ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przewoltowanie silnika przekładniowego
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1315
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 08 Gru, 2015   Przewoltowanie silnika przekładniowego

Hej chciałbym się was poradzić odnośnie przevoltowania silnika przekładniowego.

Otóż myślę bardzo poważnie nad redukcją masy i kosztów oraz maksymalnym dystansie, z tond [ EDIT by zeeltom - Z KOND?? :P ] takie pytania. Więc zakładam zakup silnika, który ma około 420rpm i montaż tego na kole 26". Sterownik 16A 10 /12 lub 13S li-ion. Każdy z silników przekładniowych zchodzi z amperażem po osiągnięciu danej prędkości mniej węcej 4/5 vmax, więc wyliczyłem, że najbardziej optymalny silnik który ma 400-420rpm, czyli (207*420/100000)*60=49-52km/h. To jest jego prędkość na obrotach jałowych. Realnie pod moim obciążeniem 65kg + 15kg rower + 5kg koło elektryczne i ok. 10kg bateria rower na 48V 16A ~ 770W powinien pojechać 40-42km/h. Przy tej mocy jest to mniej-więcej osiągalne bez pedałowania. Jest to granica, przy której silnik zaczyna zmniejszać amperaż a więc jeżeli dopedałujemy jest szansa pojechać jeszcze max 5km/h szybciej i ewentualnie ograniczyć pobór mocy jadąc z górki zachowującmaksymalny możliwy moment dla osiagnięcia danej prędkości.

I teraz mam kilka nieścisłości związanych z kontrukcją.
1) silnik nominalnie 250W 420RPM poniżej 4/5 prędkości powinien łykać tyle, ile da mu sterownik.
2) ciekawe jak zniesie to termicznie. Z doświadczenia wiem, że 3 silniki, które praktykuje tata przevoltowane z 24V na 48V zasuwają 40+km/h mają przebiegi ponad 3 tys km i regularnie są smarowane smarem do łożysk albo tawotem i nic im nie jest.
3) pytanie w związku z tym, czy silnik nominalnie na 36V przevoltowany na 12S czyli jakieś 45V będzie dysponował tak dużą mocą, jak silnik 24V przevoltowany na 48V.
4) praktyka z zabawy nine continentami mówi,że silnik 7x9 ma cieńsze uzwojenia niż ten 9x7, więc 7x9 jest dużo łatwiej uszkodzić tym samym amperażem, dlatego zastanawiam się czy lepiej do takich kombinacji nada się silnik 24V, czy ten na 36V, biorąc pod uwagę moc wyjściową 45V (12S) 16A. Ponadto ciekawy jestem czy jeżeli przekładnia będzie regularnie smarowana to szybko padnie?

Ponadto zastanawiam się, czy jeżeli silnik nominalnie osiąga 420Rpm na 36V to czy zasilanie go na 45V da jakiś znaczny efekt? Minimalnie wzrasta moc całego zestawu, natomiast silnik pełną prędkość osiąga poniżej 36V, bo nie starczy mu już mocy, żeby na te 36V posunąć 42km/h.

Zbyt dużo nie eksperymentowałem z przekładniowymi, oprucz olejaka od Bartka nominalnie na 250W dałem mu 1300W , ten to chodził na wszystkich sterownikach, rozgrzałem go tak, że stopiła się cyna na płytce PCB i realnie leciał na sterowniku 27A 67km/h, a przegrzałem go jeżdżąc trajką w terenie, gdzie w ciężkim błocie się dość mocno zakopałem.
Ostatnio zmieniony przez Wto 08 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group