ładowarka |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
Tu masz fotki takich woltomierzy zamontowanych w innych moich pojazdach
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
Za mało woltomierzy, dodałbym jeszcze po bokach |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
Każdy wskazuje coś innego
Te dwa ostatnie są z pojazdów ładowanych panelem słonecznym
Dobrze, że się nie rozpędziłem, bo można by i tak:
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
zeeltom, Twoje konatrukcje wyglądają jak rozdem z "Powrotu do przyszłości" |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
Raczej do PRZESZŁOŚCI
Ważne, że jeżdżą i nie ma takich samych na świecie, bo rowerów jest miliardy a słonecznik i kostka są jedyne na świecie
A niedługo dojdzie do zestawu riksza, też z ładowaniem słonecznym i woltomierzami |
|
|
|
|
rafalbooa
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2015 Posty: 32 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
I jak tu sie skupic na jezdzie rowerem jak trzeba patrzec na woltomierze czy napiecie nie spadlo Ogulnie spoko ale troche za duzo tych zegarow.w aucie tylu nie mam a nie mozna bylo tych trzech zastapic jednym a przelacznikiem trojpozycyjnym przelanczac.taka moja wizja moze by dalo rade i starczl by jeden i malo miejsca by to zajmowalo. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
To już lepiej rzucić okiem na 3 niż przyklikywać pomiędzy pomiarami przełącznikiem |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
rafalbooa napisał/a: | I jak tu sie skupic na jezdzie rowerem jak trzeba patrzec na woltomierze... |
Uwierz mi, że można. Patrzysz na nie bardzo rzadko. Akumulator żelowy nie psuje się w kilkanaście sekund. Największe różnice wyłapujesz przy końcu jazdy, gdy się kończy prąd.
Na najgorszym napięcie spada bardzo wyraźnie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
rafalbooa napisał/a: | ...w aucie tylu nie mam... |
Ale masz inne. Wskaźnik paliwa, ciśnienie, szybkościomierz, obrotomierz itp. I jest ich więcej, niż 3 |
|
|
|
|
rafalbooa
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2015 Posty: 32 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
Wiem ze mam ale chcialem pozartowac sobie |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | To już lepiej rzucić okiem na 3 niż przyklikywać pomiędzy pomiarami przełącznikiem | Oczywiście. A najgorzej czekać aż samo się przełączy na interesujący wynik. Ja mam równocześnie wyświetlone 12 napięć ogniw (2x6) i dobrze mi z tym:-) |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2015
|
|
|
Zdecydowanie tak, tym bardziej że ten spadek na 1 ogniwie, większy niż na innym może być chwilowy. I to jest istota wykrywania najsłabszego segmentu/ogniwa, które rzutuje na to aby nie być zaskoczonym
'nieznanym' powodem odcinania zasilania przez sterownik czy BMS w czasie jazdy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2015
|
|
|
Najlepiej to widać na takich woltomierzach pod koniec jazdy, gdy mocno przyspieszamy. Wtedy, albo wyrównywanie akumulatorów i jak nie pomoże na dłuższą metę, to wymiana najsłabszego na nowy.
Miałem już takie rozjazdy przy ładowaniu szeregowym, że różnica napięcia między najsłabszym, a najmocniejszym była ponad 2V. Wtedy stosowałem ładowanie równoległe i na jakieś pół roku jeżdżenia to pomagało. |
|
|
|
|
SylwekK
młodzik sylwekk
Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 58 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2015
|
|
|
Przyszło mi do głowy takie uproszczenie wskaźnika ja czytam o tych "dziesiątkach" woltomierzy
Jakby tak wskazywane było jedno głowne napięcie i kilka diodek po jednej na każdą badaną celę i w razie wyraźnego spadku na tej celi napięcia względem innych ogniw o określoną wartość (np. 0,5 lub 1V) zapalała by się tylko ta jedna kontrolka (lub więcej jeśli zestaw jest duży i aku złochane). Mogło by też zapalić się przy np. różnicy 0,5V a migać po przekroczeniu tego napięcia. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Jeśli było by to przydatne to może w wolnej chwili podejmę temat... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2015
|
|
|
Rozważ koszty takiego rozwiązania. Dla 4 akumulatorów koszt woltomierzy, to około 50 zł. I masz dokładne napięcie każdego z nich.
Zerknięcie na woltomierze co jakiś czas nie jest tak bardzo rozpraszające jak się wydaje. |
|
|
|
|
|