ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Mały pakiet na wysokie napięcie, czy zaspokoi potrzeby?
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   Mały pakiet na wysokie napięcie, czy zaspokoi potrzeby?

Witajcie. Ponieważ ja zawsze buduje pakiety o pojemności 30Ah na 48V i te 70km jakoś daje radę zrobić mam do was pytanie:

mam 2 pakiety przygotowane dla kumpla i nie wiem, który wybrać.
Rower będzie latał około 40-45km/h.

Kumpel jest raczej nie złym bakerem i daje radę wycisną te 25-30km/h stałej prędkości bez silnika.

Jeden pakiet jest na ogniwach sony 20S2P 72V 6Ah (60A continuos discharge) ~ 430Wh
Drugi pakiet zrobiłbym mu na 48V 15,5Ah na NCR 18650A ~ 720Wh. wydajność ogniw tylko 2C.

I nie wiem, co mu zaproponować, aby był zadowolony?

Silnik do tego zestroiłem mu super lekki bionx generacji C całe koło waży 4kg a silnik bezprzekładniowy :D

Sterowniki mam 2 jeden na 30A 12 fet; drugi 9fet na 22A.

Tak sobie myślę, czy ten 30A przy 15Ah panasonikach niee będzie za mocny.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

Wiem tylko, że ten słabszy sterownik da radę bujnąć rower do 45km/h.
Rower żony napędza zestaw 12S LiPo i sterownik 17A i na pełnej baterii idzie ponad 4 dychy (silnik przekładniowy). Jak sobie kolega dopedałuje, to tym bardziej nie będzie problemu.
Nie wiem, ile czasu tę prędkość utrzyma - Li-Iony mają miększą charakterystykę rozładowania niż lipole...
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

Te wysoko prądowe lecą do 3,5V na cele przy 30A discharge i trzymają to prawie do końca - czyli praktycznie jak li-po.
Panasoniki lecą z 4,2 do 3,9 potem liniowo i trzymają dość dobrze do 3.1 potem ostro w dół leci napięcie. Jak są złużyte, widać, że charakterystyka leci liniowo do niższego napięcia, wtedy RW jest większa niż być powinna :D

Chciałem mu zestroić przede wszystkim jakiś zestaw, żeby na parę lat starczyło bezawaryjnie a znając wymagania raczej przekładniowego zajeździ :twisted: CO prawda przekładnia lepiej rusza na niższym prądzie, ale co do bujania i vmaxa chyba będzie podobnie...

Teren raczej płaski, jakieś ścieżki nieutwardzone czasami itp.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

To lepiej załóż mocniejszą baterię. Apetyt rośnie w miarę jedzenia...Bateria to najdroższy komponent - lepiej kupić raz a dobrze. To mine zdanie :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group