POISON ARSEN |
Autor |
Wiadomość |
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Tak, źle napisałem. Jest tak jak pisze sietaz. Odpalasz stacyjke i łączsz przewody, jak kręci w złą stronę to bez wyłączania stacyjki rozpinasz i spinasz powinien zmienić kierunek na dobry, wtedy rozpinasz przewody i dopiero wtedy wyłączasz stacyjkę, manetki się nie używa do samonauki |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Ok. Działa i hula
Test BMSa też zdany pomyślnie.
1. Tempomat działa ale ograniczenie mocy suwakiem na panelu przycisków chyba nie działa bo wydaje mi się że zawsze kręci kołem do tej samej prędkości (koło tylko unoszę na razie w domu). Podłączyłem jak na schemacie
2. Czy wasze silniki 9C są idealnie proste Mój ma trochę bicie na boki (na oko rzędu 1 mm). Promieniowe jest ok.
. |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Jeszcze ja wrzucę pytanie odnośnie tych silników.
Czy wszystkie silniki 9C w pewnym zakresie prędkości głośno chodzą?
Mój 10x6 od 23-25 kmph hałasuje. Da się coś z tym zrobić? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
1. A jak masz spięte te przyciski? Jak one wyglądają?
2. Każdy 9C jakiego widziałem ma bicie, widać to po bujaniu się wolnobiegu. Utrudnia to ustawienie tarczy idealnie ale po lekkim naginaniu można tego dokonać
Apropo pytania wookie - silnik zazwyczaj hałasuje do 12 km/h , potem wchodzi na obroty nominalne i już nie powinien. Jaki to dźwięk? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Czerwony jest chyba wspólny dla obu przycisków i powinieneś go podłączyć do czarnego kabelka w złączce 3 speed? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
U mnie czarny jest wspólny w sterowniku, czyli lutujesz czerwony z przełącznika z czarnym sterownika, wspólny ma być przylutowany na środkową nogę tego przełącznika 3-poz.
W kaseciaku nie mam bicia na boki, w każdym razie na oko nie zauważam. Może pokrywa źle leży albo łożysko nie jest dobrze dobite (lekko przekoszone w gnieździe) bo wątpię żeby gniazda łożysk nie były w osi wyfrezowane... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Cytat: | Czerwony jest chyba wspólny dla obu przycisków i powinieneś go podłączyć do czarnego kabelka w złączce 3 speed? |
W każdym razie czerwony z czarnym zadziałało
Widać wolniejsze obroty przy przełączniku w lewym położeniu.
Miedzy środkowym a prawym położeniem przełącznika różnica niezauważalna.
sietaz napisał/a: |
2. Każdy 9C jakiego widziałem ma bicie, widać to po bujaniu się wolnobiegu. |
U mnie kaseta jest idealnie prosto, tarcza hamulca to samo. Bije lekko na boki sama konstrukcja / obudowa silnika.
W związku z tym mam pytanie czy należy się tym przejmować Nie będzie uszkadzało koła, gięło szprych, lub sam silnik się nie uszkodzi itd
EDIT: A nie sory tarcza bije delikatnie identycznie jak silnik. Kaseta tylko jest prosto.
. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Wiesz wszystko zależy od tego jak bardzo bije na boki, ale jak jesteś w stanie ustawić hamulec tak żeby nie obcierały klocki o tarczę to raczej nie masz się czym przejmować |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Tarcza bije bo ją przykręciłeś na plastikowym dystansie i jak przykręcasz śruby ręką niedokładnie to ją gniesz
Zrób to porządnie a będzie idealnie. Jeśli już ją pogiąłeś to ją odegnij (są specjalne klucze do wyginania tarczy) chociażby ręką lub jakimś drewienkiem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2015
|
|
|
raymaxxx napisał/a: | jak jesteś w stanie ustawić hamulec tak żeby nie obcierały klocki o tarczę to raczej nie masz się czym przejmować |
Tarcza nie ociera o klocki wcale a bicie na tarczy jest mniejsze jak miałem na piaście (w kole bez silnika)
tas napisał/a: | przykręciłeś na plastikowym dystansie |
Nie. Ten dystans zdjąłem od razu. Za miękkie i za mało precyzyjne to pod tarcze jakoś dla mnie.
tas napisał/a: | jak przykręcasz śruby ręką niedokładnie to ją gniesz |
Przykręcam powoli i po przekątnej ze zbliżoną siłą
Dobra narazie nie ma tematu. Wygląda na to że odchyłka płaskości silnika mieści się w normie i nie ma co sobie tym głowę zawracać
Pytanko z innej beczki - Bateria świeżo złożona, nie używana ma teraz 62,2V. Czy przed pierwszymi jazdami doładować do pełna czy najpierw ją zajechać, czy bez znaczenia ?
. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2015
|
|
|
Podładuj do pełna i jazda |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2015
|
|
|
sietaz napisał/a: |
Apropo pytania wookie - silnik zazwyczaj hałasuje do 12 km/h , potem wchodzi na obroty nominalne i już nie powinien. Jaki to dźwięk? |
To takie jakby elektryczne buczenie, ja odnoszę wrażenie jakby w tym zakresie silnik przełączał się w jakiś inny tryb pracy.
Natomiast sam zakres prędkości dość niefortunny, bo nieprzyjemnie jedzie się gdy coś w silniku buczy. Natomiast 23-25 km/h to często stosowana na ścieżkach rowerowych prędkość. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2015
|
|
|
wookie napisał/a: | To takie jakby elektryczne buczenie, |
Unieś tylne koło i sprawdź czy tak Ci też buczy czy tylko pod obciążeniem jak jedziesz. U mnie (narazie bez obciążenia) nic nie buczy. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015
|
|
|
Pierwsza jazda.
OMG ale to idziee
Panie toć to motór jest |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015
|
|
|
Pierwsza jazda zawsze największy fun. Jednak elektryka warto zrobić od zera. Będziesz w stanie naprawić prawie wszystko sam. Mój już zrobił prawie 3000km w 3 miesiące. Jedynie co trzeba wymieniać to klocki hamulcowe i za chwile opona tylna do wymiany. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
|