|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ilość ogniw li-ion a prędkość i zasięg |
Autor |
Wiadomość |
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016 Ilość ogniw li-ion a prędkość i zasięg
|
|
|
Chłopaki
Zbudowałem już swojego pierwszego bajka, nie mniej jednak udzielę się w temacie "dla początkujących", ponieważ moja wiedza jest jeszcze dość skromna - takie są fakty:
Udałem się ze swoim świeżo ukończonym bajkiem daleko, daleko w Polskę do kuzyna
Kuzyn zapalony motocyklista pokazał mi swojego nowo zakupionego motorka, następnie zobaczył bajka, wsiadł, przejechał się, wrócił i powiedział "też takiego chce"
No i w ten sposób będę mu pomagał, niezarobkowo, czysto z przyjemności.
Nowy konstruktor nie jest jeszcze na forum, pewnie wkrótce się ujawni
Nie posiada również roweru, więc szuka czegoś już w miarę odpowiedniego, ale już jest pytanie:
Założenia konstrukcji:
Prędkość max do 80km/h
Zasięg 70-80 km
Waga kierowcy: 85 kg
Waga roweru pewnie standardowo 45 kg
Ile i w jakiej konfiguracji potrzeba li-ionów aby powyższe parametry były w zasięgu?
Silnik podejrzewam będzie Mxus - jeśli uda się złapać wkrótce w Nexun.
Obstawiam coś na oko 20s14p ?
Jest jakiś kalkulator który jest w stanie coś takiego wyliczyć? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Może motor buduj
Aktualnie pomagam w studium wykonalności projektu elektrycznego moto na bazie lekkiego enduraka 125cc i poza pracą spawarą to elektrycznie nie odbiega od składania ebajka
Chcesz przejechać 80km z prędkością 80km/h? Chcesz wyliczyć zasięgi w warunkach jakichś, to musisz podać jakieś dane wejściowe i wstawić je do kalkulatora:
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 13 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Pytanie jakiej mocy oczekuje;) Bo jeśli jeździ na motorze, to do mocy jest przyzwyczajony, a mocne konstrukcje na customowych ramach to wydatki rzędu 10k+, pytanie czy jest tego świadom?;) |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Hej TAS.
Sam zainteresowany na samym początku pytał się czy można motocykl przerobić na elektryczny, waga po wyrzuceniu silnika 200 kg |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Ja to wiem, prawie każdy motocyklista co się przejechał mocnym customem (albo mocną przeróbką) to już nie patrzy na swoje moto tak samo jak przed przejażdżką (samo życie)
No ale wiesz, elektryfikuje się nie dla zasady tylko po to, aby coś z tego było. Moment, cisza, lans itp
Moim zdaniem przeróbka moto 200 kilo jest możłiwa, ale to raczej powinien być tzw "projekt życiowy" i ukoronowanie wiedzy i doświadczenia w tym temacie
Zdecydowanie lepiej zacząć od czegoś mniejszego. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Ja to wiem, prawie każdy motocyklista co się przejechał mocnym customem to już nie patrzy na swoje moto tak samo jak przed przejażdżką (samo życie)
No ale wiesz, elektryfikuje się nie dla zasady tylko po to, aby coś z tego było. Moment, cisza, lans itp
Moim zdaniem przeróbka moto 200 kilo jest możłiwa, ale to raczej powinien być tzw "projekt życiowy" i ukoronowanie wiedzy i doświadczenia w tym temacie
Zdecydowanie lepiej zacząć od czegoś mniejszego. |
Oczywiście TAS. Motor to na przyszłość
Teraz wróćmy do bajka. Dzięki za link.
Nie no nie chodzi o ciągłą jazde 80km/h. Nie przesadzajmy
Taki jest max chwilowy. Tak jak ja wiem, że chwilowo mogę 70km/h pocisnąć, ale rzadko korzystam
Dystans też może być mniejszy, chodzi o oszacowanie kosztu baterii i jej ewentualnej konfiguracji, tylko to.
Nowy konstruktor jest świadomy kosztów, stać go
Ktoś podpowie jaka to by była na oko konfiguracja? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Pod linkiem masz narzędzie do obliczania
Wpisz wszystkie dane i powiedz co wypluło. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
No to bateria około 1100-1200 Wh powinna starczyć jak na standardowe ebajkowanie. Turnigy 20s3p / 16s4p
Jeśli kolega jest motocyklistą to przy tej wielkości pakietu nie pchałbym się w li-ion ze względu na niewielką gęstość mocy w porównaniu do lipo.
