|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Manetka, dziwne napięcia, duży martwy zakres obrotu... |
Autor |
Wiadomość |
MarkooMM
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19 Mar, 2016 Manetka, dziwne napięcia, duży martwy zakres obrotu...
|
|
|
Witam,
Chyba nikt tutaj nie miał takiej przypadłości, przynajmniej nie znalazłem...
Napięcie na manetce( z Nexuna, pełna, sterownik też, GT500) Przewody:
Czerwony - Czarny = 4,2 V
Sygnał (po stronie Ster. zielony, po str. manetki Biały)
Zmiana 0,8Vdo 3,4V, więcej nie rośnie?
Silnik rusza dopiero od napięcia około 1,5V (dużo martwego obrotu manetki)
Po wypięciu manetki, Napięcie prawidłowe 5V
Zastępując ja potencjometrem (47kOm nie liniowy, tylko taki znalazłem)
Napięcie zasilania 5V
Sygnał od 0V do prawie 5V Czyli prawidłowo,
A jednak silnik rusza dopiero od 1,5V i jakoś chyba nie uzyskuje pełnej prędkości.
Testy robione na 3 Aku. żelowych (napięcia mierzone też przy 48V ale tylko z podpiętą manetką) koło w powietrzu. Przewody raczej nie pomylone, wypięte wszystko, tylko stacyjka, silnik, halotrony, bateria i manetka.
Uszkodzona manetka, sprawny sterownik, to dlaczego na potencjometrze rusza dopiero od 1,5V?
Uszkodzony Sterownik, sprawna manetka, to dlaczego napięcie wraca do 5V (po odpięciu manetki) z potencjometrem?
Zarówno z potencjometrem jak i z manetką, rusza dopiero od 3,5V? (EDIT oczywiście 1,5V chciałem napisać)
Co o powyższym myślicie? jakieś sugestie pomysły co nie tak?
Pozdr. Markoo |
Ostatnio zmieniony przez MarkooMM Sob 19 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 19 Mar, 2016
|
|
|
Jak dla mnie to uszk. sterownik albo coś przestawione jeśli rzeczywiście jest żle.
Piszesz trochę sprzecznie:
MarkooMM napisał/a: | A jednak silnik rusza dopiero od 1,5V i jakoś chyba nie uzyskuje pełnej prędkości. |
MarkooMM napisał/a: | Zarówno z potencjometrem jak i z manetką, rusza dopiero od 3,5V? |
|
|
|
|
|
MarkooMM
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2016
|
|
|
Hmm,
Po konsultacjach, wychodzi że tak mają i inne sterowniki tego typu, trochę to lekko denerwujące, mam na myśli duży martwy ruch manetki. Niemniej, może to być celowe takie przesunięcie, by przypadkiem samo nie ruszało.
Jak się nie przyzwyczaję, (a już mi coraz lepiej idzie operowanie, mam na myśli gęsty ruch miejski) to pogrzebię w manetce...
Informacyjnie,
Sama manetka zasilona równym 5V podaje na wyjściu, od 0,8 do 4,2 pobór prądu jakieś znikome mA... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2016
|
|
|
Masz prawdopodobnie spięty ogranicznik szybkości. Poszukaj tego kabelka i go rozetnij, albo rozepnij. |
|
|
|
|
MarkooMM
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2016
|
|
|
To było przetestowane w każdej konfiguracji.
Nie ma ogranicznika, w tym modelu, a bez znaczenia jest ustawienie prędkości V1 V2 V3, na zakres ruchu manetki, na prędkość maksymalna ma. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2016
|
|
|
Może manetka była naprawiana przez kogoś i dał innego halla, albo jest po prostu uszkodzony? Spróbuj podmienić manetkę. |
|
|
|
|
MarkooMM
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2016
|
|
|
Robiłem testy, na potencjometrze efekt taki sam (mam zapewnienie że prędkości maksymalne są prawidłowe) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2016
|
|
|
Sprawdziłem na kilku egzemplarzach tego samego modelu i zachowanie jest takie samo.
Więc raczej nie ma żadnej usterki, a raczej zamierzony ficzer. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016
|
|
|
Możesz zrobić taki myk, że do minusa manetki (czarny) i czarnego do sterownika podpinasz w kierunku przewodzenia dwie diody prostownicze, które podniosą ci napięcie minimalne o te 1,4V. Wtedy, gdy ruszysz manetką, koło powinno zacząć się kręcić od początku obrotu manetki. |
|
|
|
|
pajczer
początkujący
Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2016
|
|
|
i jak tam MarkooMM poradziłeś sobie ? ja bardziej piszę w kontekście napięcia jakie wychodzi z manetki. Mam tak, że u mnie max to też około 3.5 V i nie uzyskuję pełnej prędkości. dodatkowo wyprowadziłem sobie na przycisk 5V i jak zrobię zworę na sztywno do sterownika bez manetki to dopiero mam power taki jak powinien być.. |
|
|
|
|
MarkooMM
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 09 Maj, 2016
|
|
|
pajczer napisał/a: | max to też około 3.5 V i nie uzyskuję pełnej prędkości | Hmm może kiedyś przetestuję, podanie pełnych 5V... prędkość jaką osiągam to coś około 43...46 km/h przy naładowanej baterii do 58V. Czyli wg tabelki ze strony Nexuna to trochę mało....
Jenak na razie nie kombinuję tylko eksploatuję.
Jest jeszcze inna dziwna przypadłość, raz stwierdzona (opiszę może komuś się przyda) przy napięciu poniżej jakiś 45 42 V. Tak jakby sygnał Brake-Hi i wychylona manetka nie odcinała napędu, powodując takie burczenie coś jakby transformator z luźnym rdzeniem, przy wyższym napięciu jest pod tym względem prawidłowo, ot takie zjawisko którego chyba nie powinno być.... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|