ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem 250W 36V
Autor Wiadomość
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   Problem z silnikiem 250W 36V

Witam.

Posiadam rower z tym (http://www.maxev.pl/p47,zestaw-do-konwersji-roweru-na-tylne-kolo-36v-250w-bestmotor.html) zestawem. Od czasu konwersji na e-bike przejechałem ok. 1000km. i od kilku dni mam pewien problem. Podczas jazdy z silnika wydobywa się dziwny dźwięk, takie ciche klikanie, zwiększające swoją częstotliwość wraz z obrotami koła. Niezależnie czy dodaje "gazu" czy też nie. Po zjazdach z prędkością 45km/h + głośność tego klikania zwiększa się.

Do tego dwa razy (przez ostatni tydzień) miałem tak że silnik nie reagował na dodawanie "gazu" manetką , wręcz spowalniał rower. Po chwili wszystko wróciło do normy.

Co Waszym zdaniem może się psuć ?

Jak w praktyce wygląda sprawa gwarancji na takie rzeczy? Czy jest tak jak np. z silnikami modelarskimi że sprzedawca ma 1000000000 powodów żeby nie uwzględnić gwarancji (nie właściwy montaż , nie właściwe użytkowanie itp. )
Czy warto odesłać silnik na gwarancję, czy lepiej nie marnować czasu i samemu coś pogrzebać ?

Podjąć jakąś akcje już teraz , czy czekać aż całkiem padnie?

Jako że mało przebywam w Polsce , zakupiłem już zestaw naprawczy do tego silnika. (http://www.maxev.pl/p113,zestaw-naprawczy-do-silnika-przekladniowego-250w.html)
Nie twierdzę, że to jest powodem usterki , ale chciałbym zapytać czy trudno jest go wymienić ? Potrzebne są jakieś specjalne narzędzia ?
 
 
maniakev
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 124
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Zawsze możesz zadzwonić do sklepu i się wypytać. Osobiście nie jeździłbym bo coś się zepsuje do końca. Nic nie napisałeś ile masz gwarancji.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

A naciąg szprych sprawdzałeś? ;)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

zeeltom napisał/a:
A naciąg szprych sprawdzałeś? ;)


Rzeczywiście to może być powodem . To znaczy po poluzowaniu się szprych mogą "grać" w miejscu gdzie się krzyżują .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Mar, 2015   

I na główkach szprych, które po takiej zabawie się urywają.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 19 Mar, 2015   

Szprychy jak najbardziej,sam wymieniałem nowy rowerek z takiego powodu nie mogąc znaleźć przyczyny.Gdy w wymienionym, po dwóch dniach ponownie wystąpiły "klikania" posprawdzałem wszystkie nakrętki i...nic.Przez przypadek dotknąłem szprych i "bingo", nie były dokręcone co najmniej 4 (koła 20' zaplecione na słoneczko,bez krzyżowania). Dokręcenie i prymitywne wycentrowanie pomogło.
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Witam.

Dziękuje za podpowiedzi.

Wycentrowanie koła w serwisie rowerowym pomogło. "Klikanie" zniknęło, ale jeszcze coś jest nie tak. W serwisie powiedzieli że powinienem wymienić łożyska.

Czy trzeba rozkręcać cały silnik? Czy wystarczy odkręcić kapy (te na śruby imbusowe)

Czy ktoś wie jakie są wymiary łożysk i gdzie je najlepiej zamówić ?


Pozdrawiam
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

SST-90 napisał/a:
..W serwisie powiedzieli że powinienem wymienić łożyska...


Szkoda, że nie podali przyczyny takiej "porady". Łożysko to nie jest element który podlega częstym uszkodzeniom w przypadku normalnej eksploatacji a właściwie powinien z "nawiązką" przeżyć okres użytkowania najbardziej "wyżyłowanego" roweru. Chyba, że uszkodzenie spowodowane zostało niewłaściwym montażem łożyska (uszkodzenie bieżni kulek) lub wodą? Wystarczy popatrzeć na samochody,cztery koła i przebiegi tysiące kilometrów a łożyska wytrzymują. Z drugiej strony każdy serwis żyje z obsługi klientów i wtedy nie dziwią takie "porady". Moim zdaniem i na odległość, uszkodzenie łożyska jest tak prawdopodobne jak wygrana w Lotto chyba, że wiesz coś więcej o możliwości uszkodzenia o których wspomniałem wyżej.
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Nie 10 Maj, 2015   

Witam .

Problem "klikania" zniknął po ponownym wycentrowaniu koła, ale to metaliczne brzęczenie dalej pozostało ;/

Wydaje mi się , że podczas jazdy z górki bez pedałowania i bez wspomagania silnikiem , silnik nie powinien się obracać . Jednak nawet jak powoli prowadzę rower to słychać , że tam się w środku wszystko obraca.

Czy wymiana samego zestawu naprawczego wystarczy ? (tej przekładni planetarnej)

Pozdrawiam
Piotrek
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 10 Maj, 2015   

W ciągu roku trafia mi się sporo takich usterek do naprawy w rowerach sklepowych - zakleszcza się sprzęgło w przekładni i jest zablokowane w obie strony. I bez napędu cały silnik się kręci, a nie powinien.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Nie 10 Maj, 2015   

Podpowiesz proszę , jak to naprawić ? Trzeba coś wymienić , czy tylko odblokować , przesmarować , może coś podszlifować żeby się nie powtórzyło.

Jestem mechanikiem samochodowym i mam trochę rowerowych narzędzi, myślę, że moge spróbować samemu naprawić .

Pozdrawiam
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 10 Maj, 2015   

Tzn naprawić trzeba na pewno, ja tego nie sztukowałem, tylko wymieniałem cały mechanizm przekładni. On jest nitowany, więc niby nie rozbieralny i nie serwisowany. Ale jak masz potrzebę sztuki to możesz otworzyć silnik, zweryfikować awarię sprzęgła, porozwiercać nity i spróbować to jakoś zregenerować.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group