ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontroler jingcheng T3630D przywrócenie/modyfikacja
Autor Wiadomość
mrozilla 
początkujący


Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   Kontroler jingcheng T3630D przywrócenie/modyfikacja

Witam kolegów z forum.
Znalazłem to forum, trochę poczytałem i nabyłem hulajnogę elektryczną na pompowanych kołach z silnikiem 500W 36V i kontrolerem T3630D.
Ktoś wcześniej trochę widać w niej grzebał i nie wszystko jest sprawne, a mianowicie, w przełącznikach po lewej stronie kierownicy nie działa L * R oraz ten czerwony 0 1, natomiast okrągły działa, jest to klakson. Gaz jest chyba standardowy, wydawało mi się, że będzie wskaźnik naładowania aku (3 diody) niestety chyba w tym modelu tego nie ma więc pojawia się pierwsze pytania, czy można coś bardzo prostego w miarę łatwo dołożyć.
Zdjęcie sterownika przedstawia jego wnętrze. Widać tam wolne miejsce na piąty tranzystor, tylko czy warto go dołożyć, co to zmieni i ewentualnie jaki zastosować.
Czytałem również o cynowaniu drutów (w moim przypadku dwóch), tylko co konkretnie to zmieni, moc, przyspieszenie?
Również jakby z hamulców wychodziły przewody, aczkolwiek także nic poza hamowaniem się nie dzieje po naciśnięciu hamulców.
Światełka jakie były przy niej chyba nie są oryginalne, nie wiem, ale działają, włącza się je przyciskami w obudowie, nie wychodzą z nich żadne przewody. Jedynie na wysokości montowania lampki przedniej wychodzą dwa białe, niepodłączone przewody.
Przede wszystkim chciałbym hulajnogę doprowadzić do 100% działania, czyli przede wszystkim zrobić aby w pełni działały wszystkie przełączniki, fajnie byłoby dołożyć ten wskaźnik i jeżeli jest sens zmodyfikować sterownik.
Czytając inne posty chyba mogę liczyć na Waszą pomoc :)


 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

Naciśnięcie hamulca powinno wyłączyć silnik, jeśli manetka jest przekręcona do jazdy.
Jako wskaźnika naładowania ja używam woltomierzy cyfrowych.
Dla 36V trzeba zasilanie podać przez zenera 15V na taki woltomierz, bo działają do 30V powyżej się dymią ;)
Kontrolera bym nie ruszał. Szybciej nie pojedziesz, a będziesz miał jedynie nieco mocniejsze przyspieszenie kosztem baterii.
 
 
mrozilla 
początkujący


Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

Czytając Twoje poprzednie posty @zeeltom to liczyłem, że właśnie Ty m.in. zabierzesz tutaj głos :)
To tak, faktycznie, silnik się zatrzymuje po naciśnięciu hamulca, odcięcie działa na obu klamkach. Co do czerwonego przycisku to po przestawieniu go z 0 na 1 pojawia się 38V w przewodach nad kołem widocznych na zdjęciu.
Do czego to służy, bo raczej czerwony kolor przycisku i 38V to do załączania żadnej lampki nie służy? Po przekręceniu stacyjki w tych przewodach prąd znika bez względu na położenie przycisku.
I kwestia tego 3 pozycyjnego przycisku L R, do czego jest i jak go przywrócić do działania?

Jeżeli piszesz, że nie ma sensu modyfikacji tego sterownika to chyba i tak trzeba będzie go zostawić, skoro nic więcej osiągnąć się nie da...

A czy można zamontować taki "licznik" i będzie pokazywał zarówno V jak i A jakie w rzeczywistości są pobierane czy raczej do mojej konstrukcji to nie podejdzie?
Niektórze piszą 30V inni 100V, chciałbym aby tylko te moje ~36V pokazywał no i nie wiem jak z A czy w tym zestawie pobór przekroczy 10A czy nie, bo tyle te liczniki wytrzymują rzekomo.



