|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
elektryk na bazie Krossa Hexagona V4 |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016
|
|
|
Słuszna uwaga
Myślałem nad włożeniem ich w jakąś osłonkę, np grubą folię, czy koszulkę termokurczliwą. W realizacji, z pośpiechu i trochę lenistwa, o tym zapomniałem
Ale fakt, należałoyb je czymś pokryć - choć raczej myślałem o jakimś lakierze, czy farbie. Może jakieś "gumie w płynie" czy czymś takim - zobaczę, czym dysponuję |
|
|
|
|
Bysiu22
młodzik Bysiu
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 74 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016
|
|
|
A nie lepiej by bylo użyć kontaktronów? Brak przycisku to brak kłopotu z jakas awaria, jedynie zeby magnesik sie nie oderwał z klamki :p |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016
|
|
|
Kontaktrony nawet kupiłem Ale tak jakoś wyszło - magnesików chyba pod ręką nie miałem; a do mikroswitchy miałem już opracowaną koncepcję montażu
Czy lepiej - nie wiem, jak porównam dam znać
Rowery są po wymianie tarcz: mój z tarczą 203mm hamuje poprawnie. Żony z tarczą 180 mm staje na koło - aż się zastanawiam, czy jej na powrót 160 nie założyć, było bardzo przyzwoicie, a przynajmniej przez kierownicę nie przeleci |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016
|
|
|
Żebym o takich wiedział wcześniej... |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016
|
|
|
Mój rower miał już 4 ładowania baterii. Dziś pierwsza awaria - pękła jedna szprycha w tylnym kole. Nie wiem, od czego
Co mogę zrobić z tym fantem - gdzie się kupuje szprychy..? Mam nierdzewne...
Druga rzecz: niepokoi mnie naciąg szprych - zdaje się być nierówny. Niektóre ściskam palcami bez większego wysiłku (po prostu czuć, że się poddają), a inne ledwie co mogę "ugiąć" przykładając wyraźnie większą siłę Koło mam proste, bez bicia na boki, bez jaja...
W niedzielę rano miałem rower na stojaku, kalibrowałem komputerek. Dokręciłem różne poluzowane śruby, w tym te mocujące obudowę elektryki. Parę razy odkręciłem manetkę na maksa z tylnym kołem w górze, parę razy uruchamiałem silnik pod obciążeniem (wciśnięty tylny hamulec) - żeby zrobić jakieś obciążenie dla sterownika, musiałem zmierzyć rezystancję bocznika i potrzebowałem uzyskać jakiś większy pobór prądu. Po tym wszystkim na próbnej jeździe przy dodawaniu gazu silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki - brzęczał wyraźnie głośniej niż zwykle, aż rama wpadała w rezonans i brzęczała! (nie wiem, czy rama, czy obudowa, czy co jeszcze, ale normalnie głośno brzęczało i było czuć wibracje). To tylko przy przyspieszaniu od niskiej prędkości, pod obciążeniem - przy delikatnym operowaniu manetką, albo przy dodawaniu gazu przy większej prędkości (> od ok. 8-10 km/h) tego efektu nie było.
Co to może być? Przejechałem potem 8 km w tempie wycieczkowym (15-25 km/h), potem 22 km znacznie szybciej 35-50 km/h, w tym momenty z Vmax. Dziś do pracy 25 km w tempie 40 km/h i przed powrotem z pracy zauważyłem tę pękniętąszprychę
Potem powrót do domu 25 km, spokojnie (stałe tempo 35 km/h).
Niepokoi mnie ten dziwny rezonans i martwi ta pęknięta szprycha |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016
|
|
|
Szprycha Ci pękła?
Pękła dlatego, że tylko ta jedna szprycha trzymała, a wszystkie w okolicy Ci się poluzowały.
Pamiętaj, że w elektryku koła rowerowe są obsługowe. To nie jest zwykły rower z Zapleć-Zapomnij.
Rezonans jest naturalny, każda rama HT rezonuje przy rożnych prędkościach i ciężko z tym walczyć. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: | niepokoi mnie naciąg szprych - zdaje się być nierówny. Niektóre ściskam palcami bez większego wysiłku (po prostu czuć, że się poddają), a inne ledwie co mogę "ugiąć" przykładając wyraźnie większą siłę |
Musisz wyrównać naciąg szprych, nie poddają się tylko są nierówno ponaciągane dlatego Ci pękają. Często po pierwszej jeździe trzeba poprawić. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016
|
|
|
Szwagier Ty pamiętasz, że przecierasz szlaki tuż przede mną?
...... czyli mówisz, że teraz pora na szprychy? hehe
Dobrze, że o tym napisałeś, będę musiał jutro sprawdzić stan u siebie.
Szprychy możesz kupić na sztuki wszędzie, choćby na alledrogo:
http://allegro.pl/czesci-szprychy-16438?order=p
Powodzenia. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016
|
|
|
OK, Panowie - czyli czeka mnie zabawa, bo pewnie z koła zrobię precel...
