|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
"Ninja" custom rama , maxus t4 |
Autor |
Wiadomość |
ZenekFr
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 25 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2016
|
|
|
A po co te łaty na wahaczu?.
Ile ta rama waży z wahaczem i bokami? |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2016
|
|
|
Co do zlotu to nie ma szans by sie wyrobic bo nie projwktowalem.jeszcze do niego bateri. Chyba ze jesli bez.problwmow pojdzie kwestia rowerowa i "przypadkiem" wpasuje sie do skrzyni bateria dedykowana do innego projektu to tak .
Co do ramy to tak nir ma mocowania na hamulec tylni jedynie przedni i regen w nim przewiduje.
Laty sa jako wzmocnienie dodatkowe blaszki wachacza.
Zas waga ramy calkowita bez czesci rowerowych z oslonami to 9.8kg |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Zabieram soe za kontynuacje projektu , co do dampera to nie dalrady byl za miekki w tym ulozeniu ,wiec postanowilem przejsc calkowicie na amortyzacje moto.
Kupilem amortyzator ,polki , hamulec tarcze zacisk kolo od derbi sendy. Niestety nie mialem zbyt wiele szczescia co do uczciwosci sprzedajacego. Zestaw w stanie technicznym od 1/10 jest na 3.
Lagi sa do prostowania , polki nie kompletne , dziora w detce, zlamana raczka pomki hamulca i moze jeszcze jakies nowe kwiatki spotkm. Dalem za to 550zl , co teraz bylo strzalem w noge als coz zdaza sie.
Obecnie zdecydowalem dac lagi do kompletnego serwisu prostowabie i wymiana oleju simerlingow tak by stal sie bezawaryjnym plus dotoczenie adaptera na polki. I lozyska.
Przednie kolo to 17 , 100 80 opona zdecydowanie za szeroka , nie wiem czy zostawic , przetestuje jak tym sie bedzie jezdzic. Lub najprawdopodobniej wymienie felge na wezsza 17 i opone 2.5
IMG_20170124_083239.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 533 raz(y) 3,82 MB |
IMG_20170124_083308.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 510 raz(y) 3,37 MB |
IMG_20170125_180640.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 340 raz(y) 6,33 MB |
|
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
Po czekaniu raptem 4 miesiecy na magiczna operacje prostowania lag i toczenia adapterow pod os polek amortyzatora ,zdecydowalem sie po 20 probach dodzwonienia sie do mechanika by mu te lagi odebrac .( 240 zl prostowanie 80 zl toczenie ) tak wycenil ta prace , w miedzy czasie podszkolilem sie z technologi naprawy lag.
Efekty w sumie sa zadowalajace , udalo mi sie samemu je wyprostowac. Adaptery dzieki pomocy kolegi ( spozadzeniu rysunku technicznego) i nie zawodnego tokarza rownierz udalo sie wykonac.
IMG_20170510_083733.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 343 raz(y) 5,96 MB |
IMG_20170510_160028.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 308 raz(y) 4,17 MB |
|
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017
|
|
|
Przednie zawieszenie juz pracuje , wymieniona klamka hamulca , dystanse do osi sie tocza.
pozostaje zalozyc opone , i nabic adaptery do glowki ramy.
Jutro zajme sie montazem jedynego takiego dampera na forum bo az za 24zl 750lbs sprezyna popularnie uzywany w tesco bajkach ^^.
Potrzebuje jakiegos wzorca jakiej twardosci potrzebuje bo rowerowy powietrzny siadal o 50% przy samym siadaniu na rower.
Jesli ta sprezyna sie sprawdzi to poszukam jakiegos odpowiednika moto w tych parametrach.
Przod bedzie tak ciezki ze raczej na kolo nie bedzie stawal. Hamowanie ma zapewnic zacisk moto i tarcza 300mm.Byc moze jestem przeczulony ale to byl glowny powod do wybrania amortyzatora z motoru , hamowanie uwazam ze powino byc zawsze przeszacowane w gore a nie w dol.
Nie raz w innych rowero podobnych konstrukcjach ratowalo to mi skore a nogi nie uwaznym.
IMG_20170518_221905.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 282 raz(y) 5,88 MB |
|
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017
|
|
|
Regen tez bioreporepod uwage boz tylu nie mam moowania pod tarcze hamulcowa ,gdzie docelowo ma by mocny regen.
