ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
piasty i support + skręcanie (budowa trajki full amor) ...
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1252
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   piasty i support + skręcanie (budowa trajki full amor) ...

Witam was. Przymierzam się do budowy trajki z napędem elektrycznym. Mam jednak problem z kilkoma podzespołami.

1) piasta z mocowaniem na tarczę i na oś 20 mm. Jak taka piasta się nazywa i w jaki sposób wchodzi w nią oś (jakie konkretnie elementy są potrzebne oprucz łożysk i nakrętki)? (piasta ma się obracać luźno nie będzie napędzana)

2) mechanizm skręcający wydaje się być prosty - 2 głowki wycięte z ramy rowerowej, ewentualne problemy wyjdą w praniu.

3) materiał do budowy - na początku miał być Cr-Mo, ale jak kupiłem próbkę, to widzę, że migomatem ciężko to pospawać, dlatego chyba poleci stal czarna - Profil 40x30x2 wytrzyma mi podczas jazdy?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

2) przy zwrotnicach musisz zachować szczególną uwagę na kąty, pochylenia i wyprzedzenia
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1252
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Wiem, jednak najbardziej nurtują mnie piasty i ich budowa.

Zastanawiam się, dlaczego z przodu nikt nie robi negatywa, a z tyłu robią.
Chciałbym się wzorować na tym rowerze co mam (KMX) i koniecznie dorobić amortyzację na przód (wzór matixa) bo przy mocnym silniku będzie czuć wyboje.

oczywiście w zawieszeniu będą tuleje z 6 łożysk ułożone w rurce stalowej i skręcone śrubą, nie jak w matixie bo wachacz bez łożyska to przy 50km/h padnie szybciej niż dojadę do domu. Chciałbym sobie zrobić taką mocniejszą trajkę w teren żeby można było się poślizgać podriftować itp, a bez amortyzacji nie da się tym wjechać do lasu...
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1252
Skąd: Łódź
  Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Widzę, że kwestie mechaniczne ani na arbitrze nie znajdują amatorów do dyskusji ani na forum poziome :( no nic będę w takim razie musiał nauczyć się na własnych błędach :neutral:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 807
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Wpadnij na forum poziome, tam jest większe stężenie trajek na użytkownika :) Jak byś chciał gotową ramę to jest tam też producent matrixa ( nick AGA) i inny producent bardzo fajnych amortyzowanych trajek nick Andrej:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2794.0

Trajeczki Andreja macałem i objeżdżałem na zlocie w Warszawie i mogę powiedzieć że jakościowo są naprawdę pro.
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

glebor napisał/a:
1) piasta z mocowaniem na tarczę i na oś 20 mm. Jak taka piasta się nazywa i w jaki sposób wchodzi w nią oś (jakie konkretnie elementy są potrzebne oprucz łożysk i nakrętki)? (piasta ma się obracać luźno nie będzie napędzana)




 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1252
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 26 Cze, 2015   

Dzięki wielkie, teraz już wiem z czym to się je, super ;)

A w między czasie na poziome ktoś odezwał się z mocowaniem wahaczy - główka cięgła i na tym podobno najlepiej zrobić zawieszenie, więc jest już komplet. Jedyne co mnie teraz wkurza, to nie działa inventor. Od poniedziałku zabieram się za robotę - jako pierwszy idzie do obspawu suport i kształtownik 35x35x2 ;) Potem zabiorę się za ramę - chciałbym wykorzystać tył od górala z amortyzacją, do tego będzie zrobiona rama główna. Na końcu pospawam wahacze i jak będą w miarę to przyspawam to do ramy ;)

Tym czasem gdyby ktoś potrzebował informacji co do regulacji suportu, to kształtownik (profil zamknięty) o wymiarach 35x35 i 40x40x2,5 wchodzą przepięknie w siebie bez żadnego luzu ;)

Postaram się zamieścić swój projekt, jak uda mi się odpalić starego inventora na win7.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group