Pyton ... i co z tego wyniknie |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
Pierwsze testy słuszności nowej koncepcji
Wyszło coś koło 2,5 metra długości. Kółko przednie na razie w rozmiarze 16". Docelowo będzie z przodu 20". Jeszcze nie nadaje się do pierwszych testów drogowych.
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
No no, ciekawym, co z tego wyjdzie |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
Zmierzyłem rozstaw osi i jest 175 cm |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
U mnie jest 210 cm rozstawu.
Tylko niestety już widzę problemy ze sztywnością całości.
Współczynnik sztywności na skręcanie musi być kiepściutki.
Nie jestem przekonany czy w tej sklejkowej formie da się opanować pojazd
No nic, trzeba spróbować. |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
sirgregs napisał/a: | U mnie jest 210 cm rozstawu.
Tylko niestety już widzę problemy ze sztywnością całości.
Współczynnik sztywności na skręcanie musi być kiepściutki.
Nie jestem przekonany czy w tej sklejkowej formie da się opanować pojazd
No nic, trzeba spróbować. |
Co do sztywności to chyba oczywista oczywistośc, że giba się to jak witka na wietrze
Docelowo zrób to z żelastwa |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
Może problemy z prowadzeniem wynikają w dużej mierze z braku sztywności. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
Wygląda na to że brak sztywności to był główny powód utrudnionego prowadzenia pytona.
"Rama" aktualnego wcielenia skręca się wręcz niewyobrażalnie.
Dzisiaj założyłem widelec i koło 20" i były pierwsze jazdy.
Daje się jechać jednoosobowo siedząc w przedziale bagażowym bo tylko tak jest szansa aby dosięgnąć kierownicy która to na razie jest klasyczna. Przy takiej kiepskiej sztywności nie ma co marzyć o sterowaniu pośrednim.
Przy próbie jazdy w dwie osoby całość się skręca tak mocno że płaszczyzny kół (koło przednie ustawione na wprost) odchylają się względem siebie o jakieś 20-30°
Konstrukcyjna porażka jak na razie na całej linii
Czyżby trzeba było iść w stal? Na to wygląda. Ale jeszcze oczywiście poeksperymentuje. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
Dodanie części bagażowej w postaci przestrzennej ramy (być może z litymi ściankami?) powinno usztywnić konstrukcję... |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016
|
|
|
Zrobienie ze stali nie pomoże jak nie będzie zamkniętego profilu. Stalowy ceownik też się skręca. Są fajne poziomki ze sklejki. Zrób skrzynkową ramę o dużym przekroju i będziesz zadowolony |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2016
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Zrób skrzynkową ramę o dużym przekroju i będziesz zadowolony |
Tak też uczynię. Rama zrobiona jest z dwóch sklejkowych beleczek (grubość 25mm, szerokość 70mm) ustawionych pionowo w odległości około 120mm od siebie. Zamknę ramę od góry i od dołu tworząc w ten sposób profil zamknięty o sporym przekroju (około 150x100 mm). Faktycznie powinna być w stosunku do aktualnej sytuacji gigantyczna różnica bo teraz to nawet nie jest ceownik ze względu na to że podłoga części bagażowej tylko leży na beleczkach. Człowiek się całe życie uczy |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
W dalszym ciągu brnę dalej zgodnie z założeniami
Poniżej fotka znaleziona w głębinach netu. Nieźle wygląda ale podobno również idealnie nie jeździ
Pozmieniałem nieco moją dłużycę i dzisiaj razem z synem pokonaliśmy dystans 20 km.
Fotka będzie za chwilę.
Rozstaw osi zmalał do 188cm. Usztywniona została główna belka.
W porównaniu z pytonem jedzie się banalnie.
Niestety wciąż kierowca siedzi z przodu a pasażer wyleguje się na foteliku w pozycji leżącej.
Problem jest taki że ja słyszę syna doskonale natomiast on mnie praktycznie wcale.
Z tego powodu koniecznie muszę zrobić sterowanie pośrednie i zamienić się miejscami z pasażerem.
I fotka stanu obecnego
I tym naprawdę da się jeździć Koszty celowe jak na razie - 0 złotych. Wszystkie graty po poprzednich wydumkach. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Przykręć sobie z przodu gripy do osi i zrób fotelik, Będzie elegancki 2 osobowy. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Chyba pegi choć gripy w osi mógłby dać ciekawą pozycję |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Ależ on jest już dwuosobowy. Tylko się kierowca z pasażerem miejscami pozamieniali.
Amerykanie mnie z satelity namierzyli ale jak widać mają cienki sprzęt i dlatego ta fota taka marna
A drugi fotelik oczywiście będzie. Pod warunkiem że sterowanie pośrednie wypali. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
sietaz napisał/a: | gripy w osi mógłby dać ciekawą pozycję |
Możnaby się zębami za sklejkę trzymać leżąc na brzuchu a i kierownica klasyczna stałaby się zbędna
Ale to już przed nami ktoś wymyślił (gravity bike)
|
|
|
|
|
|