|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka roweru 26" (wolnobieg) |
Autor |
Wiadomość |
Michal_JG
początkujący
Dołączył: 10 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Michal_JG napisał/a: |
raz w tygodniu rozwiązanie docelowe, czyli prawdopodobnie 36V 13,5Ah 10s4p |
Przy zakładanym zasięgu i szybkości, to może wystarczyć raz na tydzień, przy tej konfiguracji.
Zastanawia mnie czemu raz w tygodniu? Raz na tydzień masz dostęp do ładowarki i prądu, czy jak? |
Nie, ale przemówiło zwykłe lenistwo |
|
|
|
|
Michal_JG
początkujący
Dołączył: 10 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Z kątowni
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2016
|
|
|
Jest wysuwana od dołu ale najprawdopodobniej siedzi tam Ni-Cd, szukaj czegoś na Li-Ion albo tego typu rowerów z kompletnie padniętą baterią za dużo niższą kwotę |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2016
|
|
|
Michal_JG napisał/a: | Szwagier napisał/a: | Imho kombinujesz w miarę OK, z tym, że teraz wybór fabrycznych, używanych elektryków jest ogromny! Co mnie akurat osobiście bardzo smuci (jako sprzedającego) Wczoraj siedziałem wieczorem na OLX i przeglądałem ogłoszenia...Są rowerki spełniające Twoje wymagania w cenie poniżej tysiąca złotych (400, 600, 800...), gdzie trzeba tylko akumulator dokupić...albo samemu dorobić. Miałem zamiar swojej mamie zrobić coś ala jakiś składaczek na kołach 24", ale przy takim wyborze rowerów fabrycznych, chyba wolę poczekać i trafić jakąś okazję... |
OK, tylko dalej mają napęd na przód i baterię w nieznanym stanie... Czy napęd na przód to nie jest aż taka kicha jak się wydaje? |
Nie koniecznie muszą mieć napęd na przód. Obecnie jest zupełnie inny (dużo, dużo większy) wybór rowerów, niż np. w marcu, nie mówiąc już o miesiącach typowo zimowych...Inna rzecz, że wszystkie fajne są w południowo-zachodniej Polsce, a jeśli nie, to i tak daleko ode mnie
I tak jak pisał zeeltom, wg mnie nie ma różnicy czy rower kosztuje 800 zł i jest napisane, że bateria do wymiany, czy 1600 zł i na temat baterii nic nie wiadomo. Wolałbym założyć, że i tak te 800 zł na akumulator muszę wydać. Więc w sumie mogę wydać 1600 albo 2400 - wybór jest prosty
I jeszcze kwestia ładowania - piszesz, że chodzi o lenistwo. Włożyć wtyczkę do gniazda to nie jest aż taka ciężka praca, nie bój się! Jak jeźdzę do pracy, to łąduję codziennie - wstawiam rower do garażu, podłączam ładowarkę, a na drugi dzień rano odłączam, wyciągam rower i jadę Chyba, że wiem, że na drugi dzień pojadę samochodem, nie będzie pogody itd. to nie ładuję. W aku zostaje ok 1/4 - 1/3 energii i lepiej żeby w takim stanie stał, niż naładowany na full. Zresztą, ładowarka 5A pakiet 10Ah podładuje dość szybko, gdyby zaszła potrzeba |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Jesli masz problem z ładowaniem a raczej z NOSZENIEM roweru, kup. zrób taką konstrukcję aby panel akumulatora był wysuwany. Wtedy bierzesz go pod pachę i ładujesz w dowolnym miejscu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Michal_JG
początkujący
Dołączył: 10 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
i już wiem....
... że nic nie wiem |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Tak jak w aucie. Chcesz ładować akumulator w domu, to wyjmujesz go z auta, niesiesz do domu, a auto pozostaje przed domem |
|
|
|
|
Michal_JG
początkujący
Dołączył: 10 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
to było w szerszym kontekście - składać, czy kupić gotowy
Mam możliwość kupienia takiego:
http://geobike.com.pl/ofe...y/model-beast-l
za połowę ceny, praktycznie nówka, do tej pory odrzucałem tą ofertę ze względu na napęd z przodu, ale to może nie jest zły pomysł? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Twoja kasa, wybieraj |
|
|
|
|
Michal_JG
początkujący
Dołączył: 10 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Twoja kasa, wybieraj |
No to pomogłeś |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016
|
|
|
Z pewnością do krótkich miejskich jazd, nie ma co się 'sadzić' na mocne, ciezkie i drogie rowery, ktore przestaja przypominac rower. Jesli celem jest jazda i spokojne pedalowanie do 30-35 km godz to silnik 250 -500 W jest w praktyce eksploatowany chwilowymi mocami rzędu 600 -1000 W co sprawia ze taki rower w znaczacy sposób wspomaga jeżdżącego.
Przy takim założeniu lekki silnik przedni i Twoje pedalowanie na tyl jest efektywniejsze.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016
|
|
|
Michal_JG napisał/a: |
No to pomogłeś |
Jeśli chcesz się przemieszczać z punktu A do punktu B zgodnie z przepisami i normami, to wystarczy ci używany rower za kilkaset złotych.
Jeśli chcesz wydać 3x większą kasę na to samo, to, jak napisałem, twoje pieniądze.
Gdybym ja miał wybór między rowerami o tych samych parametrach trakcyjnych, to bym wybierał tańszy. Ale to bym zrobił ja, bo mnie na droższe po prostu nie stać. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2016
|
|
|
Do przemieszczania się z punktu A do B z prędkościami rowerowymi, na niezbyt dużych odległosciach (chodzi o wygodę), widzę na olx kilka rowerów za grosze (do 500 zł) i kilkanaście do 1200 zł. Do takiej jazdy "na emeryta" (bez urazy dla nikogo), to chyba najlepsze rozwiązanie: cały rower bez aku kosztuje dajmy na to 500 zł (a są i za 350!), a przy konwersji trzeba dać za samo koło z silnikiem 250-300 zł. Gdzie sterownik, manetka, wtyczki, kabelki itd...?
Nie bardzo rozumiem więc Twój problem |
|
|
|
|
Michal_JG
początkujący
Dołączył: 10 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Czw 19 Maj, 2016
|
|
|
Koniec końców skończyło się dzisiaj przypadkiem na nowym rowerze:
http://salon-rowerowy.pl/...lkosc_ramy-m_19
fajna promocja, do tego w sklepie były raty 0%, no i mieszkam może kilometr od sklepu, który oczywiście również prowadzi serwis... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Maj, 2016
|
|
|
Manetka jest? Czy tylko wspomaganie? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|