|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kastom Byk od podstaw |
Autor |
Wiadomość |
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015 Kastom Byk od podstaw
|
|
|
Ostatnimi czasy robota ma postępy, więc postanowiłem rozpocząć dyskusję. Temat ten będzie rozwijany z czasem i z postępami prac:)
Od młodego kręciły mnie dwuślady, ale praktycznie od momentu startu zabawy z dwoma kółkami pojawiła się ochota dodatkowego buta, adrenaliny i zabawy, ot taka moja natura Zaczęło się od odmontowania bocznych kółek, by 10 lat później zacząć objeżdżać pierwszego simsona. Już wtedy wiedziałem, że to uwielbiam, kocham. Mieszkałem w okolicy ooogromu lasów - województwo lubuskie jest w końcu najbardziej zalesione. Z biegiem czasu udawało się przesiadać na większe i mocniejsze sprzęty by w końcu zainwestować w 4 kółka kosztem poświęcenia dwóch.
Jak się szybko okazało to uzależnienie jest zbyt duże i znów zacząłem się rozglądać. W końcu w moje ręce wpadł filmik o audi ebike, trafiłem na to forum i po upływie półtorej roku piszę tego posta:D Ot taka moja historia.
Ale do rzeczy, zbudowałem swojego pierwszego bajka na szybko, by mieć czym pojeździć na wakacjach, ale że trzeba celować wysoko od razu zamierzałem robić maszynkę HI-END. No cóż, jak to zdażyło się mawiać - grubo, albo wcale
No to co? Trzeba zacząć od dobrej bazy - ramy. No i padło na wykonanie jej własnoręcznie. Pewne podstawy inżynierskie się przydały, ale nieoceniona jest pomoc mojego taty, który pomaga przy budowie na każdym kroku. No i ma oczywiście umiejętności i techniczne zaplecze.
Rama podwójnie amortyzowana, na bazie budowy naszego ukraińskiego odpowiednika. Jest to prototyp, ale wkładane serce na pewno odbije się na jakości
Elementy ładnie powycinane na plaźmie, jest już wstępnie poheftowana, oddajemy do spawania pro sprzętem pro spawaczom:)
Co do reszty to mam już zamówiony sterownik Sabvoton SVMC 72150 i bmsa 250 A.
Trafiła się teraz okazja na lipole i zakupiłem pakiet Turnigy 20s4p 20 Ah.
Plan jest taki, aby w obręcz 24" i oponki 3" wrzucić Mxusa 3T, dorobić mu chłodzenie i zestroić układ na 150A aku i 350A fazy. Czyli trochę ponad 12 kW.
Jest jeszcze przede mną sporo pracy, ale myślę, że damy radę;)
Chwilowo zastanawiam się jak to pomalować, trochę słabo się na tym znam - trzeba będzie się poznać.
Zapraszam do dyskusji, sugestii i podrzucam jakąś fotkę stanu obecnego;)
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Fotka, jak fotka, ale piwa tam nie widzę
Tak na sucho? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Jak ta rama fajnie wyjdzie to pewnie zaraz zarzucą cie na PW pytaniami o zrobienie dla nich |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Już widać że fajnie wyjdzie Haki na koła sam robiłeś? Jaką mają grubość i jak poradziłeś sobie z gwintowaniem pod przerzutkę - ten gwint jest podobno na tyle nietypowy że ciężko o taki gwintownik. Ja radzę sobie tak że kupuje najtańszy hak stalowy, ucinam dolny fragment i dospawuje do haków ramy |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Brawo, wygląda obiecująco. Co do malowania to polecam dać do proszku. Oczywiście po wypiaskowaniu.
