|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Cross elektryczny 2kw. |
Autor |
Wiadomość |
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009 Cross elektryczny 2kw.
|
|
|
Czesc jestem poczatkujacym i chcialbym zmydowac a raczej przerobic crossa spalinowego na elektryczny.
Mam na mysli kupienie oryginalnej przechadzanej ramy do crossa wielkosc kol przod 18' tyl 18'.
Silnik chcailem zastosowac od wozka widlowego http://www.allegro.pl/ite...czny_linde.html moc 2kw wiec mysle ze wystarczy.
Akumulatory to sprawa drugozedna i koszty na razie planuje projekt i wybieram odpowiedni silnik.
Mam pytanie jak obliczyc z jaka predkoscia bede mogl jezdzic gdy uzyje tego silnika ( no chyba ze jest jakis lepszy) i jak obliczyc przelozenie??
Aha i jeszcze 2 wazna sprawa czy bede mogl to zarejestrowac ( to jest najwiekszy problem na razie) ?? |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009
|
|
|
ten silnik jest na 24V, lepiej użyć coś na 36 albo 48 nawet, poza tym lepiej krótszy silnik, będzie można go ułożyć prostopadle do osi pojazdu. ten silnik może poza tym ważyć około 20-30 kilo, bo od paleciaka
prędkość to obwód zewnętrzny koła z oponą razy ilość obrotów na minutę. dane masz obroty silnika i przełożenie na najwyższym biegu. Oczywiście będzie to prędkość teoretyczna, bo dochodzi tarcie, opór powietrza i rzeczywiste możliwości silnika/regulatora etc.
z zarejestrowaniem nie powinno być kosmicznych problemów raczej |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009
|
|
|
2 silniki mi nieodpowiadaja bo to by bylo za trudne lepiej 1 a mocniejszy. A ten http://www.allegro.pl/ite...ek_widlowy.html nie jest za ciezki jaka ma moc i obroty??
Bo ja chcialbym osiagnac moim crossem 50 km/h ( choc to moze nie realne) ale na razie tylko planuje ?? A te silniki z amerukanskiej strony 3 posty wyzej ?? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009
|
|
|
A ile będzie ważyło zasilanie? Żeby mieć "kopyto" trzeba sporego zasilania i waga całości znacząco się zwiększy. 50 może i pojedziesz, ale nie wydaje mi się, żebyś daleko tym pojechał. |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009
|
|
|
trzeba jeszcze zwrócić uwagę na to że te silniki od wózków widłowych są do pracy przerywanej a nie ciągłej przy stałym obciążeniu znamionowym będą się przegrzewać i mogą się w rezultacie uszkodzić
pozdrawiam |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009
|
|
|
kuras999 napisał/a: | trzeba jeszcze zwrócić uwagę na to że te silniki od wózków widłowych są do pracy przerywanej a nie ciągłej przy stałym obciążeniu znamionowym będą się przegrzewać i mogą się w rezultacie uszkodzić
pozdrawiam |
Czyli mowisz ze silniki od wozkow widlowych sie nie nadadadza tak?? |
Ostatnio zmieniony przez rafx205 Pon 09 Lut, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A ile będzie ważyło zasilanie? Żeby mieć "kopyto" trzeba sporego zasilania i waga całości znacząco się zwiększy. 50 może i pojedziesz, ale nie wydaje mi się, żebyś daleko tym pojechał. |
Zasieg by mnie satysfakcjonowal z 15-20 km lub 50-60 minut jazdy. Predkosc to 50 km/h mnie zadwala moze byc oczywiscie wiecej.
1.A co do akumulatorow to jeszcze nie wiem jakie uzyje choc myslalem nad LifePO4 http://cgi.ebay.com/48V-1...%3A1%7C294%3A50
2.ale nie wiem czy to dobry pomysl bo podobno po ktoryms ladowaniu traca pojemnosc czy to prawda i czy one sie nadadza??
3.te akumulatory sa razem z ladowarka i BMS- co to wlasciwie jest??
4.Aha i jeszcze jedno nie wiem czy dobrze zrozumialem:
Lifecycle of the whole pack: >85% capacity after 1000 cycles.
Lifecycle of single cell: >85% capacity after 1500 cycles, >70% capacity after 3000 cycles. (<1C discharge rate and <1C charge rate)
ze po 1000 ladowanich pojemnosc spada do 85% a po 3000 tysiecy ladowaniach spada do 70% tak??
5.Taka rama do mojego crossa elektrycznego bedzie w sam raz :
http://www.moto.allegro.p...rama_cross.html
kola przod 14' tyl 12' w sam raz z plastikami kolami . Jak myslicie nada sie??
6.Mam pytanie chcialbym wybrac taki silnik
http://www.allegro.pl/ite...ek_widlowy.html
i czy potrzeba mi 2 takie silniki czy wystarczy jeden?? |
Ostatnio zmieniony przez rafx205 Wto 10 Lut, 2009, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2009
|
|
|
Rama spoko, tym bardziej, że dość małe koło z tyłu - mniej kłopotu z przełożeniem, a i miejsca na akumulatory powinno wystarczyć.
Myslę, że gdyby dobrze ten silnik znosił 36V to spokojnie powinien wystarczyć |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2009
|
|
|
Jak masz kasę to kup coś takiego: http://www.allegro.pl/ite..._1000_watt.html
Dopłacasz 59zł i robią na każde koło, jak wynika z opisu. Zawsze możesz też dać do jakiegoś sklepu rowerowego i myślę że nie będą mieli problemów w wpleceniem tego cuda do odpowiedniego koła, albo do jakiegoś zakładu motoryzacyjnego zaplatającego koła motocyklów.
