widział ktoś jakąś ładowarkę w polsce 48V 5A? |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015 widział ktoś jakąś ładowarkę w polsce 48V 5A?
|
|
|
Hej. Mam nieco problem bo potrzebuje szybką ładowarkę na 48V około 5A (4-6)
do baterii li-ion z napięciem końcowym 54,6V
Hmmm a może ktoś wie jak zrobić taką ładowarkę, bo na początku myślałem, żeby wziąć jakieś trafo porządne mostek kondensator, dioda zenera i porządny tranzystor mocy z radiatorem, ale jak wiadomo tranzystor wraz ze zwiększeniem temperatury zwiększa, albo zmniejsza wysokość napięcia wyjściowego, a nie chciałbym nic zepsuć.
Gdyby ktoś znał jakies rozwiązanie do 150zł to byłoby fajnie. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015
|
|
|
edit:
czy można połączyć 2 łądowarki ze sobą równolegle (zabezpieczyć jedną z nich diodą półprostowniczą na 6A np?) |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Joki
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 81 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015
|
|
|
Łooo
No cena - wydajność = rewelacja.
Pytanie tylko, czy tam da się regulować prąd ładowania, bo BMS max 6A wytrzyma.
Powiedz mi tylko, czy żeby odpalić ten zasilacz nie jest potrzebny sygnał LPT? albo telefoniczny albo jakiś inny - to działa po włączeniu do sieci i jest potencjometrem regulacja?
Bo kiedys właśnie kupiłem zasilacz 40-60V do centrali telefonicznych i za nic nie mogłem go odpalić. |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015
|
|
|
Ja od 2 lat swoje 48V/44Ah ładuję takim zasilaczykiem :
http://allegro.pl/prof-za...5500517946.html
Daje 13-14A max , ma ograniczenie prądu , napięcie od 50 do 62V .
Grzebałem przy boczniku żeby dał większy prąd i walnoł ponad 35A , ale szkoda męczyć i zostawiłem jak było.
Ale też jest słabszy 5A , taki kończe znajomemu robić (wentylatorek)
http://allegro.pl/prof-za...5488959644.html
Trzeba dać wentylatorek z tyłu bo w upał trochę parzy.
Ten 5A trzeba zmusić do pracy - dwa dolne piny zewrzeć.
Zmniejszałem mu też napięcie do 42V bo znajomy ma 10S.
Jedyna wada to straty , Watt Meter gniazdkowy podaje 840W a Ev Komputerek 700W.
Szukam porządnego z małymi stratami - zasilacz rezonansowy LLC
http://elektronikab2b.pl/...ia#.VZUaWKRP7gw |
|
|
|
|
Joki
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 81 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015
|
|
|
glebor napisał/a: | ...
Pytanie tylko, czy tam da się regulować prąd ładowania, bo BMS max 6A wytrzyma. |
Można ograniczyć prąd maksymalny ale wątpię czy do tak małej wartości.
Cytat: | Powiedz mi tylko, czy żeby odpalić ten zasilacz nie jest potrzebny sygnał LPT? albo telefoniczny albo jakiś inny - to działa po włączeniu do sieci i jest potencjometrem regulacja?
Bo kiedys właśnie kupiłem zasilacz 40-60V do centrali telefonicznych i za nic nie mogłem go odpalić. |
Jest do tego specjalny sterownik. Jest podłączany po RS-485 (te RJ-ki od frontu). Nazywa się ASCM PSC1000.
Steruje kilkoma zasilaczami, kiedy połączone są równolegle. Może narzucić im niemal dowolne parametry w zakresie fizycznych możliwości.
Zasilacze jednak mają własną autonomię, która działa przy braku połączenia ze sterownikiem. To zabezpieczenie na wypadek awarii sterownika lub kabla RS-485. PR-kami ustawia się napięcie i maksymalny prąd.
Jest jeszcze nieco mocniejsza wersja tych zasilaczy SMPS1900W:
http://allegro.pl/zasilac...5257812059.html
Trochę większa moc, wyświetlacz obciążenia i więcej regulacji. Nawet lepiej się na niego decydować bo nie pamiętam czy na pewno 1700W ma regulację prądu maksymalnego a ten ma na pewno. Trzy lata minęło jak już nie mam z tymi zasilaczami do czynienia i powoli zapominam.
|
_________________ Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl |
|
|
|
|
Joki
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 81 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015
|
|
|
KrzysiekEV napisał/a: | Ja od 2 lat swoje 48V/44Ah ładuję takim zasilaczykiem :
http://allegro.pl/prof-za...5500517946.html
Daje 13-14A max , ma ograniczenie prądu , napięcie od 50 do 62V .