Przedni jest taki bo procentowoprzedni hamulec zawsz wytraci wiecej od tylniego poprzes sam docisk i rozlozenie masy, gdzie tyli zaczolby sie slizgac. Regen tez na pewno sie przyda , mam w klamce za 50zl zamotowany czyjnik swiatel stop , mysle by uzyz go do regena wlasnie.
Ale wczesniej to musilabym nagwintowac mocowanie osi i scisnac je sruba , bo juz jedna os ukrecilem uzywaja tylko wstecznego ba moze z 4 dni , tylko w innej kostrukcji.
Ps. Przerabiam wlasnie cargo rower , udalo sie z niedostowanej ramy do biegow zewnetrznych wydobyc 9 biegowe przezozenie na bionxie , bede jeszcze testowal adapter A2Z do tarczy hamulcowej , jesli nie podpasuje to zostaje projekt i wycinanie domowego adaptera.
Niestety mam kierownice z katem 90 stopni i nie dalo sie wstawic manetki wiec trzeba bylo ciac. Tego stylu mocowanie kierownicy co te przykladowy bialy.
IMG_20170505_162527.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 282 raz(y) 4,46 MB |
IMG_20170517_192203.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 283 raz(y) 4,14 MB |
|
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017
|
|
|
ja mam oponę 21" 2,75 to chyba najwęższa opona moto dostępna od ręki
jak kupiłem moje widły to też miałem takiego balona i trochę nim pojeździłem ale w terenie na mokrym strasznie pływał i bałem sie o glebę, kupiłem oponę takie nie za duże klocki typu enduro za max 60zl wgryzają sie w ziemie,szuter ,,,, itd aż miło, pewność w zakrętach 99% no i ten hamulec "KOTWICA" staje jak w ryty w sekundę
na zlocie pojeździłem na rożnych konstrukcjach i o ile zawieszenia pracowały ok to nie kruży ludkowie mieli tak fatalne hamulce ze strach było tym hamować, drżały szurały itd.. po tych przejażdżkach jestem pewny że powyżej 60kg niestety większość rowerowych hamulców nie wyrabia a te które dawały radę pewnie klocki zjadały jak koza siano
daj zdjęcie tego tylnego dampera chociaż w moto to to nazywa sie amortyzator, musisz mieć taki kutry ma tłumienie powrotne cobyś po każdej dziurze nie miał niemiłego wybijania |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017
|
|
|
Cytat: | jestem przeczulony ale to byl glowny powod do wybrania amortyzatora z motoru , hamowanie uwazam ze powino byc zawsze przeszacowane w gore a nie w dol. |
Ja mam ZEE na metalikach z tarczą 203mm i jak wcisnę mocniej to 93kg + falcon leci przez kierownice w sekunde aż miło. Strach tego używać bo jak nacisnę na klamkę i kichnę to zrobię Supermana Jeśli Twój główny powód wstawienia amora moto to hamulce to mi się wydaje że musi być inny, ważniejszy powód ? |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017
|
|
|
@ Przemek
Takie cudo na testy zamontuje ^^
http://allegro.pl/amortyz...6801656148.html
Ciekaw jestem jak sie sprawdzi , rama byla robiona pod montaz tylniego amortyzatora na 16cm jesli dobrze pamietam , a moto sa czesto znacznie dluzsze i nie wiem jak to sie zachowa gdy bedzie mialo taki promien. Wedle opini niektorych moge wstawic i 27cm amor i on sobie poradzi tylko wieksza sile odbierze rama. Nie znam sie a tym na tyle by dobrac ten parametr prawidlowo , jesli bedzie trzeba to przerobie mocowanie tylniego amortyzatora na dluzszy i po problemie.
@ Tomas
Hehe tak jest jeszcze jeden powod nazywa sie "kobiety" , a dokldaniej takie ktore juz 2 razy probowaly mnie zaprosic na spotkanie 3 stopnia z ich karoseria. Pierwsza z nich to zrobila dostalem w (smiesznie to zabrzmi) w pedalo od prawej strony , przerysowalem jej lakier na zderzaku , a mnie subtelnie jak pingpona odbilo o 50cm w lewo mojego toru jazdy. Ow pani wlasnie dolaczala sie do ruchu.