Oczywiście podałem aukcję jako przykład, jak to zwykle bywa pewnie jeden z droższych. Czasem na allegro można na prawdę tanio taki zestaw kupić. A w takim zestawie masz już wszystko, tylko zamontować.
Nie wiem jak bardzo różnią się koła od crossa i roweru, więc nie chcę wprowadzać w błąd. Najpierw upewnij się czy szprychy mają taką samą grubość, czy ich główki będą dobrze leżeć w rowkach w silniku itp.
Jak nie masz kasy słuchaj rad Maruchy i innych użytkowników forum a zbudujesz naprawdę niezłą maszynkę. Sam się o tym przekonałem. Nie mówiąc już o dużej wiedzy i umiejętnościach jakie nabędziesz. Jak już zacząłem ten temat to chciałem podziękować użytkownikowi Marucha. Dzięki niemu udało mi się wytrawić płytkę i zmontować porządną ładowarkę, która zastąpiła prostownik samochodowy. Działała od pierwszego włączenia, tylko led spaliłem .
Edit:
Martwisz się o tą prędkość 50 km/h, spróbuj poszukać sinika z odpowiednią prędkością obrotową, w końcu czym mniejsze koło tym mniejsza prędkość. Koło 18 cali, czyli promień 9, cali jakieś 22,86 cm. Dł. okręgu 2*pi*22.86=143,56*325rpm= 46657,26cm/min=ok. 466,57m/min=jakieś 28km/h nie uwzględniając oporów. Hmm, jeżeli nie znajdziesz wplatanych w koło o odpowiedniej il. obrotów to chyba pozostaje tylko zwykły silnik i jakaś przekładnia. |
Ostatnio zmieniony przez Natanoj Wto 10 Lut, 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2009
|
|
|
Kasy na to kolo wplecione nie mam i nie wiem czy z tym osiagne 50km/h (juz o tym myslalem ale do rowera) a po 2 to nie jest naped tylko wspomaganie do rowera najpier trzbe sie troche rozpedzid pedalami i dopiero na silniku jechac ( przy najmniej tak czytalem) . Wrocmy lepiej do tematu silniku od wozka widlowego co podalem w linku 2 posty wyzej czy wystaczy 1 czy musza byc dwa predkosc jaka mnie zadwala to 50km/h. |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2009
|
|
|
Natanoj napisał/a: | Jak masz kasę to kup coś takiego: http://www.allegro.pl/ite..._1000_watt.html
Dopłacasz 59zł i robią na każde koło, jak wynika z opisu. Zawsze możesz też dać do jakiegoś sklepu rowerowego i myślę że nie będą mieli problemów w wpleceniem tego cuda do odpowiedniego koła, albo do jakiegoś zakładu motoryzacyjnego zaplatającego koła motocyklów.
Oczywiście podałem aukcję jako przykład, jak to zwykle bywa pewnie jeden z droższych. Czasem na allegro można na prawdę tanio taki zestaw kupić. A w takim zestawie masz już wszystko, tylko zamontować.
Nie wiem jak bardzo różnią się koła od crossa i roweru, więc nie chcę wprowadzać w błąd. Najpierw upewnij się czy szprychy mają taką samą grubość, czy ich główki będą dobrze leżeć w rowkach w silniku itp.
Jak nie masz kasy słuchaj rad Maruchy i innych użytkowników forum a zbudujesz naprawdę niezłą maszynkę. Sam się o tym przekonałem. Nie mówiąc już o dużej wiedzy i umiejętnościach jakie nabędziesz. Jak już zacząłem ten temat to chciałem podziękować użytkownikowi Marucha. Dzięki niemu udało mi się wytrawić płytkę i zmontować porządną ładowarkę, która zastąpiła prostownik samochodowy. Działała od pierwszego włączenia, tylko led spaliłem .
Edit:
Martwisz się o tą prędkość 50 km/h, spróbuj poszukać sinika z odpowiednią prędkością obrotową, w końcu czym mniejsze koło tym mniejsza prędkość. Koło 18 cali, czyli promień 9, cali jakieś 22,86 cm. Dł. okręgu 2*pi*22.86=143,56*325rpm= 46657,26cm/min=ok. 466,57m/min=jakieś 28km/h nie uwzględniając oporów. Hmm, jeżeli nie znajdziesz wplatanych w koło o odpowiedniej il. obrotów to chyba pozostaje tylko zwykły silnik i jakaś przekładnia. |
Czyli ty mowisz ze 50km/h z silnikiem od wozka widlowego nie osiagne a Marucha79 mowil ze osiagne tylko trzba zasilnaie zwiekszyc z 24 na 36 v ale jest tez mozliwosc zastosowania 2 silnikow i oczywiscie odpowiednia przekladnie.
A tak na marginesie to skad ty jestes z jakiej miejscowosci bo ja podkarpacie okolice Mielca?? |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2009
|
|
|
Myślałem o silniku wplatanym w koło, oj tak to jest jak się po kilka razy post poprawia. Oczywiście silnik od wózka może osiągnąć taką prędkość, wszystko zależy tu od przełożenia przekładni. Na przykład w tym 750w podanym przez Maruchę masz 3500 obr/min na wale. Z tego możesz już obliczyć odpowiednie przełożenie zębatek i uzyskasz te 50km/h. Mała zębatka na silniku a duża na kole.
Pooglądaj galerie: http://ev.arbiter.pl/ , Rudzik robił skuterek na silniku 2Kw, a Marucha i NocnyPtak zrobili motorowery. Ja jestem z małopolski ale na zachód od Krakowa. |
Ostatnio zmieniony przez Natanoj Wto 10 Lut, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|