Grzebałem przy boczniku żeby dał większy prąd i walnoł ponad 35A , ale szkoda męczyć i zostawiłem jak było.
Ale też jest słabszy 5A , taki kończe znajomemu robić (wentylatorek)
http://allegro.pl/prof-za...5488959644.html
Trzeba dać wentylatorek z tyłu bo w upał trochę parzy.
Ten 5A trzeba zmusić do pracy - dwa dolne piny zewrzeć.
Zmniejszałem mu też napięcie do 42V bo znajomy ma 10S.
Jedyna wada to straty , Watt Meter gniazdkowy podaje 840W a Ev Komputerek 700W.
Szukam porządnego z małymi stratami - zasilacz rezonansowy LLC
http://elektronikab2b.pl/...ia#.VZUaWKRP7gw |
Miałem też kilka siłowni z tymi zasilaczami i również polecam.
Są jeszcze podobne zasilacze Bening-a ale nie potrafię namierzyć i już nie pamiętam czy pracują bez sterownika? |
_________________ Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015
|
|
|
2 pytania bo widzę że znasz te zasilacze:
1. Czy da radę zbić napięcie poniżej 40V? Jak to zrobić?
2. Czy można je łączyć szeregowo?
Pytania łączą się w jedną całość, potrzebuję napięcia 79,8V dla 19s lipo 5A by mi wystarczyło |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015
|
|
|
Zakres regulacji potencjometrem z przodu wyszedł od 39.2 V do 47.9 V potencjometrem RV401 w środku jeszcze szerzej.
RV401 regulował oryginalnie od 44V ale równolegle do opornika R412 przy nim dałem 15kom i to obniżyło min V regulacji.
Zasilacz nie ma połączenia masy ( PE ) obudowy z wyjściem napięcia , żadna pętla masy się nie zamknie po spięciu dwóch zasilaczy razem wyjściami.
Ale zawsze trzeba to na danym egzemplarzu pomierzyć.
Nie mierzyłem jeszcze jakie ma ograniczenie prądowe , ale przy 42V zrobię to IChargerem 3010 bo on ma do 42V zakres.
210W , trzeba będzie dać dodatkowo żarówy albo taśmę oporową do wytracenia mocy. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015
|
|
|
Wg oznaczeń modelu zakładam, że ma nominalnie 5A przy 48V (PDM 48V/5) więc w teorii 240W? Przy 40V będzie to już 6A? Dobrze że już wiem że regulacja jest szersza, dla mnie to bardzo dobra wiadomość. W takim razie pewnie zamówię i będę testował, może coś z tego będzie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2015
|
|
|
Bardzo fajnie, że napisałeś jak go przerobić do ładowania pakietu 10S bo taki też posiadam. na 48V spisuje się świetnie. (54,6V)
Myślałem, żeby wylutować z niego potencjometr i wyprowadzić sobie 3 przewody i policzyć oporniki, zrobiłbym 3 tryby:
-nocny (0,25C poj. akumulatora)
-dzienny (szybszy) 0,5C
- i szybki 0,75C akumulatora - 20A |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 07 Sie, 2015
|
|
|
Tak więc zakupiłem te małe zasilacze 5A z linku powyżej i dziś przyszły. Jutro pewnie ruszę z testami.
Tak jak pisałeś wyżej, do uruchomienia wystarczy zewrzeć 2 dolne piny, tak? Robiąc to na głupa zworką niczego nie powinienem uwalić?
Zakładam że zasilacz nie ma ograniczenia prądowego? Więc trzeba będzie pomierzyć wydajność prądową.
Jakieś jeszcze sugestie/porady odnoście tych zasilaczy? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015
|
|
|
Dla bezpieczeństwa opornikiem 100 om zewrzyj piny , tez powinien ruszyć . Mam jeszcze ten 5A zasilacz
to zobaczę jak z ograniczeniem prądu u niego .
A w takim stanie jakim ci wysłał to nie odpala zasilacz bez zwierania ? morze już zwarte jest ? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015
|
|
|
Jeszcze nawet ich nie dotykałem ale na aukcji w opisie Cytat: | Zasilacz do pracy wymaga podania sygnałów logicznych na wejście sterowanie, które umieszczone jest na przedniej płycie czołowej.
Niestety wobec braku dokumentacji nie jesteśmy w stanie go uruchomić. Proszę wziąć to pod uwagę przy licytacji. | więc zakładam że będę musiał zwierać
To jak będziesz miał chwilę i mógłbyś to zobacz jak jest z tym ograniczeniem prądowym |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015
|
|
|
KrzysiekEV napisał/a: | ... morze już zwarte jest ? |
Morze jest płynne |
|
|
|
|
|