Modyfikacja sabvotona |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11 Sty, 2016 Modyfikacja sabvotona
|
|
|
Przeglądając zagraniczne forum znalazłem informację o POMYŚLNYM podkręceniu sabvotona.
Systuacja polega na podobnym do zwykłych kontrolerów zmniejszenia spadku napięcia na boczniku.
Tutaj natomiast są czujniki halla jak w każdym sterowniku foc -> więc wystarczy poza czujnikiem podwoić kabel fazowy (najlepiej takie samo AWG aby kontrolować ile % podkręciliśmy) i przylutować go bezpośrednio do szyny.
Czyli teraz czujnik halla będzie wykrywał 50A gdy prąd będzie tak naprawdę 100A.
Autor zaleca zmniejszyć ustawienia prądów o połowę aby po modyfikacji nagle nie okazał się za duży.
Zdjęcie sterownika przed mod'em
I po modzie z zaznaczonymi dodatkowymi kablami
Źródło [https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?p=990700#p990700] |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11 Sty, 2016
|
|
|
Słyszałem o ruskach wyciskających w ten sposób po 300A z sabvotona |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 11 Sty, 2016
|
|
|
Możliwe, że przeróbka zakłóca algorytm obliczania prądu fazowego, wiec zamiast utrzymywać wysoką efektywność powoduje straty zamiast zysku.
Qaz33, jak to jest z tym? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
Można też zmienić podział napięcia z czujników prądu, ale można uszkodzić tranzystory w sterowniku. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Możliwe, że przeróbka zakłóca algorytm obliczania prądu fazowego, wiec zamiast utrzymywać wysoką efektywność powoduje straty zamiast zysku.
Qaz33, jak to jest z tym? |
Dokladnie tak jak piszesz. Aby FOC dzialalo najefektywniej sterownik musi miec precyzyjny pomiar pradu i kąta pola elektrycznego. Dzięki temu można obliczyć prąd czynny i bierny i tak regulować prądem biernym aby był równy lub bliski zeru. Przy oszukaniu sterownika w ten sposób dodatkowa porcja mocy lecąca nad czujnikami będzie w jakiejś częsci iść w ciepło bo sterownik nic o niej nie wie i nie jest w stanie jej kontrolować. Kąt pomiędzy położeniem wektora prądu czynnego i biernego będzie już odbiegać od 90 stopni.
Innymi słowy sterownik będzie się bardzo grzał i zamiast 100% przyrostu mocy będziemy mieć moc np tylko o 50% wiekszą. Pisze na przyklad bo ile dokładnie to nikt tego nie powie. Jak komus nie zalezy na sprawnosci tylko na zwiększeniem mocy to może sie w coś takiego pobawić. Sabvoton ma olbrzymią obudowe która dobrze odprowadza ciepło i cięzko go spalić.
Oszukanie czujników prądu by zadziałało gdybyś zwiększał im napięcie wyjściowe proporcjonalnie o ten dodany niemierzony prąd. Łatwiej już chyba by było wymienić te czujniki na takie które mają 2 razy mniejsze wzmocnienie i zadbać o to aby rezystancja tego dodatkowego kabla była identyczna z oryginalnymi. Ale to już spora zabawa |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
Najlepiej by bylo po prostu zrobić taka modyfikacje i wrzucić na dyno. Ale sporo zabawy. Autor przeróbki ma 2takie Sabvotony w motorze przerobione na 2x15kW i mówił ze dopiero gdy przekraczał 15kw to silnik tracil synchro i coś zlego sie działo.
Sprawność pewnie spada ale przyrost jest spory więc ci którym by brakowało mocy zawsze moga sprawdzić |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
tomeczekokok, nie ma takiej ilości mocy z resztą, to samo z mocą motocykli/samochodów. Wszystko to bardzo subiektywne odczucie kiedy i ile Ci wystarczy |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
Nawet jeśli tej mocy nie dałoby się wylorzystać to znajdzie się jakiś wariat co powie, że mało |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
tomeczekokok napisał/a: | Miałem przyjemność jechać autem o mocy 600hp i myśle że tyle jest już wystarczająco . |
Przy pierwszym kontakcie tak, po miesiącu codziennej jazdy uznałbyś że nie zaszkodziłoby mieć trochę więcej z e-rowerem też tak będzie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
Dokładnie. Mózg człowieka to takie coś co się szybko przystosowuje (czytaj przyzwyczaja) i zawsze może być potem za malo. Potem musi brać niestety górę rozsądek, ewentualnie ograniczenia techniczne lub finansowe |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
Mózg mi się zacioł, w takim razie nie ma projektu który nie wywołał by choroby watowicy... W takim razie życie to pasmo kompromisów a nie idealnych konstrukcji. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
Najważniejsze to określenie do jakich zastosowań potrzebujesz rower. Ilosc potrzebnej mocy wynika najczęściej z tego Potem się tego trzymać to może nie zachorujesz |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
|