Rower elektryczny 36v bldc Antec |
Autor |
Wiadomość |
GORO35
początkujący
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Skrzyszów
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015 Rower elektryczny 36v bldc Antec
|
|
|
Witam! Kupiłem holenderski rower Vela Antec 36v, jako uszkodzony. Bateria była martwa, więc zastąpiłem ją trzema żelówkami po 12v. Rower odpala się przez przyłożenie tzw "pestki". Wskaźniki się zapalają, ale rower nie uruchamia wspomagania. Zastanawia mnie fakt, że wskaźnik stanu baterii miga w tę i z powrotem. Co to może sygnalizować. Wolał bym zostać przy oryginalnej elektronice, ale jak nie będzie innego wyjścia to będzie trzeba dać sterownik z allegro. Link do opisu mojego roweru http://www.cyclorama.net/viewProduct.php?id=253 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Zrób zdjęcia podlaczeb, wtyczek. I sprawdź na 2 zelach czy działa. |
|
|
|
|
GORO35
początkujący
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Skrzyszów
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Muszę się dowiedzieć co oznacza to falowanie wskaźnika. Wtedy będę wiedział gdzie szukać uszkodzenia. W tym rowerze sterownik jest w kole i sprawa diagnostyki nie jest taka prosta. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Ja najpierw zaczął bym od baterii,bo jeśli jest "martwa" to wcale nie znaczy, że to prawda gdyż baterie markowych wytwórców są zaopatrzone w BMS który po pewnym czasie wyłącza baterię i należy ją aktywować albo spec.przyciskiem (jak w Gazelle) bądź podłączając na moment ładowarkę.Gdy te czynności nie dadzą rezultatu najeży zajrzeć do wnętrza baterii bo może tam będą "ślady" gdzie szukać dalej. Miganie wskażnika może wskazywać na brak komunikacji z baterią i (lub) sterownikiem. |
|
|
|
|
GORO35
początkujący
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Skrzyszów
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Bateria miała uszkodzone cztery ogniwa (zerowe napięcie) więc naładować się jej już nie da. Układ między baterią też podłączałem, bo czytałem już dużo wątków. Nic to nie pomaga. Też obstawiał bym moduł w kole, bo sterownik na kierownicy sprawia wrażenie jakby czegoś szukał. Nie mam jednak pojęcia jak to sprawdzić, lub czym zastąpić. Chyba bez zewnętrznego sterownika się tu nie obejdzie. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Zerowe napięcie na ogniwach też jeszcze nie dyskwalifikuje całkowicie baterii,spróbuj je naładować i wtedy nawet do sprawdzenia silnika wystarczy.Tylko przy ładowaniu kontroluj temperaturę tych ogniw,gdy zaczną się robić mocno ciepłe przerwij ładowanie na czas ich stygnięcia.Na baterii może nie da się jeździć? ale sprawdzić działanie silnika da się na pewno.BMS nie dopuści do ładowania całkowicie rozładowanych ogniw więc należy ładować je pojedynczo kontrolując napięcie miernikiem,gdy osiągną napięcie ok.3.0V BMS dopuści ładowanie całości.
bloodyopel: Nie namawiamy, a wręcz odradzamy ładowanie wszelakich baterii LI-XXX które wykazują zerowe napięcie, wszystkie tego typu działania na własną odpowiedzialność |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 21 Maj, 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Oczywiscie ze tylko tak nalezy rozumiec poradę wibi ze dla celów diagnostycznych mozna sprobowac doprowadzic pakiet do akceptowalnego napięcia aby sprawdzic czy wskazniki sie ustabilizuja.
Ale : kolega GORO35 pisze ze zamiast uszkodzonego oryginalnego pakietu wlaczyl 3 zele i jest źle.
Nie jest to dowód na uszkodzenie sterownika ale trzeba odtworzyć rzeczywisty uklad ze starego pakietu czy aby na pewno wychodzi z niego tylko 36 V .?. Bo na ogół sa tam jeszcze zasilacze niskiego napiecia do wskaźników lub jakis element autoryzacji, który może byc trudny do ominięcia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
GORO35
początkujący
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Skrzyszów
|
Wysłany: Wto 02 Cze, 2015
|
|
|
Witam po przerwie! Z racji, że nie udało mi się uruchomić oryginalnej elektroniki zakupiłem zewnętrzny sterownik Magmy. Przez wrodzona ciekawość, nie bacząc na utratę gwarancji od razu musiałem zajrzeć do środka. Ku mojemu zdziwieniu jeden kabelek był luźny. Nie ma też śladu skąd mógł by się wyrwać. Czy ktoś zna dokładnie opisy na płytce, czym sterują, bo dużo tam jest wolnych wyprowadzeń. Znalazłem w necie podobny sterownik, w którym kable wychodzą z innych miejsc.
Zdjęcie189.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 582 raz(y) 926,27 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 02 Cze, 2015
|
|
|
Biały w zwyczaju innych producentów to albo do kompletu z czarnym od odłączania silnika z klamki hamulcowej, lub do samonauki halli/faz.
Sprawdź pod kątem tych 2 funkcji, czy są kompletne kabelki.
Na sterowniku widać 6/12 pole, mogło to być stamtąd. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
GORO35
początkujący
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Skrzyszów
|
Wysłany: Wto 02 Cze, 2015
|
|
|
Na dobrą sprawę interesowały by mnie wszystkie połączenia. Zamierzam wykorzystać tylko te piny, które mi będą potrzebne. Sprzedawca nie dał mi jasnego schematu połączenia. Możliwe, że sterownik ma jakiś fajne funkcje, ale nie ma do nich podłączonych kabelków. Tutaj jest sterownik z zupełnie inaczej wyprowadzonymi kablami http://endless-sphere.com...p?f=16&t=8977.W |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 02 Cze, 2015
|
|
|
W załączniku kilka opisów kabli w prostych sterownikach. Biały w nich najczęściej jest do ograniczania prędkości do 25km/godz.
sterownik.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 879 raz(y) 340,76 KB |
|
|
|
|
|
GORO35
początkujący
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Skrzyszów
|
Wysłany: Śro 03 Cze, 2015
|
|
|
Dzięki za wskazówki, ale w moim sterowniku są trochę inne kostki i kolory. Oprócz czerwonego i czarnego, bo to chyba jest jasne. Interesują mnie jednak, te oznaczenia na płytce. Czy ktoś umie rozszyfrować te symbole. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
GORO35
początkujący
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Skrzyszów
|
Wysłany: Czw 04 Cze, 2015
|
|
|
Dzięki! Właśnie tego wątku szukałem, ale i tak jestem dopiero w połowie drogi z rozpracowaniem mojego sterownika. Chciał bym zgodnie z przepisami mieć system pas. Przydała by się też regulacja mocy wspomagania. |
|
|
|
|
GORO35
początkujący
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Skrzyszów
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Postanowiłem wyprowadzić na zewnątrz kabelki ze wszystkich oznaczonych pinów, wtedy będę mógł poeksperymentować jak rower już będzie jeździł. Chciał bym przed zmontowaniem sterownika ograniczyć go o połowę prądowo, żeby nie usmażyć silnika, który ma tylko 250W. Zwłaszcza, że nie tylko ja będę jeździć na tym rowerze. Czy wyjęcie jednego grubego druta (bocznika) oznaczonego jako R107 i R108 załatwi sprawę?
Zdjęcie196.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 528 raz(y) 924,56 KB |
|
|
|
|
|
|