Ofc podałem opcję pakietu minimalnego do uzyskania takiego zasięgu przy rozsądnych predkościach. |
Ostatnio zmieniony przez maniekrox Nie 13 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Bujakoto napisał/a: | Obstawiam coś na oko 20s14p |
W zupełności starczy Przy użyciu odpowiednich ogniw mocy nie zabraknie a pojemność wyjdzie ponad 3kWh.
http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html kalkulator niezmiennie polecam ten, masz tam mxusa do wyboru i więcej parametrów
Według niego przy prędkości stałej, ciągłej 60km/h zasięg to jakieś 75-85km.
Pamiętaj też, że przy normalnym sterowniku bez 'flux weakening' zwiekszajacego obroty silnika kosztem wiekszego zuzycia energii nie osiagniesz 80km/h na mxusie 16x4. Dopiero mxus 21x3 zbliży cię do tej prędkości dość blisko |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Pod linkiem masz narzędzie do obliczania
Wpisz wszystkie dane i powiedz co wypluło. |
Teraz rozumiem
Im szybciej jedziemy tym szybciej kurczy się pojemność baterii i to bardzo szybko ubywa Amperów.
Widzę że 75V i 40A było by optymalnie
Czyli 18s12p da taką mniej więcej wartość zakładając zakup ogniw 3500mAh.
216 baterii.
Mniej więcej się to zgadza?
Można coś takiego uznać za punkt wyjścia i od czegoś rozpocząć planowanie kosztów?
EDIT:
Nie zauważyłem Waszych odpowiedzi......
DZIĘKOWAĆ !! |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
OK, będzie post pod postem, bo to dosyć istotne:
Załóżmy ilość baterii 3500mAh Li-ion w konfiguracji 18s12p co da 216 sztuk.
Czy taką ilość baterii da się upchać w np: takiego fulla?
Atomek, jesteś w stanie zrobić taką baterię aby zmieściła się do tej ramy?
(sama bateria) |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Patrząc na zdjęcie jeszcze bez wymiarów już wiadomo, że będzie ciężko. Możesz sobie po swojej zobaczyć ile zajmuje 168ogniw. Takie fulle zazwyczaj nie mają dużo miejsca. A rama też na L nie wygląda ;/
Jeżeli mamy zachować odpowiednią szerokośc konstukcji czyli razem ze skrzynką standardowe 9-10cm to trzeba będzie dorobić reszte ogniw chociażby na pojemniku np na sztyce (pojemniki typu frog mieszczą 70ogniw) Wykonalne lecz mocno customowe A reszta 146 w ramę powinno wejść. Ewentualnie zrobić szerszą baterię i wszystko władować w trójkąt.
Turnigy to tu 12kostek byś ciężko miał zmieścić |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
na tym rowerze zrobisz sobie krzywde przy 80km/h z tyloma bateriami i silnikiem.to za delikatna konstrukcja.z mojej praktyki jadac 40km/h na przejechanie 80 km mozesz potrzebowac ok 48v 17ah dla silnika ok 1000w ale dla ok 4kw juz aku o pojemnosci 35ah. co do 80 km/h przy ponad 100v amperogodziny znikaja w oczach, wiec zasieg u nie ma co liczyc tylko uznac ze to nie jest predkosc podrozna a tylko do scigania niemilych kierowcow |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Panowie na razie to tylko taka wstępna orientacja co się nadaje, co można. Taki mega wstęp.
Atomek - to nie będzie moja konstrukcja, tylko kuzyna, więc na razie nie obiecuje, ale jak będzie to miało iść przeze mnie to się do Ciebie zgłoszę (ponownie)
Medykmtb - dzięki za cenne info i wskazówkę odnośnie wagi, kuzyn z pewnością nie brał tego pod uwagę.
A możecie polecić jaką ramę full do 2800zł ?
Może być na alliexpres lub tutaj w Polsce.
Taką do której weszło by te wstępne 216 ogniw, może nawet wcisnąc by się dało sterownik (mały barmala)
EDIT:
Sorry źle się wyraziłem.
Nie rame tylko gotowy rowerek w fullu do ~2800zł ?
Najważniejsza to rama, przerzutki mogą być beznadziejne |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016
|
|
|
Panie miły do takich osiągów to chyba tylko custom
Swoją drogą przy takim budżecie można by się rozejrzeć za jakąś używaną ramą i dobrać wszystko od początku. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|