 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

ten trój-pozycyjny przełącznik z opisem L/0/R sugeruje jakby, że to od kierunkowskazu? (albo od przełączania zakresów prędkości lowspeed/normal/overspeed ale raczej kierunki).
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
mrozilla 
początkujący


Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

Też mi się to z kierunkami skojarzyło, ale z podłogi nie wychodzą żadne kable, nawet nie ma na nie miejsca ani otworów. Co do prędkości to ze względu na pogodę nie miałem możliwości przeprowadzenia testów drogowych, ale jeżeli byłoby to od prędkości, to zazwyczaj chyba są 2 pozycyjne przełączniki.
No i kwestia tych liczników i poboru prądu...

Z tego co udało mi się ustalić to to będzie rozpiska pinów/wtyczek:
black red (thick) Battery
yellow blue (thick) Engine
blue blue Ignition (Lock)
red black charger (charger)
black red battery indicator (battery capacity)
red green brake light (stop light)
black green brake switch (brake)
red black green Throttle speed control (Derailleur)

Światło stopu nie jest podłączone. Po naciśnięciu hamulca pojawia się 38V.
Throttle speed control to rozumiem, że jest manetka od gazu?
Stacyjka ma dwie pozycje, do czegoś one służą? Bo w warunkach domowych w obu położeniach silnik rusza.
W battery indicator czerwony przechodzi w biały, a czarny w czerwony (za wtyczką) po czym czerwony chowa się w peszlu, a biały łączy się z białym i brązowym, z tego peszla wychodzą jeszcze połączone niebieski z żółtym i czarny z zielonym, ale też czarny i zielony wychodzą bez połączenia, czyli może pod termokurczem też nie są połączone. Tak więc nie wiem o co tutaj z tymi kablami chodzi i dodatkowo nic nie wskazuje na jakieś funkcje z przełącznika L 0 R

 
 
mrozilla 
początkujący


Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2015   

Ciąg dalszy zmagań...
Rozebrałem wszystko i póki co do wymiany kilka łożysk, przede wszystkim w wolnobiegu, wszystkie z niego wypadło, więc chyba są tak tylko kulki z obu stron (wyszło mi 50 sztuk na stronę, ale nie wiem czy nie za ciasno będzie...) bez żadnych wianków itp.
Silnik to LY1020 36VDC, 2500RPM, 17,5A, 500W. Wychodzą z niego dwa przewody. To silnik szczotkowy, nie BLDC? Trudno się w nim ewentualnie szczotki wymienia? Aczkolwiek chyba póki co jeszcze nie ma takiej potrzeby.

Najważniejsza kwestia, prawidłowego podłączenia i pełnego wykorzystania sterownika.
Od złącza ładowarki wychodzą 2 kabelki, idą do sterownika. W kablu od ładowarki również są dwa przewody. Ze schematu na ładowarce wynika, że powinno być 3, chyba, że wkręcenie w obudowę i styk z konstrukcją robi za masę...

Kwestia stacyjki. Wychodzą z niej 3 przewody. Kluczyk również ma 3 pozycje, na 0 nie ma prądu, na 1 i 2 hulajnoga działa. Kabel żółty i czerwony są podłączone do sterownika. Niebieski nie jest nigdzie podłączony. Chyba jedna pozycja powinna robić coś innego, druga coś innego, bo bez sensu byłoby stosować stacyjkę 0, 1, 2 jakby tylko ON, OFF było...

Podłączenie hamulców (rozłącza silnik przy hamowaniu), akumulatorów (działa), silnika (działa), klaksonu (trąbi) i stopu (nie jest podłączony) wyglądają, że są ok.

Najmniej pewną kwestią jest podłączenie "dodatków".
Przewody białe wystające na wysokości lampki z przodu, po wciśnięciu czerwonego przycisku z 0 na 1 mają ~38V jak widać na zdjęciu po wyjęciu z peszla jeden to cienki czarny, drugi to grubszy czarny i czerwony cienki połączone ze sobą, nie wiem dlaczego tak jest i czy to fabryczne połączenie czy ktoś coś miał na myśli.

Jak widać również przewody idące z kierownicy w dół mniej więcej w połowie są ucięte i nigdzie nie idą: żółty, czerwony i czarny. Do czego one służą i jak je można wykorzystać?

