"Rozpoznanie rynku" |
Autor |
Wiadomość |
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016 "Rozpoznanie rynku"
|
|
|
Dzień dobry wszystkim,
Nie jestem rowerowym maniakiem, czasem dojeżdżam do pracy, czasem jadę na krótką wycieczkę (po mieście) i właściwie mógłbym się obejść bez napędu ale ... elektryczny rower to super gadżet
Spłacam różne kredyty i w ogóle żyję ponad stan więc szukałem wersji budżetowej ale chyba ciężko tu o taki kompromis - jeżeli ma być dobre to raczej nie będzie tanie.
Wcale nie wiem czy będzie mnie na to stać i czy się zdecyduję ale czy uważacie, że silnik od maxev jest wart uwagi ?
Wstępnie wybrałem taki zestaw:
AKUMULATOR:
Baterie Turnigy - 3 w szeregi 3 równolegle http://www.hobbyking.com/...dcase_Pack.html
BMS
http://nexun.pl/sklep/lad...ion-30a10a.html
Ładowarka 12s
http://nexun.pl/sklep/lad...v-35a-175w.html
Pozostałe elementy od maxev
http://maxev.pl/p175,zest...-bestmotor.html
Wstępnie oceniam koszty elementów na jakieś 2,5 kilozłotych i sam nie wiem czy to dużo czy mało. Dla mnie sporo ale skoro można kupować po kawałku to może się kiedyś uda.
Czy myślicie, że taki zestaw ma sens ?
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
Nie znam tego zestawu z maxew, ale poza tym, sądząc po parametrach, myślę, że jest Ok. Nie wiem jaka prędkość na tym wyciagniesz na 12S.
Co do baterii, to imho 12S2P Ci wystarczy do takiego zastosowania jak pisałeś. Ja na takim zestawie 12s2p robię 25 km do pracy i trochę zostaje albo latam sobie po lesie po pracy przed kolacją i daje radę. Oczywiście, więcej prądu nie zaszkodzi - tak tylko piszę dla informacji.
W 2,5 k zł raczej się wyrobisz - zwłaszcza, jeśli rower już masz na jakimś sensownym o sprzęcie (amortyzator, hamulce, siodełko - będziesz więcej i szybciej jeździł). |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Szwagrze !
Rower to stary Unibike bez żadnych amortyzatorów z raczej krótką ramą (ok 52cm długości i ok 35cm wysokości - mierzone od wewnątrz, tam gdzie byłyby montowane elementy) w związku z czym duże prędkości mogłyby być dla niego zabójcze. Zresztą te przepisowe 25km/h na początek pewnie mi wystarczy.
Myślisz, że 12S2P będzie zdrowy dla baterii ? Jeśli tak to obniżyłoby to koszty
Te 25km takie aku wytrzyma bez pomocy nóg czy jest to zasięg z nożnym wspomaganiem ?
Co do zestawu maxev to właśnie nie znalazłem na jego temat opinii a wydaje mi się stosunkowo tani więc go rozważam.
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
w tamtym sezonie jak i na początku tego miałem zamontowany silnik magic pie 3 z zewnętrznym sterownikiem, w moim uznaniu bardzo dobrze wykonany silnik wybaczał mi wiele tak jak: podniesienie napięcia ponad zalecenia producenta oraz prawie trzykrotne przekroczenie amperów, jeśli jest tak jak piszesz że będziesz jeździł z prędkością 25km to jest godny polecenia |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Jeszcze jedno mi się nasunęło; 12s daje 44,4V a silnik jest na 48V i ma odcięcie przy 41V ± 0,5V. Czy to nie będzie problem ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Nie będzie, LiPo odda prawie całą energię zanim sterownik zareaguje. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Ja jeżdżę na 12S1P i ze wspomaganiem jestem w stanie zrobić 2 kursy do pracy i z powrotem co daje w sumie 40 km, po mieście - dużo skrzyżowań a startuje z silnika. Z krótkich testów i wyliczeń wynika, że na samym silniku spokojnej jazdy powinienem wyciągnąć 20 km.
Mam silnik 1500W 9C 7x9 na 29" i kontroler sinus 30A.
Do budżetu polecam doliczyć watomierz.
P.S. BMS'a nie kupowałem, bo to byłby znaczny koszt dla tak małej baterii, ale dość systematycznie monitoruje napięcie na celach. Togo rozwiązania nie polecam dla niezaawansowanych w sprawach elektronicznych. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Pod względem wydajności prądowej Wystarczyłoby pewnie nawet 12s1p Turnigy przy Twoich wymaganiach co do prędkości. Ale nie wierzę, że się do tych 25km/h ograniczysz.
Te odległości co pisałem to przy wspomaganiu nogami z prędkością 35-38 km/h. Powinno się dać ten dystans przejechać też bez pedałowania z prędkością 30km/h. |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Przemek: czy ten silnik magic pie 3 to coś podobnego do silnika maxev ?
Tas: dziękuję za wyjaśnienie !
Madejp:dzięki za info, ja jestem tym niezaawansowanym w sprawach elektronicznych więc raczej kupię BMS'a Zamiast watomierza wziąłbym pewnie wskaźnik naładowania akumulatora ze sklepu Nexun choć ten zestaw od maxev.pl ma jakiś diodowy wskaźnik.
Szwagier: zgadzam się w zupełności - apetyt rośnie w miarę jedzenia i z czasem na pewno będę chciał więcej niż 25km/h
Ten silnik od maxev.pl przy 48V może osiągnąć wg opisu do 45km/h.
Nie mam pojęcia czy ten sterownik w zestawie jest dobry. Macie jakieś uwagi na jego temat ?
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie:
czy montowaliście kiedyś akumulator tak aby łatwo go było wyjąć i naładować poza rowerem ? Rower parkuje w piwnicy gdzie nie mam gniazdka elektrycznego.
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
silnik który opisywałem nie jest już dostępny najbliższy jemu jest ten
http://www.maxev.pl/p239,...agic-pie-4.html
co do wyjmowanych aku to musiał byś mieć jakąś torbę rowerowa taką w tamę na rzepy lub lepiej na paski by ją wygodnie wyjmować i wkładać ale raczej zapięcia potrzeba by wzmocnić bo pakiety lubią ważyć a tym bardziej na dziurach i nie równościach |
Ostatnio zmieniony przez Pią 10 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
Przemek: ten silnik który podałeś jest dwa razy droższy od silnika BestMotor więc ze względów finansowych wziąłbym raczej ten drugi.
Mocna torba pod ramą dałaby to, że można byłoby "odpiąć" i zabrać aku razem ze sterownikiem - przy sześciu ogniwach Turnigy ważyłoby to ok. 4kg. Trzeba byłoby tylko zrobić jakąś szybkozłączkę do odłącznia/przyłączania. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
A ja się rozwiązuje problem z klamkami hamulcy ?
Chodzi o to, że mam dźwignie przerzutek posadowione właśnie na klamkach a muszę klamki wymienić przy przeróbce. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
A musisz wymienić klamki po przeróbce, jesteś pewny? |
|
|
|
|
|