pomoc w doborze części do ebajka |
Autor |
Wiadomość |
drake
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: krakow okolice
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015 pomoc w doborze części do ebajka
|
|
|
Cześć,
Zdecydowałem się na budowe mojego pierwszego ebike'a, proszę o ocenę, poradę czy to dobry wybór.
1. BMS 12s 40A/10A
2. ładowarka http://nexun.pl/sklep/lad...v-35a-175w.html
3. silnik zestaw na tylne koło bestmotor 48V 7x8 50Nm
4. Aku jakie wybrałem to 12s2p (6szt Turnigy 14.8 5000mAh).
Rower głównie na dojazdy do pracy: w jedną stronę 15km - trasa głównie z góry, z powrotem pod górkę dlatego wybrałem silnik 7x8.
Czy według was to w miarę dobry zestaw? Czytając forum widzę, że większość użytkowników jako napęd używa silników Nine Content czy rzeczywiście jest duża różnica?
Do tej pory tą trasę robiłem bez wspomagania i głównie w lecie, ale ilość wylanego potu jest jednak zbyt duża żeby pozwolić sobie na codzienną jazdę.
Rozumiem, że do BMS muszę podać napięcie 50,4V czy istnieje jakaś tańsza alternatywa dla zasilacza/bms'u?
Nie zależy mi na prędkości moge spokojnie jeździć ~30km/h byle tylko silnik wytrzymał na pagórkowatym terenie.
Wielkie dzięki za wszelką pomoc |
Ostatnio zmieniony przez drake Pon 11 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015
|
|
|
Silnik jak silnik jest nie zły, ale ma parę wad. Bardzo wąski odstęp między mocowaniem szprych co utrudnia montaż szerszej obręczy, to co daję w niego sterownik to raczej submaximum moim zdaniem (z nine continenta w tej samej cenie można wycisnąć więcej, a prędzej czy później będziesz chciał, ale raczej prędzej ), ciężej zamocować tarczówkę (męczymy się z jednym użytkownikiem nad tym problemem). Sterownik po wyjęciu z pudełka nie ma hamowania regeneracyjnego, ale łatwo to uruchomić
Jest tańsza alternatywa dla ładowarki, ale bardzo nie polecana dla osoby nieobytej z tego typu.sprzętem. Sam bms nie ma alternatywy |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
drake
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: krakow okolice
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź,
Patrząc po stronie widzę, że silnik z pierwszego postu jest niedostępny za to można kupić http://www.maxev.pl/p177,...-bestmotor.html
Czy mają one jakieś różnice oprócz niższej sprawności?
Dodam, że pod koniec drogi z pracy mam 2 spore górki z pierwsza różnica poziomów 80m na odległości 1km zjazd przez następny 1km i potem znowu około 60metrów w góre rozłożone już na 2km.
Patrzyłem na silniki Nine Continent w nexun niestety także nie są dostępne.
Czy jest możliwość ich kupna gdzieś indziej? Nie znalazłem nic na aliexpress/ebayu i chyba zostanę przy tym BestMotorze o ile według Was jest godny uwagi. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015
|
|
|
Kup ze sklepiku forumowego 7x9 w nowej wersji od gaz33na kasetę za 740zł http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3701 lub 9x7 w starej wersji na wolnobieg też ze sklepiku nowy za 500zł http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3677 Dodam że ten silnik można było kupić na alledrogo za 375zł /szt ale trzeba było wziąć 4szt za 1500zł. Miałem taki sam pchałem w niego pod 4kW przy napięciu nawet 20s li-po i atakowałem spore górki a miał co ciągnąć bo z rowerem jakieś 130kg . Powinien dać radę tym Twoim wzniesieniom . A ubić go nie ubijesz tak łatwo na tych 12s zwłaszcza jeśli będzie zestaw ważył mniej niż mój .No chyba że koła masz 28-29cali to wtedy lepiej wziąć 7x9 . |
|
|
|
|
drake
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: krakow okolice
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015
|
|
|
Rozwiałeś moje wątpliwości Koła to 26 cali, myślę, że u mnie waga końcowa roweru wraz ze mną nie przekroczy 115kg.
