|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
"Rozpoznanie rynku" |
Autor |
Wiadomość |
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
Szwagier: Masz rację, niczego nie muszę Niemniej klamki z wyłącznikiem napędu uważane są za jeden ze stopni bezpieczeństwa. Być może da się zamontować jakieś wyłączniki na obecnych klamkach ale jeszcze nie odkryłem czy są takie gotowe rozwiązania czy trzeba samemu kombinować.
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
Właśnie o to mi chodzi, że jeśli chcesz mieć czujniki w klamkach, wcale to nie znaczy, że musisz zmienić klamkomanetki na specjalne klamki. Ale mogą istnieć przecież inne przyczyny, o których tylko Ty wiesz, stąd moje pytanie
Jak dodać czujniki do klamek znajdziesz na forum. Np w moim temacie o przerobce hexagonów, ale inni koledzy też opisywali. |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
Tkoko: dzięki za link.
Szwagier: przeczytałem ten wątek i faktycznie pomysł z mikrowyłącznikiem prosty i funkcjonalny. Przy okazji gratuluję e-rowerków
JerzyZ: Ciekawe, że sam tego nie zauważyłem :O Jeśli o mnie chodzi to oprócz jednostronnej sympatii nic mnie z zespołem nie łączy
Mam jeszcze pytanie odnośnie oporów silnika bez zasilania. Co się dzieje gdy w trasie zabraknie nam prądu ? Czy ciężko jest uciągnąć nogami taki silnik ?
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
Niewielki opór każdy silnik ma, ale poniżej 20-30 km/h jest to prawie niewyczuwalne. Inna sprawa, że taki rower sobie odpowiednio waży.
Generalnie jest zasada, im szybszy silnik (rodzaj uzwojenia), tym mniejszy opór i lżej pedałować.
Reasumując, pedałować się da, o ile nie zamierzasz się z kimś ścigać, to nie stanowi to problemu |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
Dzięki Wookie !
Czyli pod względem oporów (małych) byłby lepszy silnik 9x6 czy np. 7x8 ?
Nota bene, co oznaczają te symbole ?
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2016
|
|
|
Lepszy pod względem oporów z tych dwóch 9x6 (o ile jest taki).
9C robi 10x6 albo 7x9, przynajmniej takie są popularne.
Pierwsza liczba to grubość drutu w uzwojeniu, a druga liczba to liczba zwojów.
Im grubszy drut, tym większy prąd możesz puścić przez silnik zanim go przegrzejesz, taki silnik jeździ szybciej, ale ma gorsze przyspieszenie.
Wolne silniki lepiej przyspieszają przy tym samym prądzie i ostatecznie trochę są ekonomiczniejsze, nie tylko dlatego że wolniej jeżdżą, ale dlatego, że szybciej przyspieszają, inaczej mówiąc do rozpędzenia do powiedzmy 45 km/h zużyją mniej prądu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016
|
|
|
Kolaska napisał/a: | Jeszcze jedno pytanie:
czy montowaliście kiedyś akumulator tak aby łatwo go było wyjąć i naładować poza rowerem ? |
Typowe solidne pojemniki wsuwane w specjalny bagaźnik lub umieszczane za siodełkiem :
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016
|
|
|
WojtekErnest: Dziękuję Być może zastosowanie takiej obudowy byłoby niezłym wyjściem ale to pewnie kolejne kilkaset złotych do dołożenia. Mnie bardziej chodziło o takie zbudowanie i zamontowanie aku LiPo (turnigy) aby łatwo było go odłączyć od roweru; łatwo zarówno elektrycznie jak i mechanicznie.
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016
|
|
|
Cześć,
Jeszcze pytanie techniczne: dostałem prywatną wiadomość od użytkownika który zaproponował mi BMS i ładowarkę na 12s; odpisałem mu ale mojej wiadomości nie widzę w sekcji "wysłane" tylko "do wysłania". Nie wiem jak ją wysłać
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016
|
|
|
Jak adresat przeczyta, to wiadomość zostanie przeniesiona do "wysłanych" |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016
|
|
|
Jezeli chcesz ciac koszty i planujesz sam przerobic swoj rower to zamow sterownik, bms i ladowarke z chin. polecam sklep greentime technology handluja sprzetem do ebikow na aliexpress. Ładowarki, sterowniki i bmsy sa po okolo 20 dolarow,
W oczekiwaniu na dostawe obserwuj dzial ogloszenia lub olx i kup silnik np zeeltom sprzedaje 500w silnik za 350 zl.
Baterie zamow od kogos z forum lub z ogloszen na to pojdzie najwiecej srodkow.
Jezeli masz bagażnik to mozesz na allegro zakupic kuferek pod baterie. |
|
|
|
|
Kolaska
początkujący
Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016
|
|
|
Wookie: sprawdziło się ! Dzięki
Bartek24m: Jako nowicjusz w temacie oraz ignorant w kwestiach elektroniki trochę się bałem kupować u pana chińczyka bo nie wiedziałem jakie parametry powinny mieć elementy. Teraz zaczynam to troszkę ogarniać ale i tak czuję głębię mojej niewiedzy BMS i ładowarkę kupiłem już u kolegi qaz33 a dział sprzedam także śledzę; niestety uciekły mi niedawno ogniwa turnigy w dobrej cenie - gdybym tydzień wcześniej się zainteresował to już bym składał aku. Widziałem ten silnik od kolegi Zeeltom ale im dłużej czytam forum tym bardziej skłaniam się w kierunku silnika 9c.
Pozdrawiam,
Kolaska |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016
|
|
|
Na jakie napiecie kupiles ladowarke i bms ? |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016
|
|
|
Kolaska napisał/a: | niestety uciekły mi niedawno ogniwa turnigy w dobrej cenie - gdybym tydzień wcześniej się zainteresował to już bym składał aku. Widziałem ten silnik od kolegi Zeeltom ale im dłużej czytam forum tym bardziej skłaniam się w kierunku silnika 9c. |
4 takie pakiety Turnigy pewnie będę miał na sprzedaż, ale nie w cenie 99 zł/szt.
Na sprzedaż mam też dwa silniki przekładniowe:
1. 24V 250W, z powodzeniem puszczany na 17A 12S LiPo, wykończyło go dopiero holowanie drugiego roweru z dzieckiem (poszły zęby na przekładni, wymieniam na nowe jutro), dropout 165 mm
2. 200W (nie pamiętam, jakie napięcie nominalne), wymieniona przekładnia, dodany czujnik temp. z wyświetlaczem, mocowanie na tarczę hamulcową, obręcz Alexrims DM24
Oba bldc 3 fazowe z czujnikami halla, zaplecione w obręcze 26", szprychy 2,2 mm (grube), na wolnobieg
Zaraz wystawię ogłoszenie w stosownym dziale... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|