|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jakie napięcie dla regulatora 36v? |
Autor |
Wiadomość |
koncki
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014 Jakie napięcie dla regulatora 36v?
|
|
|
Czekam właśnie na dostawę tego zestawu http://maxev.pl/p47,zesta...-bestmotor.html . Jak myślicie, czy mogę do niego podłączyć 3 pakiety lipolów po 14,8 V połączone szeregowo? Czy może bezpieczniej będzie dać tylko 2? |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014
|
|
|
Jeżeli sterownik dedykowany jest do 36v to nie wytrzyma 3 pakietów 14.8V, więc pozostają dwa. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Lut, 2014
|
|
|
Zadzwoń do chłopaków i spytaj. Handlują tym, to będą wiedzieć najlepiej
Albo tu odpowiedzą, bo są na forum |
|
|
|
|
koncki
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Pon 03 Lut, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: |
Albo tu odpowiedzą, bo są na forum |
Na to właśnie liczę |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
Mam od nich taki kontroler i silnik 250 W. Zasilam go zestawem 10s czyli napiecie w pelni naladowanego pakietu to ok 42 V . Rozładowanie do ktorego staram sie nie dopuszczac to 36 V. Z tym ze gdy mialem słabszy ktorys z segmentow to obserwowalem przy dużym obciążeniu, spadek napięcia do ok. 25 V i wtedy wskaznik diodowy pokazuje min napiecia. Przy 21 V może nie ruszyc.
Wniosek : dwa Twoje pakiety to 8S przy pelnym naladowaniu daja wprawdzie ok 33-34 V ale szybko , przy większym obciążeniu spadnie do ok 26-27 V. Będziesz jeździł na granicy i przy malym zasięgu.
No i na koniec - jesli Twoj pakiecik ma 5Ah to za malo. Ja mam ok 12 Ah na ogniwach 18650, lekki rower... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
koncki
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
Spróbowałem raz podłączyć pakiet 8s, ale panel sterowania od razu pokazał najniższy stopień ładowania, więc odpuściłem. Wg instrukcji kontroler odcina napięcie przy 30 v, czyli 2 pakiety to zdecydowanie za mało. Za to bez problemu jeżdżę na 3 pakietach. Na początku naładowałem je tylko do 3,8 V na ogniwo, ale wczoraj zrobiłem już próbę przy naładowanych do pełna i dało radę. Staram się nie katować silnika. Ani razu nie użyłem nawet trybu "High", bo na "Medium" i tak jadę na najwyższym możliwym przełożeniu. Silnik zimny, kontroler zimny.
Zrobiłem dzisiaj na moim pakieciku ok. 27 km i ten zasięg powinien mi wystarczyć. Dokładnie tyle mam do pracy. Zły będę, jak mi prądu zabraknie akurat na ostatniej górce Ale mam nadzieję, że jednak nie zabraknie. |
|
|
|
|
koncki
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
Muszę jednak trochę skorygować to co wcześniej napisałem (na wypadek, gdyby ktoś to czytał ). Po pierwsze na dwóch pakietach (8s) można sobie spokojnie pojeździć, co najmniej tak z godzinkę. Po drugie będę jednak jeździł na pakiecie 11s, bo niechcący zabiłem jedno ogniwo. I takie zasilanie wydaje mi się optymalne, bo prąd odcięcia regulatora i zadziałania alarmów jest w tym układzie bardzo zbliżony. Tzn. będę miał w ten sposób podwójne zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatorów. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
No i teraz masz zapasik na kolejne 40m-1godz spokojnej jazdy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
koncki
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2015
|
|
|
W zasadzie nie mam nic szczególnego do napisania, ale Zeeltom grozi, że mnie usunie, więc się ujawniam . (Przeglądam forum codziennie, ale bez logowania, a to się nie liczy ).
Wkrótce miną dwa lata użytkowania mojego silnika przekładniowego (opis w pierwszym poście). Czy po tym czasie warto coś z nim zrobić - otworzyć, przeglądnąć, przeczyścić? Czy też dać sobie spokój, skoro wszystko dobrze działa? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2015
|
|
|
Dobrze wykonany przegląd nie zaszkodzi a może pomóc. |
|
|
|
|
koncki
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2015
|
|
|
No ale muszę czy mogę? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2015
|
|
|
Mechano napisał/a: | Dobrze wykonany przegląd nie zaszkodzi a może pomóc. |
Nie za bardzo mogę się z tym zgodzić, to nie silnik spalinowy a elektryczny który remontuje się gdy coś się stanie a ew. przegląd tylko wizualny.Rozbiórka silnika bez ważnej przyczyny może jedynie zaszkodzić gdy nic mu nie dolega. Co innego gdyby uległ np."kąpieli wodnej" ale nawet wówczas rozbiórka może spowodować rozszczelnienie obudowy i tp. Przemysłowe silniki elektryczne, pracujące nawet w skrajnych warunkach nie mają ustalonego jakiegoś "resursu" pracy po którym należy go rozebrać chyba, że uległy uszkodzeniu np.łożyska czy uzwojenia ale to też praktycznie generalny remont. Sprawdzić wizualnie,oczyścić zewnętrznie nie zaszkodzi ale rozbierać bez powodu to ryzyko uszkodzenia. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2015
|
|
|
Dlatego napisałem, że dobrze wykonany przegląd nie zaszkodzi. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|