ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Liony na zimę
Autor Wiadomość
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   Liony na zimę

Sezon jeszcze trwa, ale zima się zbliża. Jak właściwie przechowywać li-iony, żeby na wiosnę nie okazało się, że straciły sporo ze swej pojemności?
Nie każdy może przechowywać rower w komfortowych warunkach, a więc w ogrzewanych garażach na przykład. Jak na przykład postępować z baterią, jeśli rower narażony jest na zimno?
Li-iony naładowane w połowie, czy bardziej?
Co jakiś czas ładować, czy przechowywać naładowane w trybie magazynowym i dopiero "ożywić" pełnym cyklem ładowania jak znów rower będzie w użytku, czyli wiosną?
Baterię trzymać rowerze, podpięte pod instalację, czy wyjąć i przenieść do ciepłego pomieszczenia? Jak bardzo li-ionom szkodzą niskie temperatury?
BMS odpiąć, czy pozostawić?

Co radzicie?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Najbezpieczniej zawsze bateryjkę wypiąć i "pod łóżko" :D
A co do szkodliwości działania zimna długotrwale to niech się wypowie ktoś inny ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Odpiąć również od BMS'a?
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Do przechowywania najlepiej powinno się naładować do ok. 60% pojemności.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

CO do niskich temp. przechowywania kiedyś się mówiło że najlepiej przechowywać w zamrażarce...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

No właśnie. Dlatego zakładam temat. Bo teorii na temat przechowywania li-ionów słyszałem już wiele. Jedni mówią, że trzymać w cieple, drudzy, że w lodówce (niedługo zima, więc lodówka sama się zrobi), jedni że naładować do 40%, do 50%, do 60% albo nawet do 80% i zostawić i nie ruszać, inni, że co jakiś czas lekko podładować...

Teorii jest sporo, a co najlepiej (dla trwałości baterii) robić w praktyce? Przydałoby się uporządkować wiedzę ku pożytkowi wszystkich użytkowników li-ioów.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

A może wystarczy użyć szukajki?
Co sezon są poruszane identyczne tematy litowców i niskich temp, rok temu dyskutowaliśmy o tym i większość co ważne zostało tam powiedziane...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Ogniwa które leżały u mnie w pokoju ponad rok w temp średnio około 20 stopni naładowane do przechowywania czyli około 3,7V straciły około 70mAh na 3250mAh pojemności . Przez ponad rok ich nie ruszałem (nie doładowywałem itp) .
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2015   

tas napisał/a:
A może wystarczy użyć szukajki?
Co sezon są poruszane identyczne tematy litowców i niskich temp, rok temu dyskutowaliśmy o tym i większość co ważne zostało tam powiedziane...


Staram się używać szukajki, bo po co zakładać nowe tematy, skoro podobne już są, ale nie znalazłem (może nie tak zadane pytanie).
Niezależnie od tego są tematy na tyle ważne (zwłaszcza dla użytkowników forum z krótszym stażem), że warto z niektórych uczynić temat przyklejony - choćby po to, by rzucał się w oczy. Niewątpliwie w temacie zasilania li-ion jest to temat niezwykle istotny.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015   

Offtop, moze by wydzielić?
Według mnie tematów pojedynczych nie ma co przyklejac bo zrobi się bałagan ale spis 'ważnych' tematów na pewno by się przydał
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015   

W załączniku masz odpowiedź (Storage Temperature) że problemem jest raczej dodatnia temperatura dla Li-Ion"ów.

ż samsung icr18650p.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 293 raz(y) 172,97 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group