|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sparta ION mgear - problem z odpaleniem |
Autor |
Wiadomość |
Marjaz
początkujący
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4
|
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012 Sparta ION mgear - problem z odpaleniem
|
|
|
Witam serdecznie,
Poprzez nabycie uzywanej elektrycznej Sparty wydawo mi sie stane sie w koncu czlonkiem grupy, niestety pojawily sie problemy.
Zakupilem uzywany rower Sparta ION mgear, bez ladowarki, wydawalo sie iz uda mi sie go jakos odpalic a dopiero pozniez szukac wlascielj ladowarki oraz w pozniejszym terminie przerobic akumulator. ktory jest zamontowany w ramie na cos co bedzie przyczepione do bagaznika,
Niestety pomimo dzisiejszych prob podladowania akumulatora zasilaczem z blokada pradowa rower udaje ze nie zyje, albo nie udaje.
Gniazdo zasilania (wbudowane w rame) posiada 3 bolce : plus, minus i cos na szarym kablu, podejrzewam, ze to jakas kontrola aby zasilacz mogl sie wylaczyc.
Po podlaczeniu zasilacza (nieorginalnego, wykorzystalem zasilacz labolatoryjny, gdzie zablokowalem prad do 1.5 A, napiecie ustalilo sie na 27.5 V) i tak przez jakis czas usilowalem go ladowac.
Niestety wskaznik na kierownicy milczy, a dokladnie nic nie pokazuje, ani ze nastepuje ladowanie, doslownie nic. Po zdjeciu wskaznika, w obudowie sa trzy piny, pomierzylem wartos napiecia, wychodzi 4.87V oraz 5.04V, napiecia te pomierzylem podczas ladowania.
Gdy odlaczam zasilacz po kilku minutach pomiary wykazuja wartosci okolo 2V.
Pierwsze pytanie.
Ile powinno tam byc?
Niestety nie mam dostepu do innego egzeplaza roweru, wiec nie moge sprawdzic.
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie mam uszkodzonego wyswietlacza?.
Moze ktos z Was, mieszka w Warszawie i bylby skolny spotkac sie na chwile abym mogl przelozyc wskazniki i sprawdzic czy moj jest sprawny.
Drugie pytanie.
Czy slyszeliscie aby ktos przerobil oryginalna baterie, a dokaldnie zmienil w niej cele na jakies lepsze czyli lzejsze?
Oryginalna bateria to BP NIMh z cala elektronika w srodku. Moze isnieje jakas mozliwos zastapienia jej czyms nowoczesniejszym?, najlepiej takim aby tez sie schowalo w ramie, lecz przy tym rozwiazaniu nie upieram sie.
Trzecie pytanie.
Ma ktos moze z Was oryginalna ladowarke do tego typu roweru?, chodzi mi o jej parametry oraz mozliwac jednokrotnej proby naladowania mojego roweru celem sprawdzenia stanu akumulatorow.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
Nowy uzytkownik elektrycznej Sparty.
ps.
Udalo mi sie znalezc na jakims zdjeciu w necie, ze modul przylaczeniowy do komputera podlacza sie miedzy baterie a silnik. Moze ktos z Was wie jaki to interfejs? |
|
|
|
|
Marjaz
początkujący
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4
|
Wysłany: Czw 09 Sie, 2012
|
|
|
Bateria okazała sie uszkodzona, zostala przez wroclawski serwis wymieniona, rower podobno dzial, podobno bo jeszcze go nie odebralem. Pozostaje problem ladowarki, czym oprócz oryginlanej ladowarki, mozna go ladowac.
Moze ma ktos jakies doswiadczenie? |
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 09 Sie, 2012
|
|
|
Mam Sparte i w domu ładuje oryginalną ładowarką, a w pracy głównie w zimie używam najprostszej możliwej: trafo prostownik żarówka 24V w szereg i ładuje 0.7A przez 8h ( mam aku 5Ah więc teoretycznie do pełna od minimum trzeba przy takim prądzie ładować około 10h ale do domu dojadę ). |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Sie, 2012
|
|
|
Z ciekawości, te 5Ah przy 48V, czy 24V?
W tej Sparcie jest silnik 24V, czy 48V?
Do ile % rozładowują się te acu?
Mierzyłeś może zużycie ile Wh/km wychodzi przy jakiejś średniej z licznika-np. 20km/h bez wspomagania? |
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2012
|
|
|
NiCd 5Ah 24V silnik 235W 24V
Na razie nie robiłem rozładowania przed ładowaniem tylko doładowuję przez co starczają na krócej niż po zakupie. |
|
|
|
|
Marjaz
początkujący
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4
|
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012
|
|
|
Zakupilem chinska ladowarke 24 V, 1.8A i dziala, niestety jest dwuprzewodowa, nie ma kontroli temperatury, za to niejszy prad niz oryginalna. Kolorem diody wskazuje czy laduje czy tez juz nie. Po dojsciu do "pelna" dioda zmienila barwe z czerwonej na zielona i ladowanie sie skonczylo. |
|
|
|
|
betasap
początkujący
Dołączył: 24 Wrz 2015 Posty: 2 Skąd: worclaw
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
witam - odswieżam temat - a czy do tego roweru nie powinna być ładowarka 34V 3,4A - ponieważ stoję własnie przed dylematem zakupu ładowarki to takiego roweru |
|
|
|
|
Marjaz
początkujący
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4
|
Wysłany: Sob 21 Lis, 2015
|
|
|
betasap napisał/a: | witam - odswieżam temat - a czy do tego roweru nie powinna być ładowarka 34V 3,4A - ponieważ stoję własnie przed dylematem zakupu ładowarki to takiego roweru |
U mnie dziala na tej ladowarce 24V od kilku lat, co prawda laduej kilka razy w roku, ale bateria wskazuej na pelne naladowanie, |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|