomiar. |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
Kolejny test:
Napięcie początkowe 41,3V
Podłączyłem 3 żarówki halogenowe 20w 12 V połączone szeregowo.
Odcięło przy 36,6V w czasie 2,4h
Następny test:
Znowu naładuje i odczekam 48h
Chyba można stwierdzić, że jednak jakieś ogniwa są uszkodzone. Pewnie gdybym przetestował starą baterie, w ten sposób to otrzymał bym ten sam rezultat. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
No tak, jesli 1,5 A powoduje taki spadek i jeszcze odcinanie przy 36 V to 'cud' ze dalo się jeździć na takim pakiecie. W zasadzie to go trzeba juz rozebrać i :
- odlaczyc bms
- sprawdzic przy napieciu 36 V jakie napiecie jest na kazdym segmencie
- tam gdzie najnizsze szczególnie dokładnie sprawdzić połączenia równolegle. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
Bardzo dziękuje za pomoc. Tą robotę powinien wykonać producent, w końcu jeszcze mam gwarancję (fakt wymienił baterię ale na wadliwą ;/). Na razie poczekam na kolejna baterię i zobaczę co dalej będzie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
A ten producent baterii to jest krajowy czy zagraniczny ? Bo piszesz ze ogniwa lezaki a jednoczesnie gwarancja ? Z drugiej strony pojemnosc robia od 9Ah do 15Ah. Jesli mialo byc 15Ah to raczej nie 10S5P. Czyli ciekawe co to za RZEcZYWISTE ogniwa. Powodzenia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
To jest producent roweru. Rower jest jeszcze na gwarancji więc wysłał baterię, która leżała nie używana rok, a może więcej, sam dokładnie tego nie wiedział. Naładował, przejechał 10km, działa, wiec pewnie wysłał przekonany, że będzie ok. Przyśle kolejną to w najgorszym wypadku z dwóch zrobię jedną
Prawdzie powiedziawszy to co jakiś czas jakaś awaria, sterownik spalił się dwa razy, aczkolwiek przyczyną była lampka, która do tego doprowadzała. Panel też został wymieniony. Fabryczne opony to jakaś tragedia cały czas się przebijały. Ogólnie bateria działała dobrze 15 miesięcy. Zostało przejechane ok 7000 km. W tym czasie mogło być ok. 150-180 ładowań, czyli sporo poniżej limitu. |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Dostałem nową(kolejną) baterię. Działa wyśmienicie. W teście rozładowywanie 60W halogenami wypadała bardzo dobrze - ponad 10 godzin. Bardzo dziękuje za znalezienie problemu, zaangażowaniu w jego rozwiązywaniu oraz szybkości w jakim to wszystko nastąpiło:) |
|
|
|
|
|