|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory- dyskusje odnośnie działu "Opisy i pomiary& |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2008
|
|
|
Przeszły dopiero dwa cykle ładowania. Dam znać po kilku cyklach, co się z nimi dzieje.
Akku nówki, z pisemną gwarancją na 5 lat.
Po drugim ładowaniu przejechałem 25 km, ale trudno o jakieś konkretne porównanie, bo nie jeżdżę tymi samymi drogami. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2008
|
|
|
Standardowy zestaw akumulatorów dla roweru to 36V 12Ah.
W sklepach Plus można kupić małe akumulatorki AA 1,2V 2,7Ah w cenie 4,25 zł / sztuka.
Czyli zestaw zastępczy 36/1,2=30 i 12/2,7 = 5, czyli potrzeba 150 akumulatorków, koszt 637,5 zł.
Czy taka bateria miała by sens?
Teoretycznie akumulatorki wodorkowe Ni-MH mają większą liczbę cykli i są lżejsze.
Akumulatorki można by unieruchomić w rurkach PCV. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2008
|
|
|
Slawek napisał/a: | Standardowy zestaw akumulatorów dla roweru to 36V 12Ah.
W sklepach Plus można kupić małe akumulatorki AA 1,2V 2,7Ah w cenie 4,25 zł / sztuka.
Czyli zestaw zastępczy 36/1,2=30 i 12/2,7 = 5, czyli potrzeba 150 akumulatorków, koszt 637,5 zł.
Czy taka bateria miała by sens?
Teoretycznie akumulatorki wodorkowe Ni-MH mają większą liczbę cykli i są lżejsze.
Akumulatorki można by unieruchomić w rurkach PCV. |
Na allegro można kupić 3,8Ah za 3,25 zł
Więc zestaw kosztuje: 390 zł.
Tylko nie wiadomo jak z trwałością przy tak dużych pojemnościach. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2008
|
|
|
Akumulatory NiMH muszą być ładowane odpowiednią ładowarką o prawidlowych parametrach oraz wewnątrz opakowania z ogniwami trzeba zamontować termostat malutki, który odłącz ładowanie po przekroczeniu temperatury 56 st.C, a także powinien być termistor w środku obudowy z ogniwami na przewodzie steującym, który wyłączy ładowarkę przy przegrzaniu ogniw (całość grozi wybuchem).
Radzę ogniwa po 8000mAh, takie stosuje się w seryjnych rowerach elektrycznych, a najlepiej kupić z INTERBIKU , lub z EKONAPĘDÓW; może mają gotowe w obudowie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2008
|
|
|
Trzeci cykl ładowania. Zasięg 26 km. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 13 Sie, 2008
|
|
|
Jeszcze trzeba sprawdzić opory roweru (hamowanie, silnik, toczenie się koła, ciśnienie w oponach musi być najlepiej max. dopuszczalne - pisze na oponie).
Jest jeszcze kwestia techniki jazdy (człowiek przyzwyczaja się do luksusu i ostrzej jeździ, więc zasięg się skraca). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 13 Sie, 2008
|
|
|
Mam dobite do 3 atmosfer. Koła toczą się lekko.
Dziś czwarty cykl. Postanowiłem nie przekraczać 20 km/h i przejechałem znów 26 km.
Cuda jakoweś? Przy 28 km/h też przejeżdżam 26 km.
Nic nie rozumiem. Jeszcze sprawdzę zworkę w układzie. Wcześniej, jak była zwarta, na chińskich akku udało mi się przejechać 37 km. Może to coś da. Przy zworce max. prędkość była rzędu 18 km/h. Potestuję jutro. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sie, 2008
|
|
|
3 atm. to max do samochodu, do roweru można więcej, zależnie od szerokości opony, kolarze w cienkich oponach mają 16 atm. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sie, 2008
|
|
|
Skoro mam na oponie napisane 3, to ładuję 3 |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Sie, 2008
|
|
|
Do kolegi zeeltom
Wydaje mi sie, że testy z jazd nie są powtarzalne a więc miarodajne. Proponuję zainwestować parę złotych w dwie żarówki 50W/12V i zdjąć charakterystykę rozładowania i podzielić się wynikami na forum. |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sie, 2008
|
|
|
5 i 6 cykl, to samo: 25 km.
Mam zamontowany woltomierz w rowerze. Wygląda to tak, że prawie cały czas napięcie trzyma na wysokim poziomie 34 -36 V i leci na łeb 32 V pod koniec jazdy.
Nie założyłem jeszcze tej zworki do jazdy ekonomicznej.
Trasa jazdy jest mniej więcej taka sama. Jakieś 10 km po lesie, dość wolno ok. 15 km/h i reszta po ulicach do oporu, czyli 25 - 28 km/h. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 16 Sie, 2008
|
|
|
2 razy szybciej, to najczęściej 4 razy bliżej. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Sie, 2008
|
|
|
7 i 8 to samo. Widocznie to max możliwości tych akku.
Nie testowałem jeszcze tej zworki do jazdy ekonomicznej, bo złapałem zapalenie nerwu kulszowego i trochę mnie to uziemiło |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Śro 20 Sie, 2008
|
|
|
Spróbuj zrobić jakiś test przy obciążeniu, podepnij mierniki pod układ i zbadaj silnik
w całym zakresie obrotów, być może poza pewnym zakresem prąd pakowany w silnik
idzie psu w dupę i nie dodaje więcej mocy :] |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|