|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Morderczy tempomat. |
Autor |
Wiadomość |
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016
|
|
|
Bez obrazy, ale ten temat powinien być podpięty pod "humor rowerowy". Przecież to takie samo zalecenia jak "instalujcie hamulce w rowerach elektrycznych". To logiczne, że tempomat może być niebezpieczny a zwłaszcza ten, który załącza się po trzymaniu manetki w tej samej pozycji przez parę/paręnaście sekund |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016
|
|
|
sietaz napisał/a: | Bez obrazy, ale ten temat powinien być podpięty pod "humor rowerowy". Przecież to takie samo zalecenia jak "instalujcie hamulce w rowerach elektrycznych". To logiczne, że tempomat może być niebezpieczny a zwłaszcza ten, który załącza się po trzymaniu manetki w tej samej pozycji przez parę/paręnaście sekund |
1) Temat jest w dziale "Kawiarenka", więc nie widzę problemu .
2) Okazuje się, że to wcale nie jest takie oczywiste, bo wiele osób myśli "wyłącze na manetce i będzie dobrze".
3) Jak będzie trzeba zbierać gościa z asfaltu, któremu złożyłeś rower trochę trudno mówić mu po fakcie o tym, że przecież to było logiczne (jak przeżyje).
4) Patrząc po nagłym ruchu jaki się pojawił w temacie z linku "Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike", nie każdy brał to pod uwagę.
5) Lepiej wrzucić temat do obgadania zanim ktoś sobie krzywdę zrobi, niż zakładać, że każdy sobie z tego zdaje sprawę (to nic nie kosztuje ). |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016
|
|
|
Jest oczywistym ze tempomat który nie jest samodzielnym fizycznym wl/wylacznikiem ale wykorzystuje przytrzymanie manetki, nie jest bezpieczny. Żadne urządzenie sterowane nie jest w 100 % bezpieczne, jesli nie ma fizycznego dostepnego w czasie jazdy wyłącznika.
Przeciez to rower, narażony na deszcz, wysoką temperaturę, uszkodzenia mechaniczne, wypadek i ... zwyczajnie niedokladny/niechlujny montaż.
Zatem regułą winien być fizyczny awaryjny wyłącznik przerywajacy zasilanie a nie niskopradowe sterowanie zakl.dajace ze uklady wykonawcze to zrobią. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016
|
|
|
I tu przychodzą z pomocą rozwiązania motocyklowe. Zdecydowana większość motocykli posiada pod prawym kciukiem czerwony ( czasem żółty ) wyłącznik bezpieczeństwa. Podczas gaszenia silnika moto należy go zawsze wpierw użyć później stacyjkę, aby mieć poprawny nawyk i świadomość, że to wyłącza silnik. Ja w swoim jednośladzie rowerowym mam i tak właśnie używam. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|