ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
pakiet hybrydowy z super kondensatorami
Autor Wiadomość
volkhen 
początkujący
Niepoprawny ekolog


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   pakiet hybrydowy z super kondensatorami

Co myślicie o zastosowaniu super-kondensatorów równolegle do baterii aby ochronić ją przed przed nagłymi wzrostami prądu? Kondensatory mają wielokrotnie mniejszą rezystancję wewnętrzną więc wezmą na siebie "uderzenia" prądu. Takie odciążenie może zwiększyć żywotność baterii.

Takie rozwiązania stosuje się dziś do wspomagania rozruchu silników. W przypadku rowerów z pewnością jest to mniej przydatne z uwagi na bardziej ciągły charakter obciążenia akumulatorów.

Na YouTube można znaleźć mnóstwo filmów o superkondensatorach.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Obliczałeś koszt, wielkość, wagę zbudowania takiego pakietu w przeliczeniu na watogodzinę? Żeby takie coś miało sens to musiałoby mieć choć kilka Wh, a jednocześnie ich użyteczna energia byłaby tylko w zakresie napięć sagów baterii.
Wg mnie byłoby to za duże i za kosztowne.
 
 
volkhen 
początkujący
Niepoprawny ekolog


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Każda opinie jest cenna. Rzeczywiście nigdy nie wyciągniemy całego ładunku z kondensatorów bo tam napięcie spada liniowo w zależności od ładunku. Więc napięcia użyteczny ładunek będzie ograniczony do wycinka całego ładunku i zakresu napięć baterii.
Obliczeń nie robiłem. Jednak one nie mają gromadzić energii tylko oddać ją w ciągu 2-3s gdy jest bardzo szczytowe zapotrzebowanie na prąd. To jest obrazowo mówiąc bufor energii pomiędzy aku a silnikiem (kontrolerem).
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Niech przez 2 sekundy oddają 1000 W mocy. Kondensator, który odda 2 kJ z napięcia przykładowo 60-55 V?

Weź kalkulator w rękę i policz jak to byłoby duże i drogie:)
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

O tak podłącz taki akumulator z taką pojemnością do ładowarki to pewnie bardzo szybko się naładują :P
A tak serio to raczej niema to praktycznego zastosowania ze względu na wielkość i koszt takiej baterii kondensatorów, zwłaszcza, że byłaby ona wykorzystywana raczej rzadko. Moim zdaniem niema sensu.
 
 
volkhen 
początkujący
Niepoprawny ekolog


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Rzeczywiście taki zestaw byłby rzadko wykorzystywany co chyba przekreśla ostatecznie ideę.

Jednak całkiem niewielki zestaw odpala bez problemu samochód:
https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Wszystko zależy od pojemności baterii i max prądu pobieranego. Ja od dłuższego czasu kombinuję z łączeniami "hybrydowymi". Superkondensatory są raczej bez sensu. Można mieszać aku o wysokim C (20-30) z np. laptopowymi. Uzyskujemy większą gęstość energii/kg niż z kondensatorami, prądy zadowalające i zasięg. Kondensatory nie pozwolą na szybkie ładowanie aku, ponieważ ono zależy głównie od RW i jak mamy połączone równolegle aku 20C z 1C, to najpierw naładuje się ten 20C, a potem drugi, jak za szybko odłączymy ładowarkę, to po czasie napięcie spadnie (aku 20C będzie ładował 1C).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

Duże ciężkie i bardzo malo energi mają. Do tego ciężko rozwiązać jak podłączyć bo nie mozna ich tak poprostu wpiac na prądowy tor z racji ze tak samo szybko beda chcialy pobierać wtedy energię z aku.
Podobne rzeczy kombinowane są w RC i są takie mini-boostery z kondensatorami ale to dziala na zasadzie najpierw ładowanie i przyciskiem uruchomienie. Nie automatycznie.

Ja myślałem o tym ale w praktyce lepiej dać spokoj i wpakowac wiecej Wh
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group