ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to prawda?! HUB VS MID
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 25 Paź, 2015   

Proponuję wrócić do dyskusji MID <-> HUB, bo zbaczamy z tematu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

Hubem poza jakimś niewielkim Sanyo 250W nie jeździłem. Jednak z licznych relacji tutaj na forum hub ma jedną, dużą zaletę - ZASIĘG. Te opisywane 50km na 10Ah, nawet jak się jedzie oszczędnie robi wrażenie. Ja na swoim midzie na 10Ah robię oszczędnie 25km, a jak naprawdę zrobię ogień to nawet w 20km się nie mieszczę.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

Sannis, prawa fizyki są jednakowe dla każdego silnika. Jeżeli jest identyczna moc, waga, wszelkie opory, napięcie i sprawność, to zasięg będzie identyczny dla obu napędów bo watt'y będą identyczne. Co się tyczy zasięgów, to sam wczoraj "zrobiłem" na HUB'ie ~70km (Cz-Dz > Bielsko > Międzybrodzie > Kozy > Wilamowice > Cz-Dz) z łącznym przewyższeniem na trasie ponad 600 metrów. Z tego bateria 7,8Ah starczyła mi do Wilamowic. Istotne jest to że ten zasięg to wynik "wysiłku" mojego i HUB'a. Ponieważ mam PAS'a moje zasięgi są uwarunkowane od "pedałowania" :lol: .
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

Co Wam mówi np. 10Ah - bo mnie nic! Jakie napięcie?
Chyba pora przestawić się na Wh - np. Bosch podaje już pojemność baterii w Wh.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

Jeżeli porównujemy takie same napięcia to jeszcze ujdzie, choć nie jest to dokładne porównanie bo Wh mogą się sporo różnić. Ale masz racje, Wh to dobra jednostka do porównań lecz zwykły ebajker nie zna realnej pojemności swojego aku w Wh. Nominalne można w między bajki włożyć :wink:
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

JerzyZ napisał/a:
Co Wam mówi np. 10Ah - bo mnie nic! Jakie napięcie?
Chyba pora przestawić się na Wh - np. Bosch podaje już pojemność baterii w Wh.

Wh też nic Ci nie powiedzą jeżeli jeden rowerzysta pojedzie na leżąco, na cienkich oponach nabitych do 8 barów itd., a drugi pojedzie na siedząco, na motocyklowych oponach o ciśnieniu 3 barów, wadze dwukrotnie wyższej itd. Żeby porównać cokolwiek wszystkie parametry przy porównaniu muszą być identyczne tak jak pisałem powyżej.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

tkoko napisał/a:
Wh też nic Ci nie powiedzą jeżeli jeden rowerzysta pojedzie na leżąco, na cienkich oponach nabitych do 8 barów itd.,


Tu nie o to chodzi..Zużycie to jedna sprawa a realne dane to druga.
Koledze chodziło o to, że mówiąc 10Ah to jak byś powiedział 10butelek zamiast 10Litrów.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Zużycie to jedna sprawa a realne dane to druga.

Jeśli mówimy o danych nominalnych to nie widzę specjalnej różnicy czy operujemy w Ah czy Wh bo to tylko przelicznik bez udziału napięcia lub z nim.
Co innego jeśli podaje się wyniki w zmierzonej, oddanej mocy lub zużycia Ah, bo to przy okazji wskazuje do jakiego stopnia mozna zejść, rozladowujac akumulator.
Przecież od 'sposobu' jego rozładowania, głównie prądu ale i stylu jazdy, przerwy, czas max obciążenia zależy wynik końcowy. Wtedy również Wh nominalna podawana przez producenta nie będzie równa tej realnej.
Poza tym dwa akumulatory o identycznym Wh mogą się różnic napięciem i pojemnoscia, czyli w praktyce ZASTOSOWANIEM. Bo 24 V i 10 Ah wychodzi tyle samo co 48 V i 5Ah, a zamienne nie są, a może niektórym sie wydawac że kupując, wystarczy spytać tylko o Wh.
Zresztą wieloletnia powszechność podawania napięcia i pojemności przy ogniwach, akumulatorach samochodowych itp jest ugruntowana i naturalna.
Co innego gdy napięcie jest jedolite i oczywiste jak np. Sieci energetycznej, wtedy Wh jest jednoznaczne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

Wszystko o czym piszecie to jest prawda. Ja jeżdżę na 10AH 48V. Pobór jest ca. 18Wh/km oszczędnie im szybciej tym więcej. Normalka. Nie rozładowuję baterii poniżej 3,3V na celę a w praktyce zostaje w celach 3,5V. Cały pic polega na tym, że w hubach idzie pięknie dopedałować czy też dokręcić silnikiem. Podobnie jak w firmowych midach typu Bosh czy Yamaha. Spotkałem faceta na Hibike'u Xduro w G.Sowich i on miał przebiegi po 120km. W przełożeniu napędu na korbę z wolnobiegiem ze względu na obroty dopedałowanie jest nierealne.

Wracając do clue tematu hub vs mid pod górkę, filmik z Mxusem 3000W, nie odbiega od mojego mida 1680W.
https://youtu.be/HgaBVrD7lPw
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pią 04 Gru, 2015   

Czy to skill raidera jest powiedzmy wczorajszy, czy na vectorem i hubem ciężko zjechać po takich schodach?
https://www.youtube.com/w...NkPzsD7aBM#t=45
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 754
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 04 Gru, 2015   

Czemu miałbyś nie zjechać. Jeżeli jest wszystko dobrze przymocowane to spokojnie. Tylko przy takim ciężarze nie jest to takie łatwe. Sam powoli dam radę, ale szybciej już się boję.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Pią 04 Gru, 2015   

W komentarzach autor napisał że rower jest nie skończony i dlatego nim nie skacze ani nic
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 04 Gru, 2015   

to filmik pokazowy, nie szaleje tylko jeździ tempem emeryckim żeby można było wszystko oblukać
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Sob 05 Gru, 2015   

ap0f1s napisał/a:
Czemu miałbyś nie zjechać.


Tak się pytam, bo midem biorę schody w drugą stronę :mrgreen:
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 754
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 05 Gru, 2015   

Jak ktoś ma skilla to i w drugą stronę na hubie spokojnie wyjedzie. Jak jeszcze nabierze prędkości przed schodami. To nie widzę problemu.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group