|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Baterie li-ion na zamówienie |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015
|
|
|
Akumulatory żelowe (podobnie jak i Ni-MH, Ni-Cd), wyrównuje się prądem, dlatego ciężko je łączyć równolegle. Nowoczesne ładowarki do żeli ładują UIU, tzn. najpierw do napięcia np. 14V, a jak prąd spadnie to przez kilka godzin stałym (małym 1/20-1/30C) prądem, a potem stałym napięciem 13,8V. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015
|
|
|
A nie stałym prądem i po osiągnięciu określonego napięcia stałym napięciem?
W moich tak jest.
Przy połączeniu równoległym, każdy będzie brał swój prąd, aż do osiągnięcia jakiegoś minimalnego ogólnie. Przyjęło się, że przy 14,5V i prądzie poniżej 100 mA akumulator jest naładowany, wtedy zapala się zielony LED. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015
|
|
|
Nie do końca tak jest. Napięcie końcowe ładowania aku ołowiowego zależy od temperatury i im wyższa temp. aku to napięcie niższe. Jak połączymy 3 aku równolegle do ładowania i puścimy prąd to największy prąd popłynie przez najbardziej rozładowany, jego temperatura zacznie wzrastać (napięcie spadać, maleje RW) i przejmowany prąd jeszcze większy, co może prowadzić do uszkodzenia aku. Żelowe mają prąd ładowania dopuszczalny nawet 1/4C. Przy niskiej temperaturze (np. 15°) aku się nie wyrówna (napięcie powinno być wyższe). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Lip, 2015
|
|
|
Przy sprawnych akumulatorach z jednej serii (kupuję zawsze komplet jednorazowo) to zjawisko nie powinno występować. Rozjazdy są rzędu 0,5V i nie powinno to stanowić jakiegoś większego problemu. Po kilku latach pewnie to nastąpi, ale wtedy i tak wymieniam cały pakiet. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | ...A może ktoś pokusi się o zbudowanie BMS do żeli? Praktycznie używa się 2, 3, 4 akumulatory w szeregu, więc powinno nie być to skomplikowane, jak w litach o wielu szeregach..... |
Najprościej wykorzystać oryginalny BMS do LiFePo nap:
http://szayaa8605.en.made...ttery-Pack.html
Na wejścia "balansujące" podpinasz oporniki (w proporcji np. 9.6 - 10 - 10 - 10.4) i podpinając aku między 1 a 4 (8/12) celę otrzymasz zabezpieczenie 9.6 - 14. 6V (i na 24 / 36V) itd. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|