ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateryjny "starter pack"
Autor Wiadomość
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   Bateryjny "starter pack"

Witajcie.

Mam zestaw z silnikiem 9c 9x7 oraz sterownik 1500W na 48v. Potrzebuję jeszcze baterii, ale ponieważ nie mam jeszcze gdzie jej umieścić (temp. nie sprzyjają robieniu skrzynki) więc wymyśliłem, że najpierw zrobię sobie coś małego, coś co mógłbym wozić w jakiejś torbie - taki "StarterPack" z dwóch Li-po 12s1p 5000 mAh,
o takich . Chciałbym na tym móc dojechać do pracy, jakieś 10 km w jedną stronę w mieście. Tak, żeby się zorientować co rower elektryczny daje, czego od niego oczekiwać, dopieścić konstrukcje i podjąć decyzje o docelowej wielkości baterii. A jak już będę miał docelową baterię, to może na dalsze wycieczki zabierać taki pakiecik jako "rezerwę". ;)
Co sądzicie o takim pomyśle?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

Pobawię się we wróżka.
A mam wróżby o wysokim stopniu spełnialnosci :)
1. Rower Ci się spodoba i od pierwszych 10m uznasz, że "to jest to czego szukałeś całe życie" :P
2. 5Ah wystarczy zaledwie "za zagrychę" i tylko pobudzi apetyt
3. "Na teraz", "chwilowo", "na próbę" = drogo, kłopotliwie, czasochłonnie, awaryjnie
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

kup takie ogniwa z których zamierzasz zbudować docelowy pakiet. Za parę miechów I powiedzmy 50 ładowań później dokupisz np kolejne dwa trochę jeszcze na tych nowych pojeździsz aby wyrównać nieco względem starszych i złożysz fajny pakiecik. Jeśli mogę tylko coś dodać to zrób od razu większe napięcie jeśli to jest w twoim budżecie i na takie planuj baterie. coś z przedziału 16-20s będzie idealne a tak to zawsze potem brakuje. Czyli np 18s1p a za 2 miesiące drugie tyle do pakietu 18s2p. szkoda kasy na pakiety typu że będę woził zapasowy mały na wycieczki.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

@tas
ad. 1 - zakładam, że tak się stanie ! :)
ad. 2 - Chyba bardziej by pasowało "przystawka" - i tak ma być - danie główne już nie będzie przygotowywane na łapu capu. :)
ad. 3 - A jakie widzisz zagrożenia w kwestii awaryjności? Bo ja wolę, żeby był awaryjny taki pakiet, a na nim zdobyć niezbędną wiedzę i doświadczenie niż popsuć coś przy baterii z 2k zł.
Myślę, że 400zł za wiedze i trochę frajdy to nie jest zbyt dużo. :) (o ile na cle mi VATu nie dowalą, ale i to jakoś przeżyję).

@toft
Ale czy jest sens pchać się w dodatkowe volty na siłę, gdy mam sterownik 36-48V i jakoś prędkość mnie nie kręci - 30-35 km/h na rowerze jest dla mnie wystarczające?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

madejp napisał/a:

@toft
Ale czy jest sens pchać się w dodatkowe volty na siłę, gdy mam sterownik 36-48V i jakoś prędkość mnie nie kręci - 30-35 km/h na rowerze jest dla mnie wystarczające?


Tak Ci się tylko wydaje :D Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Też proponuje od razu zrobić baterię na docelowe napięcie + bms + ładowarka i potem tylko dokładać pakiety równolegle w celu zwiększenia pojemności;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

Starter pack może sie przydać w sytuacji gdy zaczynasz przygodę z "elektryfikacją" i jej konsekwencją będzie np. podobny rower dla ...'drugiej połówki'. Wtedy słabszy 'kobiecy' zestaw będzie jak znalazł.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Pomijając już że te pakiety, ktore wybrałeś wychodzą znacznie drożej za 1kWh niż standardowo wybierane przez wszystkich Lipo-lowców 4s1p HC...

Potwierdzam zdanie kolegów co do tej prędkości 40-45kmph to jest na asfalt taki standard w mocniejszych ebajkach.

Ja mam 16s3p HC na obręczy 26" ale widzę, że przy 10x6 lepsze byłoby koło na obręczy 24" i grubszej oponie z pakietem 20s3p - większy moment, większa sprawność przy niższych prędkościach, większy komfort jazdy bo większy kapeć no i straty w miedzi minimalnie mniejszcze bo nieznacznie zmaleje prąd dzięki wzrostowi momentu.

BMS warto kupić nawet taniego za 35-50$ do 50A - to jest 1000 razy lepsze niż zabawa w ciągłe rozpinanie i spinanie pakietu do ładowania/jazdy - to właśnie ma wpływ na awaryjność.
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group