Bardziej skłaniał bym się ku 9x7, do tego kontroler 1500W http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-48v-.html
Czy w takiej sytuacji muszę wymienić BMS na większy?
Jak mierzyć zasięg? Użyć HK 010 czy jest jakaś tańsza/lepsza alternatywa? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2015
|
|
|
zasięg? licznik za 10zl z lidla ale zużycie energii rzeczywiście najtaniej "pikaczem"
Bms będzie potrzebny mocniejszy, ten jest tylko do 40A. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
W forumowym sklepiku masz ten sterownik za 250 zł - okazja
Jak podepniesz silnik 9x7 do tego sterownika to się zdziwisz. Przyspieszenie jest konkretne w takiej konfiguracji.
Żebyś mnie więcej wiedział jak to jest z tym momentem. Ja mam silnik 10x6 więc sporo mniejszy moment niż 9x7. Na ulicy na której zjeżdżając rower swobodnie bez pedałowania i użycia silnika rozpędza się do 45-50 km/h, pod górę silnik wciąga mnie z predkoscia 35 km/h nie przemęczając się (na analogowym rowerze wjeżdżałem z prędkością 8-14 km/h) |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
drake
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: krakow okolice
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
@atomek1000 zależy mi na trwałości akumulatorów dlatego chciałbym monitorować zużycie energii. Więc pewnie dokupie HK-010 w niedalekiej przyszłości.
Tymczasowo będę polegał na napięciu odcięcia sterownika.
Zauwazyłem te 5A różnicy pomiędzy BMS, a sterownikiem dlatego pytałem.. W takim wypadku musiałbym kupić BMS 16s 80A/10A nie widzę nic pomiędzy.
@sietaz przy takich prędkościach możliwe, że będę szybciej niż samochodem
Wielkie dzięki za pomoc powoli klaruje mi się już wizja mojego ebajka
Jedyny problem to baterie które chcę ułozyć w miejsce bidonu w ostateczności dokupie bagażnik na tył.
W trójkącie mam sakwę, gdzie przewoże ciuchy do pracy (nie lubie jeździć z plecakiem). |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
Jak już będziesz miał BMS to tak naprawdę nic więcej do kontroli Ci potrzebne nie będzie (jeśli chodzi o zdrową eksploatację baterii). Watomierz jedynie dla własnej wiedzy ile jeszcze możesz przejechać.
I co do trwałości ma napięcie odcięcia sterownika? To właśnie BMS będzie kontrolował aby żaden "eS" nie zszedł poniżej bezpiecznego napięcia |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
Tylko kolega musiał by zwrócić uwagę/dobrać przy jakim napięciu BMS odcina jeśli sterownik odcina przy 42V (bo to raczej trochę nisko). |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
Chwila, BMS będzie odcinał przy napięciu bezpiecznym dla ogniwa, czyli np BMS 12s odetnie powiedzmy przy 12*3V=36V. To właśnie sterownik musiałby być najlepiej dla zasilania od 36V (odcięcie ma wtedy na poniżej 30V) więc nie będzie przeszkadzał w pracy BMSa. Niestety sterowniki mają skokowo napięcia znamionowe co 12V więc takiego dla 12s nie znajdziesz, musisz dać dla 36V - bo dla 48V będzie odcinał zbyt wcześnie. Ale wtedy gdy dasz taki na 36V to nie możesz patrzeć na jego cut-off bo baterię przysłowiowo szlak trafi |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
Na LiPo to nie boli, przy 3.4V tam już nie ma prawie energii.
Na LiIon to faktycznie, choć na pewno zwiększy to żywotność kiedy nie będzie wyładowana do zera. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
Co mi się ubzdurało że to instalacja 60V. To przeca 48 to ok |
|
|
|
|
drake
początkujący
Dołączył: 11 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: krakow okolice
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
ok, to teraz jestem troche zmieszany czyli napięcie odcięcia sterownika ~41V jest zbyt wysokie jesli chodiz o pakiet LiPo 12s czy może ujdzie? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
41V / 12s = 3,42V/celę. Do lipo w sumie będzie ok bo poniżej za dużo energii nie zostanie jak pisał tas. Ale zawsze będzie odcinał Ci sterownik a nie BMS (przy poprawnym, równym pakiecie) |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
|