Przesunięty przez: tas Śro 16 Wrz, 2015 |
Dlaczego większość z Was decyduje się na pakiet LiPo |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A Tesla na czym jeździ? |
Na tych 'niedobrych' 18650
I jeszcze do tego cienkie połaczenia...
TESLA-Aku-wewnatrz.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 323 raz(y) 111,02 KB |
TESLA-Aku-bezpiecznik-x.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 77,7 KB |
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
I po 120sek kozaczenia wywala ograniczenie mocy bo się przegrzewają |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Po 120 sek to silniki sie przegrzewaja. Te ogniwa są lekko letnie po 2 minutach @10A a tam mają chłodzenie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
ciekawe, czy one kiedyś będą łatwo dostępne do zakupu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Ostatnio były na ebayu w podzielonych modułach. Nie można nazwać tego łatwą dostępnością, ale jak sie raz pojawiły to już z górki |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Na ev west tez byly. Ogólnie rozbitych tesli bedzie coraz wiecej a akusy beda w nich dobre i pewnie wystawiane na sprzedaż |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Tak na chłopski rozum jeśli ogniwo liion ma obciążalność 10A a my w szczytowym okresie będziemy obciążać go do 50% czyli do 5A max przez jakiś czas wiadomo jak to w bajku raz pod górkę a raz z górki to nie powinno skutkować ujmą dla ogniwa. Raczej długie, ciągłe, wysokie obciążenie pod max wartość deklarowaną może stanowić wyzwanie i skutkować... |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
gienek333 napisał/a: | li-jon z laptopów - 1C i z wkrętarek kilkanaście C) |
To sa li-iony majace po kilkanascie C? Ja chyba najwiecej widzialem 20A ciaglego czyli mniej niz 10C ale wtedy pojemnosc to jakis 50-60% i szybko sa gorace wiec ich zywotnosc znacznie spadnie. Ogolnie jestem zdania ze nigdy nie powinno sie uzywac baterii przy maksymalnych parametrach oferowanych przez producentow. Zawsze powinien zostac duuzy zapas. Im wiekszy tym wiecej cykli takie aku przezyje. |
|
|
|
|
atomic
początkujący
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015
|
|
|
Lipo w konstrukcjach budżetowych również mogą znaleźć zastosowanie.
Przykład: buduję budżetową baterię 8s2p lipo 10 Ah do silnika 250W, która wyniesie mnie poniżej 500zł (same ogniwa). Nie będę miał przy tym problemu z wytrzymałością mechaniczną, po prostu klocki połączę taśmą, kabelki polutuję i baterię poniżej 3 kg umieszczę w torbie i jazda.
Gdybym poszedł Li-ion to baterię 8s2p zajechałbym błyskawicznie prądem 10A, musiałbym zbudować minimum 8s5p co prawda taka bateria miałaby 14 Ah a nie 10 Ah ale 40 ogniw kosztowałoby mnie 800zł a to dopiero początek żmudnej zabawy w zgrzewanie, lutowanie i rzeźbienia obudowy.
Więc czasami lipo pomimo wad, pozwoli na szybki start w świat ebajków
Tyle ode mnie. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015
|
|
|
ten aku będzie ważył ok 2,2kg, a wad lipo ma zdecydowanie mniej od liion, których z tego powodu nie stosuje się w modelarstwie wcale, niestety lipo mają jedną bardzo zasadniczą (o czym wspominał już któryś z kolegów wczesniej), przez którą nie mogą być stosowane w samochodach elektrycznych i nie sa dopuszczone do takich zastosowań - niebezpieczeństwo pożaru o temp mogącej przetopić blachę... Jednak z roweru zawsze można zeskoczyć/spaść co jest bardziej niż pewne przy silnej kolizji mogącej odkształcić akumulatory chronione przez nasze nogi, to nie samochód, z którego po kolizji może nie dać się wyjść lub nieprzytomnym zostać uwięzionym i spłonąć po wybuchu/zapłonie związków litu.
To oczywiście tylko moje zdanie i nikt mnie nie przekona do liion'ów w rowerze . |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2015
|
|
|
Nie jestem specem, ale z tego co wiem, to tam nie ma chemii, tylko czysta mechanika.
Energia kinetyczna zamieniana jest na moment pędu w wirującym pędniku i na odwrót. |
|
|
|
|
|