Baterie ładowane równolegle - co się w nich dzieje? |
Autor |
Wiadomość |
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015 Baterie ładowane równolegle - co się w nich dzieje?
|
|
|
Mam pytanie - co się dzieje w baterii akumulatorów połączonych w kilka P i wpiętych do ładowarki? Ładowarka sobie naładuje tak, że każde S ma te swoje 4,2V, ale co jest wewnątrz? Poszczególne P uśredniają się między sobą? Czy każde ładuje się swoim tempem aż wszystkie mają po 4,2V ?
Bo im bardziej o tym myślę tym bardziej jestem skołowany |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
System naczyń połączonych. Każda cela równolegle połączona będzie mieć identyczne napięcie. Jeżeli polaczysz równolegle cele 3.88 i 3.84 to pójdą prądy wyrównawcze i obie będą miały 3.86 - teoretycznie bo w rzeczywistości pewnie będzie ciut niższe napięcie, ale to ilustruje zagadnienie |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
jw. To rowniez oznacza że przed połączeniem akumulatory powinny posiadać jak najbardziej zblizone napiecia. I zasadniczo posiadać tę samą charakterystykę ładowania/rozladowania choćby przez laczenie tych samych typów ogniw tego samego producenta. Wtedy taki segment jest najefektywniejszy, równo się ładuje, nie ściąga napiecia w dół po zakończeniu ładowania, balansowanie trwa krócej itp. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
Ma to sens. A przy łączeniu które kable najpierw spinać? Chyba grube, co?
Mam różnicę 0,04V między lipolkami, trzeba to najpierw wyrównać? |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
Ku przestrodze:
Kolega połączył drutem dwie "paczki" jakoś-tam naładowanych ogniw - efektem było wybuchowe przepalenie tego przewodu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
graziano napisał/a: |
Mam różnicę 0,04V między lipolkami, trzeba to najpierw wyrównać? |
Nie potrzeba wyrownywac. Tylko pamiętać aby + z - nie pomylić |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
Właśnie dlatego się dopytuję |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015
|
|
|
No dobra, to równolegle wiem. A szeregowo? Wczoraj miałem jeden aku niższy o 0,5 V od pozostałych, i siedziały w rowerze, podłączone do sterownika, stacyjka włączona. Dziś chciałem wyrównać, patrzę a one równiuteńkie. Czyli też jakby się równały? |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015
|
|
|
Jesli BMS wpiety a ogniwa mają napiecie w poblizu max to BMS pasywnie wyrownuje również bez ladowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015
|
|
|
Jeśli BMS to tak, ale u mnie nie ma BMSa. Włączona stacyjka wyżera trochę akumulatorów, więc może ten minimalny przepływ pozwala wyrównać się potencjałom w poszczególnych ogniwach? |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015
|
|
|
Tyle samo z każdej celi pobiera |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015
|
|
|
graziano napisał/a: | Wczoraj miałem jeden aku niższy o 0,5 V od pozostałych, i siedziały w rowerze, podłączone do sterownika, stacyjka włączona. Dziś chciałem wyrównać, patrzę a one równiuteńkie. Czyli też jakby się równały? |
Jeśli nie ma BMS a napięcia spadły, to ogniwa były prawdopodobnie przeladowane. Jeśli była faktyczna różnica 0,5V a nie błąd pomiaru.
Przy jakich napięciach ogniw były takie różnice ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015
|
|
|
Nie pamiętam, ale miały 80-90%. Moja ładowarka ładuje do max 4.19V |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015
|
|
|
Nie masz BMS ani balansera ? A może ładujesz łądowarką modelarską ?
No bo skąś to za wysokie napiecie się pojawiło. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015
|
|
|
Ładowarka modelarska ale sprawdzam ją po każdym ładowaniu multimetrem, jest 4,19V. A wtedy co mierzyłem było ze dwie godziny po jeżdżeniu. Potem wyjeździłem, było równo (wszystkie 16 identycznie), i naładowałem, i teraz jezdzę.
Może to jakieś wahnięcie na multimetrze? Albo ja coś pochrzaniłem? To nowe akumulatory są, szósty cykl, i wszystko jest idealnie jak w instrukcji.
A lipo nie potrzebują kilku cykli żeby się ustabilizować? |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
|