Nastepna niewiasta uzywajac pieknego gestu "Prosze robie Ci miejsce" stala 10% na sciezce rowerowej przodem , cofnela o te 10%. Uznalem ze to bardzo mile z jej strony ze zrobila mi miejsce mimo ze i tak bylo go sporo. NIE ona przerowadzala skomplikowany proces wrzucania jedynki gdzie auto ucieklo jej do tylu , poczym idealnie przeciela mi tor jazdy. W Wyobrazni zastanawialem sie czy uderzajac w tylnie drzwi przelece nad samochodem , uderze glowoa w karoserie , czy moze kierownica zlapie mnie za nogi i nie pozwoli leciec. W tym przypadku uratowaly mnie hamulce moto ktore nie zastanawialy sie czy maja hamowac czy nie ...
Plus nie chcialem pchac sie w koszty dwupulkowego amora pod os , pod piaste pod zaplatanie pod drogie opony , dorie hamulce itd.
Wolalem nie wywazac otwartych drzwi i zostawic czesci moto storzone do tej masy , z wytrzymaloscia do tej masy i dodatkowe kg skompensowac poprostu wieksza iloscia mocy. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017
|
|
|
Takie cudo na testy zamontuje ^^
http://allegro.pl/amortyz...6801656148.html
odpuść szkoda czasu na przykręcanie
efektem takiego amora jest brak przyczepności tylnego koła na nierównościach, on nie tłumi tylko odbija będziesz skakał jak piłka a raczej tyłem będzie rzucać jak szmatą . wiem bo przerabiałem temat to sie nadaje do roweru z Tesco za 300zł |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017
|
|
|
i do tego zostal ten amor zaprojwktowany jesli mozna go tak nazywac , ciekaw jestem czy na szosie sie da na tym jezdzic w jakis teren to napewno sie nie nadaje.
Wprasowalem adaptery w glowke ramy , sa tak spasowane ze wybijanie ich jest nie mozliwe raczej weszly pod sila okolo 10 ton. Byly minimalne nierownosci w srodku wiec adater sie na nich blokowal ale prasa miala to w tloku
Okazalo sie ze osi pulek wystarczylo ale miejsca na nakretki juz zadnnego , ale to i lepiej os zostala nagwintowana i sroba dociska polki zamias nakretek. Na jednym zdjeciu os przed gwintowaniem
IMG_20170519_115129.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 289 raz(y) 3,94 MB |
IMG_20170519_115125.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 248 raz(y) 4 MB |
IMG_20170519_112935.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 296 raz(y) 3,95 MB |
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017
|
|
|
sunman napisał/a: | Wprasowalem adaptery w glowke ramy , sa tak spasowane ze wybijanie ich jest nie mozliwe raczej weszly pod sila okolo 10 ton. Byly minimalne nierownosci w srodku wiec adater sie na nich blokowal ale prasa miala to w tloku |
Po co tak ciasno? Tokarz za bardzo wziął sobie do serca wymiar ?
Rozumiem nierówności - masz na myśli zgrzew rury główki ramy ?
Trzeba było lekko podszlifować, ale skoro tłok miał to w ....
Mogłeś je pod kolor pomalować przed wprasowaniem bo teraz będziesz musiał oklejać inne elementy przed zapryskaniem |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017
|
|
|
no o malowaniu rzeczywiacie zapomnialem a zostawic tego tak nie moge bo juz raz zostawilem taki wytoczony element bez zadnej ochrony rdza az odpadala po zimie.
mam sprey pod kolor i bezbarwny i chyba adaptery dam bezbarwnym.
kilka etapow pozniej , sztyca glowki ramy zostala nagwintowana i za scisk polek i lozysk robi solidna sroba
amortyzator tymczasowy przy tej geometri dalej dobija ... mniej niz powietrzny lecz wciaz chyba potrzebuje sprezyny 1000lbs albo 1200lbs skoro 750 sobie tak przysiada.
udaloby sie to dzis odpalic gdyby nie to ze bateria nie chce sie zmiescic do puszki...
IMG_20170519_212150.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 286 raz(y) 6 MB |
IMG_20170519_180709.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 303 raz(y) 5,63 MB |
IMG_20170519_155043.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 271 raz(y) 4,04 MB |
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
sunman napisał/a: | amortyzator tymczasowy przy tej geometri dalej dobija ... mniej niz powietrzny lecz wciaz chyba potrzebuje sprezyny 1000lbs albo 1200lbs skoro 750 sobie tak przysiada. |
Z amortyzatorem miałem to samo. dopiero gdy założyłem amor od cbr125 okazało się że jest ok. Do Twojej konstrukcji taki amor może być za długi - 265mm ale sprawdził się - nie dobija.
Jeśli chodzi o baterię - walcz, nie poddawaj się ! |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|