A w miejscu gdzie damper będzie mocowany do ramy nie będzie żadnego profilu? |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
@Yin
Jeszcze nie nagwintowane, ale damy radę:)
@Adam Wysokiński
Będzie tam na dole poniżej tej blachy do mocowania. |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Ogólnie rama super, przy tej główce oczywiście coś jeszcze będzie "dla wzmocnienia"? Ten support to się wydaje taki wielki czy jest taki wielki? Profile gięte na giętarce czy jakieś home-made? |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Suport jest szerszy niż w klasycznym rowerze;) Główka oczywiście będzie wzmocniona specjalną blachą dospawaną do niej i profili. Profile podgrzewane i gięte na specjalnie do tego przystosowanej maszynie;) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Mxus i 350A w fazy? Sam zobaczysz, że to się nie ma prawa udać
Finalnie zmniejszysz prąd na 80A oraz fazowy na 100A bo nigdzie na bajku nie zajedziesz
Zrób sobie blokadę wypadnięcia osi w postaci wkręcanego imbusa przez ucho i ściskającego cały hak.
No i zrób sobie wahacz szerszy niż na mxusa o 10-15mm bo ci zostanie furtka w postaci montażu wolnobiegu 7 z 11T, a to jest fajne.
Ta stal to będzie jakoś ulepszana na koniec? No bo ramy są robione z takiej 800-1200Mpa, a to chyba nie jest zwykła, co nie? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Haha to się jeszcze okaże:D
W bajku będzie z manetka współpracował potencjometr, więc welde widzimisię będzie można ustawić moc w dowolnej chwili.
A czemu sądzisz że nigdzie tym nie zajade?
Stal jest konstrukcyjna, ulepszana byłaby ciężko spawalna. Dowiem się co i jak i ewentualnie na sam koniec pójdzie do pieca i hartowanie. Ale wtedy ma gorsze parametry udarowe. Z tego co wiem vector nie jest ulepszany. Z kolei części wycinane na plazmie przez to ze plazma ma wysoką temperaturę są właśnie ulepszone. Co do wahacza to muszę zobaczyć jak to będzie jeździć, bo jak będzie za bardzo na koło szedł to zrobię nowy dłuższy wahacz. No i być może wtedy też większy dropout. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Nie sądzę, tylko mam 100% pewności
Po prostu trzeba rozdzielić "da się zasilić" od "da się komfortowo jeździć". 10min jazdy, 10 min czekania na ostygniecie, 10 min jazdy jest mało komfortowe. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Przy braku wspomagania (jazda jak na moto) u mnie optymalizmie jest 70-75A z akumulatora i 100A prądu fazowego w Mxusa, nie więcej. Prawie wcale nie przegrzewam, chyba, że jest błoto i trzeba powoli jechać pod górkę. Zresztą na takim zasilaniu sprawuje się rewelacyjnie. Więcej to do filmów na YT dobre, bo zabawa się kończy na pierwszej górce 15min przerwą na podziwianie krajobrazów
Zębatki 11 wydaje mi się, że w ogóle nie jest żadna potrzebna, tzn 1 przełożenie użynam i mi wystarcza. Nie trzeba przerzutek, a już w szczególności takich wysokich.
Rama fajna, widać od razu na czym wzorowana. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Cóż, praktyka sama powie;)
Jeśli chodzi o grzanie się silnika to już moja w tym glowa, na forum mieliśmy już przykład udanego chłodzenia olejowego.
Co do wytrzymałości ramy to ja słyszałem, że właśnie na profilach jest dużo wytrzmalszą konstrukcją
Ale mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, że nie jest jeszcze skończona i jeszcze jej do tego daleko? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Opócz chłodzenia olejowego ostatnio nowością jest ferrofluid (do kupienia w ebikes.ca jako statorgate). Jego zadaniem jest polepszenie przewodnosci cieplnej do obudowy |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Opócz chłodzenia olejowego ostatnio nowością jest ferrofluid (do kupienia w ebikes.ca jako statorgate). Jego zadaniem jest polepszenie przewodnosci cieplnej do obudowy |
Napisz coś więcej o tym. Gdzie to wyczytałeś? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|