Przed montażem w rower dałem do lokalnego serwisu rowerowego do wycentrowania, bo mi się wydawało, że lekko bije i jest troszkę jajo. Facet zobaczył przednie koło z piastą QR20 i wybałuszył gały: "co to jest, to chyba nie od roweru?" - nigdy nie słyszał nawet o osiach innych niż 9,5 mm - to mi dało do myślenia...
Więc z tym kołem raczej będę musiał sobie sam poradzić.
Szprychy raczej powinny być luźniejsze, czy bardziej naciągnięte? Jak bardzo mają się dać ścisnąć krzyżujące się szprychy? |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016
|
|
|
Szwagier z dwa miesiące temu pierwszy raz w życiu montowałem szprychy i centrowałem koło.
Poświęciłem na to chyba z 5 godzin, może więcej.
Efekt?
Tak idealnego koła jeszcze nigdy nie miałem. Sunie jak po szynach.
Dasz radę.
Dwa tygodnie temu wymieniałem w tym samym kole piastę i nowe szprycy, procedurę powtórzyłem.
Tym razem zrobiłem to w 3 godziny!! Jest idealnie,
Mi osobiście bardzo pomógł poniższy filmik
(nie jest zbyt profesjonalny, jednak chłopak bardzo dobrze tłumaczy zasadę)
Centrowanie, naciąganie szprych:
https://www.youtube.com/watch?v=Vov54W6NOgU |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016
|
|
|
Nie bój się centrować samemu. Ja się za to zabrałem, bo coś się kiepsko jeździło a zauważyłem lekką nierówność na obręczy. Trochę poregulowałem, a że bałem się pękania szprych, to raczej mocno naciągnięte luzowałem do tych mniej naciągniętych. Efekt - szprychy gały jak katarynka i jakoś strasznie dziwnie się jechało. Po drugim razie już ponaciągałem pożądanie i flamaster w rękę i centrowałem. I teraz jeździ mi się całkiem dobrze. Jeszcze czasami jakaś szprycha zadzwoni, więc czeka mnie pewnie jeszcze jedna regulacja, ale jeszcze kilka jazd wykonam niech się wszystko ułoży.
Próbowałem kilku sposobów i ten z flamastrem wydaje się najlepszy, może jak masz niepewną rękę to postarać się o jakieś mocowanie. Zaletą flamastra jest to, że masz od razu zaznaczone w którym miejscy trzeba działać. Ważne, żeby ślady z flamastra dało się łatwo zmyć, bo trzeba kilka prób wykonać, no i też szkoda sobie popsuć wygląd roweru. .
A koniec końców nierówność na obręczy pozostała, ale na szczęście nie przeszkadza w jeździe. Kiepska jazda wynikała raczej z problemów z centrowaniem. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2016
|
|
|
Bujakoto - dzięki, znam ten film - mam ich już całą kolekcję zgranych na dysk Klucz do centrowania też mam. Teraz tylko zmierzyć szprychę i kupić nową.
Dzięki chłopaki za słowa otuchy i wsparcia - ale dalej nie wiem, jak mają być naciągnięte - tak, żeby nie były na sztywno (za mocny naciąg), tylko żeby dało się nieco je ścisnąć? Bo znowu w drugą stronę - jak dają się ścisnąć zbyt lekko - to już są za luźne..?
Czy można jeździć - spokojnie, po asfalcie - z jedną zerwaną szprychą..?
EDIT 06.04.2016
szprychy mam nierdzewne, grubość 2,0 mm. Nie znalazłem nigdzie odpowiedniej długości (ok. 160 mm) i kupiłem komplet u Tasa w nexunie 2,2 x 159. Przelew poszedł z mBanku na mBank, więc mam nadzieję, że szybko wyśle i może przed weekendem dojdą... |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2016
|
|
|
Dziś dzięki sprawnej wysyłce szprych przez ekipę nexuna (dziękuję!), udało mi się naprawić koło A przynajmniej mam taką nadzieję
Uszkodzoną szprychę, wraz z drugą, całą - od pary (zaplot na 1 krzyż) - wymieniłem na nowe.
Koło wycentrowałem bez problemu - metoda na flamaster (do tablic suchościeralnych) jest the best!
Koło także nieco przeciągnąłem i od razu poprawił się naciąg szprych, bo strona od łańcucha była wyraźnie luźniejsza. Wszystkie szprychy dociągnąłem o ćwierć obrotu - i teraz jest zupełnie inaczej! Jestem przekonany, że wcześniej były dużo za luźne oraz występowały duże różnice w naprężeniu. Teraz też są różnice, ale tylko niektóre szprychy odstają - i to nie wiele - od reszty. Różnice, czy też jej brak, bardzo dobrze słychać.
Jakby się to komu przydało, to do NC 10x6 i obręczy Dartmor Fortres 26" idealne sąszprychy 2,2 x 159 mm.
Ogólnie, do centrowania polecam ten poradnik:
http://blogrowerowy.pl/wp...-kol-odcinek-2/
oraz ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=UUwiGTsjCUI
Mam tylko pytanie: obie wymienione szprychy zastąpiłem nieco grubszymi, czyli wszystkie stare mam grubości 2,0 a dwie nowe grubości 2,2 mm. Czy to nie będzie jakimś problemem? |
Ostatnio zmieniony przez Szwagier Pią 08 Kwi, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|