Wtyczka battery capacity to właśnie ta, w której wygląda, że jest coś namieszane. Jak widać na zdjęciu ze sterownika wychodzi czarny i czerwony, z drugiej strony wtyczki wychodzi już czerwony i biały, który łączy się dodatkowo z brązowym. W wiązce tej także widać, że przewody wracające z kierownicy są połączone, niebieski z żółtym i zielony z czarnym, ale tych pewien nie jestem czy pod termo kurczem są połączone czy tylko zaciśnięte razem po obok wychodzą końcówki nigdzie nie podłączone.

Mam nadzieję, że opisałem wszystko i zobrazowałem na tyle dokładnie, że uda mi się uzyskać od Was wskazówki co do poskładania wszystkiego.

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Wrz, 2015   

mrozilla napisał/a:
Ciąg dalszy zmagań...
Rozebrałem wszystko i póki co do wymiany kilka łożysk, przede wszystkim w wolnobiegu, wszystkie z niego wypadło, więc chyba są tak tylko kulki z obu stron (wyszło mi 50 sztuk na stronę, ale nie wiem czy nie za ciasno będzie...) bez żadnych wianków itp.


Wymień lepiej wolnobieg na nowy, nie są drogie.

mrozilla napisał/a:
Silnik to LY1020 36VDC, 2500RPM, 17,5A, 500W. Wychodzą z niego dwa przewody. To silnik szczotkowy, nie BLDC? Trudno się w nim ewentualnie szczotki wymienia? Aczkolwiek chyba póki co jeszcze nie ma takiej potrzeby.


To silnik szczotkowy i przy normalnym użytkowaniu wystarczy na długo.

mrozilla napisał/a:
Najważniejsza kwestia, prawidłowego podłączenia i pełnego wykorzystania sterownika.
Od złącza ładowarki wychodzą 2 kabelki, idą do sterownika. W kablu od ładowarki również są dwa przewody. Ze schematu na ładowarce wynika, że powinno być 3, chyba, że wkręcenie w obudowę i styk z konstrukcją robi za masę...


Typowe ładowarki mają tylko dwa przewody + i - i to wystarczy.

mrozilla napisał/a:
Kwestia stacyjki. Wychodzą z niej 3 przewody. Kluczyk również ma 3 pozycje, na 0 nie ma prądu, na 1 i 2 hulajnoga działa. Kabel żółty i czerwony są podłączone do sterownika. Niebieski nie jest nigdzie podłączony. Chyba jedna pozycja powinna robić coś innego, druga coś innego, bo bez sensu byłoby stosować stacyjkę 0, 1, 2 jakby tylko ON, OFF było...


W większości stacyjek tak jest. Dwie pozycje są połączone razem.

mrozilla napisał/a:
Podłączenie hamulców (rozłącza silnik przy hamowaniu), akumulatorów (działa), silnika (działa), klaksonu (trąbi) i stopu (nie jest podłączony) wyglądają, że są ok.

Najmniej pewną kwestią jest podłączenie "dodatków".
Przewody białe wystające na wysokości lampki z przodu, po wciśnięciu czerwonego przycisku z 0 na 1 mają ~38V jak widać na zdjęciu po wyjęciu z peszla jeden to cienki czarny, drugi to grubszy czarny i czerwony cienki połączone ze sobą, nie wiem dlaczego tak jest i czy to fabryczne połączenie czy ktoś coś miał na myśli.


Może to zasilanie światła z przodu.

mrozilla napisał/a:
Jak widać również przewody idące z kierownicy w dół mniej więcej w połowie są ucięte i nigdzie nie idą: żółty, czerwony i czarny. Do czego one służą i jak je można wykorzystać?

Wtyczka battery capacity to właśnie ta, w której wygląda, że jest coś namieszane. Jak widać na zdjęciu ze sterownika wychodzi czarny i czerwony, z drugiej strony wtyczki wychodzi już czerwony i biały, który łączy się dodatkowo z brązowym. W wiązce tej także widać, że przewody wracające z kierownicy są połączone, niebieski z żółtym i zielony z czarnym, ale tych pewien nie jestem czy pod termo kurczem są połączone czy tylko zaciśnięte razem po obok wychodzą końcówki nigdzie nie podłączone.


Możliwe, że były tam kierunkowskazy. Bez naocznego sprawdzenia więcej nie jestem w stanie podpowiedzieć.
Powinieneś mieć klakson, światła przód - tył. Ewentualnie światło STOP. Reszta jest niepotrzebna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group