|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory i superkondensatory |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008
|
|
|
Wszystko pięknie ale - cena... ?
plus dostępność, takie niusy o cudach techniki zazwyczaj są głośne a potem sprawa cichnie i owego cuda nie ma na rynku (jestem prawie pewien ze firmę wykupią koncerny paliwowe albo samochodowe i figę zobaczymy a nie cuda) |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008
|
|
|
Miejmy nadzieję że coś się w końcu ruszy, technologia magazynowania energii
jest fatalna, zatrzymaliśmy się 50 lat temu w rozwoju. Na razie powinny potanieć
nowoczesne ogniwa, a jak przy okazji superkondensatory staną się bardziej
dostępne, to tym lepiej |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008
|
|
|
Jaki jest odpowiednik pojemności 1F w zwykłym akku? Bo widzę tam też "zwykłe" kondensatorki wyglądające jak elektrolityczne o pojemności kilkuset Faradów na 2,5V |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
52kWh w 150kg i samorozladowaniu miesiecznym na poziomie 0.1% w cenie 3000USD to brzmi po prostu fantastycznie. Piekna rzecz dla przydomowych elektrowni rowniez. 52kW to przy stylu jazdy promowanym przez Zbyszka daje co najmniej 1000km zasiegu Oby cos z tego wyszlo przynajmniej w przyszlej dekadzie. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
Jeśli nie zobaczę to nie uwierzę.
Wyliczenia teoretyczne nie zawsze zgadzają się praktyką. |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
sobolu napisał/a: | 52kWh w 150kg i samorozladowaniu miesiecznym na poziomie 0.1% w cenie 3000USD to brzmi po prostu fantastycznie. Piekna rzecz dla przydomowych elektrowni rowniez. 52kW to przy stylu jazdy promowanym przez Zbyszka daje co najmniej 1000km zasiegu Oby cos z tego wyszlo przynajmniej w przyszlej dekadzie. |
Piękna rzecz, tylko jaką przetwornicą wydobyć tą energię, przecież to nie akumulator o "stałym" napięciu, tylko rozrzut napięcia od 0 do Umax. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
eAndre napisał/a: |
Piękna rzecz, tylko jaką przetwornicą wydobyć tą energię, przecież to nie akumulator o "stałym" napięciu, tylko rozrzut napięcia od 0 do Umax. |
Pewnie będzie wykorzystywane np. 50%, a reszta na zmarnowanie
Pożyjemy zobaczymy, jak to w ogóle zrobią to pewnie pojawi się konkretne info |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
eAndre napisał/a: | sobolu napisał/a: | 52kWh w 150kg i samorozladowaniu miesiecznym na poziomie 0.1% w cenie 3000USD to brzmi po prostu fantastycznie. Piekna rzecz dla przydomowych elektrowni rowniez. 52kW to przy stylu jazdy promowanym przez Zbyszka daje co najmniej 1000km zasiegu Oby cos z tego wyszlo przynajmniej w przyszlej dekadzie. |
Piękna rzecz, tylko jaką przetwornicą wydobyć tą energię, przecież to nie akumulator o "stałym" napięciu, tylko rozrzut napięcia od 0 do Umax. |
"The unit will come equipped with a built in Buck-boost converter (DC-DC voltage converter) to provide a useful output voltage"
oto odpowiedź. na wykładniczy spadek napięcia przy rozładowaniu - przekształtnik obniżająco-podwyższający
Ale generalnie to jest zbyt piękne aby było prawdziwe, gdzieś musi być haczyk... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
Haczyk jest w tym, żeby już mieć samochód elektryczny i jeździć, a jak ten lepszy magazyn energii będzie gotowy, to się wyrzuci bez żalu akumulatory.
Same gadki nic nie dają. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | eAndre napisał/a: |
Piękna rzecz, tylko jaką przetwornicą wydobyć tą energię, przecież to nie akumulator o "stałym" napięciu, tylko rozrzut napięcia od 0 do Umax. |
Pewnie będzie wykorzystywane np. 50%, a reszta na zmarnowanie
Pożyjemy zobaczymy, jak to w ogóle zrobią to pewnie pojawi się konkretne info |
Możliwe jest zbudowanie ukłądu, któy by przełączał kondensatory w szereg przy coraz niższym napięciu sumarycznym. Czyli najpierw równolegle bateria dająca przykładowo 50V i w miarę spadku napięcia łącząca takie segmenty w dodatkowe szeregi. Resztę pewnie załatwi przetwornica.
Co do pisania... pomarzyć zawsze można Czas pokaże, mam nadzieję, że szybko, bo lata lecą, a jeszcze chciałbym coś takiego wypróbować |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008
|
|
|
Wpisało mi dwa razy, proszę usunąć. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 29 Paź, 2008
|
|
|
Akumulatory też mają napięcie od 0V do napięcia ponad nominalnego, ale wykorzystujemy od (a właściwie do) minimalnego dla danego rodzaju akumulatora.
To samo jest z superkondensatorami.
Jedynie zejście do 0V jest poprostu bezpieczne. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|