|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka silnika crystalyte z przodu na tył |
Autor |
Wiadomość |
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23 Gru, 2015
|
|
|
Chłopaki no co wy chcecie ogladać...? koledze newbee wykręciła się z haków oś silnika bo najprawdopodobniej była za płytko osadzona, innej możliwości nie ma żeby wywędrowała z haków w momencie kiedy całym ciężarem siedział na rowerze, potem rozpiłaował ramę jak sam pisze i widać na zdjęciach że za bardzo i teraz oś wchodzi z luzem, co znowu umożliwiło jej nieznaczne ruchy w hakach powodując ich rozbicie, dopiero stalowe trquearmy (znacznie twardsze niż rama alu) unieruchomiły oś i ma spokój.
Mam od tego kolegi śilnik mocniejszy o ~30% (6T nie 4T, ten sam kasetowy) z aku o 10% wyższym napięciem i prądem sterownika 48A na takim samym kole, pominę, że te jego 45A to nominalny szczyt możliwości akumulatora jaki tam ma i na pewno nie przy 58V, u mnie osadzony jest w ramie z alu 7005 Marina z 1997 roku ktora ma najechane ze 50tyś km i nic mi się z nią nie dzieje, podkładki zabezpieczające mam ale nic nie zabezpieczają ponieważ rama ma taki krztałt że te uszka są w powietrzu i o nic się nie opierają ale oś silnika jest dobrze osadzona, na całą głebokość bez luzów pozwalających jej na minimalny nawet obrót pod niewielkim kątem i to jest cała tajemnica.
Jak wam wchodzi oś silnika luźno w haki to trzeba zakładac torque army, nie ma opcji, bo alu jest stosunkowo miękkie i oś która będzie miała możliwość nawet minimalnego obrotu będzie ją rozbijać i alu tego nie wytrzyma a stalowa oś bez problemu i w końcu się obróci, to muszą być dwa elementy "ciasno" do siebie spasowane.
Dosłownie "ciasno pasowane" to są np łożyska w gniazda i trzeba je wbijać więc tu może aż tak się nie uda, chociaż ja tak mam i wbijam oś gumowym młotkiem w haki i tak samo ją wybijam ale chodzi o uzyskanie takiego spasowania osi w hakach, które nie da luzu. |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Gru, 2015
|
|
|
W słoneczniku mam stalowy widelec i niestety uchwyty się rozbiły. Teraz założyłem klucze 10 mm i się uspokoiło, ale muszę co jakiś czas dokręcać nakrętki osi. Fakt, że inna masa pojazdu. Swoje robi, a na dodatek mam cofanie, co powoduje jeszcze większe siły rozginające. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23 Gru, 2015
|
|
|
no to jedyne co to tłumaczy to zbyt luźne pasowanie osi w widelcu, tym bardziej że Ty masz jeszcze "delikatniejsze" prądowo/napięciowo aku od kolegi, no chyba że moja rama nie jest alu tylko jakiegoś cudownego stopu kosmicznego "tajtanium" albo innego "pythonium"... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Gru, 2015
|
|
|
40Ah GreenSaver, nie są złe Szczególnie przy 48V. Tylko sterownik ogranicza do 30A.
Ale widełki mi rozjechało. |
|
|
|
|
uli27
młodzik
Dołączył: 19 Gru 2015 Posty: 58 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
Poszedłem za Waszą radą i kupiłem nowy silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA.
Mam go już u siebie.
Założe może nowy temat odnośnie budowy nowego ebika od podstaw.
Mam też do sprzedania stary całkowicie sprawny rower ale ogłoszenie dopiero zamieszczę jak zrobie zdjęcia. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|