UPS -wymiana baterii |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015 UPS -wymiana baterii
|
|
|
Witam. Pytanie nie ebajkowe dlatego tutaj:)
Potrzebuję zrobić jakieś awaryjne podtrzymanie zasilania do takiego małego urządzonka...
Pomyślałem, że najprościej kupić jakiegoś używanego ups. I wpiąć przed gniazdkiem. Jednak chciałbym żeby to chodziło na samej baterii min 2 tygodnie (bo co tyle moge monitorować stan czy działa czy nie) a to przekłada sie na to ze wypadałoby aby zelek miał tak ze 30ah. Tymczasem typowe ups po 100 zl używki mają tam aku jakieś 7ah. Czy mogę bezkarnie podmieć takiego żelka na większy? Rozumiem że będzie się dłużej ładował itd. Ale powinno wszystko raczej chodzić? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Możesz podmienić, możesz podłączyć kolejny równolegle; raczej nic się tam złego nie stanie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Przed łączeniem równoległym akumulatorów sprawdź, czy mają identyczne napięcia. Unikniesz poparzenia przewodem łączącym i uszkodzenia akumulatora. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Może warto się zastanowić nad zasilaniem DC urządzenia, bo taki UPS też trochę ciągnie i te 30 Ah na dwa tygodnie to na UPS-a mogą nie wystarczyć. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
NIe do końca kumam. Urządzenie jest zasilane z gniazdka. Jednak mogą zdarzyć się braki pradu. Stad między gniazdkiem a urzadzeniem ups, który dobrze aby wytrzymał dwa tygnie około bo co tyle moge podjechac i skontrolować czy wszystko okej.
Gdyby szło tylko z aku to nie bawiłbym sie w ups, bo potrzeba mi tylko około 7-9V (arduino) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
gienkowi chodzi chyba o to czy akumulator wytrzyma 2 tygodnie pracy przetwornicy. Raczej nie wytrzyma. Co do większego aku to mam podłączone 40Ah zamiast 7 i jest git. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Aha. Teraz ja w takim razie kumam. No to nic to będę musiał dać jeszcze większy. Zrobię testy poboru prądu i się okaże ile trzeba wstawić. Ponad 40Ah to naprawdę bym już nie chciał bo to koszty... rosną ale może się uda... Pobór urządzenia to max jakieś 100mah. Do tej pory jechałem na litowych aku 2s12p (strasznie wyjechanie w realu przy takim prundzie oddawały jakieś 12Ah). Ale musiałem co max tydzien podmieniać jednak teraz mam już dwa osobne układy na arduino więc trochę to się robi problematyczne stad podpiełem obecnie do sieci całosć na dwu zasilkach 9V do każdego arduino. No i docelowo będzie ich po 3 sztuki na obiekcie w kilku oddalonych miejscach (miejscowościach) stąd potrzeba zapewnienia stałości zasilania (nie dam rady naraz obskakiwac wszystkiego naraz). Ideałem byłby monitoring online co też już widziałem na forach ale narazie za cienki na to jestem. Dodam że pomiar ma wartość tylko wtedy gdy jest ciągły przez około 400 dni. Przerwa niweczy całość i wracasz do zera:(. Jeśli chodzi o działanie sprzętu to arduino się sprawdziło w systemie akumulatorowym przy ponad dwu miechach pomiaru. No ale wróć do tego co opisałem powyżej. Stąd poszukiwannia.
Jeszcze raz dzięki i pozdr. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
To jest totalnie bez sensu. Podłączasz do zasilania urządzenia przez diodę i stabilizator (przy 100mA może być nawet szeregowy np. 7809, LM317) i pobór z aku masz 100mA, jak jest zasilanie z zasilacza, to prąd z aku będzie minimalny (tylko dla LM-a). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
A do tego jesli dodasz maly panel słoneczny 12 V (przez diode i mały rezystor) tak aby był prad ładowania np 100-200 mA to wydłuzysz czas bezobslugowy bez ryzyka przeładowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
O właśnie. Bez sensu żeby elektronika całego ups'a zżerała baterię. Może do akumulatora dodaj małego solara |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
PiotrW
dyrektor
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 451 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Sob 30 Maj, 2015
|
|
|
UPSy przynajmniej APC kalibruje sie po wymianie akusow, dzieki tej procedurze UPS wie co w nim siedzi, akusy nie zostana przeladowane etc., teoretycznie mozesz zalozyc dowolny aku (wyprowadzic przewody i spiac aku poza obudowa upsa) problem bedzie lezal po stronie ladowania.
UPSy (przynajmniej te do 1kVA) projektowane sa do potrzymania urzadzen na 5-10min przy 80% jego wydajnosci pradowej, dlatego przy zalozeniu baterii 40Ah gdzie fabrycznie siedzi 7Ah, moze zdarzyc sie sytuacja, ze przy rozladowaniu aku np. w przypadku awarii pradu, ponowne ladowanie do pelna bedzie trwalo bardzo dlugo.
Jak chcesz podrzymywac cos bardzo dlugo o malym pradzie, to zastosuj zwyklego upsa np. 500VA bez zaawansowanej elektroniki.
Zakładam ze chcesz podrzymywac jakies urzadzenie zasilane zew. zasilaczem DC, wiec pelny sinus nie jest ci potrzebny.
Zwykly Ever albo APC z serii CS zupelnie wystarczy.
Szkoda ze nie jestes z wawy (Kongo ?) to bym Ci kilka roznych wypozyczyl to bys sobie potestowal. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015
|
|
|
UPS jest niezbędny gdy podtrzymujemy 230V. A tu wygląda że jest potrzebne podtrzymanie niskonapieciowe, które może być np z aku li*. Więc UPS wydaje sie zbędny. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|