|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Konsorcjum GREEN STREAM |
Autor |
Wiadomość |
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Lis, 2008
|
|
|
przeciętny samochód spalinowy ma wyższą sprawność rzędu 25-40% źródło np http://autowiedza.republi..._sprawnosc.html
i jak słusznie zostało zauważone duża część tej mocy idzie w spaliny i układ wydechowy który jest nagrzany do wielkich temperatur
przeciętny samochód ma tez mniejszą moc, poza tym tą maksymalną wykorzystuje tylko w ekstremalnych przypadkach żeby wykorzystać te kilkadziesiąt kilowatów w sposób ciągły musi jechać blisko swojej prędkości maksymalnej dzięki czemu chłodnica przy tej prędkości powietrza może oddać ogromna moc...
w samochodach spalinowych jest cały złożony system odprowadzania ciepła a mimo to bardzo wiele elementów silnika maja bardzo wysoką temperaturę
nie uważam za nic dziwnego to że potężna chłodnica przy prędkości np 160km/h operująca kilkoma litrami płynu chłodniczego którego temperatura oscyluje blisko 100°C może oddać kilkanaście jak nie kilkadziesiąt kW ciepła, jak wiadomo skuteczność wymiany ciepła zależy od różnicy temperatur więc nie można porównywać chłodnicy o wysokiej temperaturze do akumulatora który nie powinien robić się ciepły bo drastycznie skraca się jego długość życia
spójrzmy teraz na typowy samochód elektryczny akumulatory obok siebie brak wymiany ciepła z otoczeniem nie wyobrażam sobie żeby na takich akumulatorach odłożyła się moc rzędu kilowatów dla porównania wystarczy wziąć suszarkę do włosów i dmuchać przed siebie w pokoju a później schować się pod kołdrą i zrobić to samo...
więc uważam że akumulatory które byłyby np w bagażniku samochodu przy mocy strat obliczonej wyżej poszłyby do kosza po kilku cyklach w optymistycznym założeniu a jakoś się tak nie dzieje i żaden konstruktor nie planuje pojazdu elektrycznego ze względu na chłodzenie akumulatorów
napisano też że nikt się nie ugotował a ja byłem świadkiem wielu "gotowań" płynu w chłodnicy wystarczył tylko cieplejszy dzień i jazda w korkach gdzie wykorzystuje się praktycznie żadną moc silnika a jednak czasami ten cały skomplikowany system chłodniczy z wentylatorem nie daje rady mimo właśnie tych pojedynczych kW w tym przypadku!
żeby nie być gołosłownym pokusiłem się o obliczenie mocy traconej na ciepło samochody stojącego w korku zużycie benzyny 1,5l/h wartość opałowa benzyny 3860kJ/m3 więc 5,79kJ/h czyli "tylko" 1,6kW!!! z czego duża część odprowadzana jest przez spaliny i ta właśnie moc wystarczy żeby "zagotować" spalinowy samochód w gorący dzień
wniosek jest jeden jeśli Wasze powyższe obliczenia są prawdziwe idźcie powiedzieć wszystkim posiadaczom samochodów elektrycznych że to niemożliwe że one działają
pomiary Zbyszka potwierdzają moje obliczenia rezystancji wewnętrznej ogniw bo jego mają z tego co podał 0,2mΩ i jeśli dobrze pamiętam to były 100Ah wiec wszystko by się zgadzało gdyby podstawić pod moje kalkulacje 13mΩ dla ogniwa 1,5Ah a przecież nie mamy precyzyjnych danych producenta, gdzieś wyczytałem że te cylindryczne czyli te dla których podano wcześniej 5-10mΩ na małe ogniwo mają lepszą sprawność od prostopadłościennych wiec tym bardziej wszystko jest ok, rząd wielkości się zgadza...
pozdrawiam |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2008
|
|
|
Nie wiem skąd autor tego artykułu pozyskał te dane o sprawności.
Sprawność samochodu może osiągnąć nawet 20-25%, ale tylko na trasie przy pewnej dużej mocy oddawanej przez silnik, normalnie urzynasz mniejszej mocy z mniejszą sprawności, czyli można powiedzieć że sprawność wynosi 10%.
Przykładowo mój mały potwór pali 6l/100km (przy oszczędnej jeździe) w cyklu mieszanym, szacuje że pobieram średni z silnika 10kW – średnio.
6l paliwa to około 60kW/h energii.
Średnia prędkość to 60km/h
10kW/66kW = 17% sprawności.
Są samochody o sprawności 35% za kosmiczne pieniądze.
35% sprawności ma duży diesel – lokomotywa.
PS.
1 litr paliwa (benzyny) to około 10kW (z pamięci, nie pamiętam dokładnie)
Czyli 1,5 litra to 15kW czyli 10 razy więcej.
W jednym litrze paliwa jest tyle energii co 250kg aku. ołowiowego.
Uwzględniają sprawności: 1litr paliwa to 100kg Pb. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2008
|
|
|
Nadchodzą ciężkie czasy dla EV i (Konsorcjum GREEN STREAM)
Dolar 3zł i ciągle do góry (analitycy i specjaliści szacowali na 2zł)
(Na razie możemy zapomnieć o czystej energii)
Węgiel ciągle do góry, już trzeba sprawdzać z zagranicy.
(Dobrze że zima ma być łagodna)
Linie przesyłowe przeciążone.
Benzyna dziś rano 3,58zł i ciągle w dół, jest nadprodukcja (analitycy i specjaliści szacowali na 5zł na koniec roku)
Eksporterzy się cieszą że wszystkie waluty idą w górę.
Zobaczymy co będzie w nowym roku, ja się nie wypowiadam w tej kwestii bo skoro analitycy się tak mylą…. |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2008
|
|
|
ok przyznaje się do błędu wczoraj było późno ale w błąd wprowadziła mnie ta strona z wartością opałową benzyny http://www.majer-tech.com.pl/ramki/benzyna1.htm
na tej stronie jest jakaś bzdurna wartość opałowa benzyny a do mnie dzisiaj na świeżo doszło że to jest jakaś bzdura trzeba bardziej selektywnie szukać informacji...
nie można pisać o mocy z litra paliwa, wszystko zależy w jakim czasie zostaje ono spalone, ten sam litr spalony prze 1s da 1000 razy większą moc niż spalony przez 1000s a praca będzie ta sama
oczywiści wszystko co napisałem odnosi się do benzyny jako paliwa opałowego gdzie cała energia idzie na ciepło, przy silniku sprawa jest już dużo bardziej skomplikowana
pozdrawiam |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Lis, 2008
|
|
|
Piszę o spalaniu w ciągu godziny, bo o takiej jednostce czasu pisałeś.
Z tego co sobie przypominam to na wyświetlaczu komputer pokazywał 2,5l/h stojąc w korku.
To już jest do odprowadzenia ciągle 25kW ciepła.
Silnik spalinowy to maszyna cieplna która zamienia energię cieplną w mechaniczną, więc sprawa jest prosta. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 13 Lip, 2009
|
|
|
Jednak "Klaster Green Stream" działa skutecznie.
Już będzie projekt i prototyp polskiego samochodu ektrycznego (też wymagania sportowe), kupują elektryczne samochody użytkowe, stawiają słupki do ładowania akumulatorów w samochodach EV:
http://www.marr.com.pl/poig/index-6.html
Maszyna poszła w ruch. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kakalia [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Lip, 2009
|
|
|
Tak sie zastanawim czy nie warto sie zebrac i przystapic do przetargu, co Panowie na taki pomysl powiecie?
Analizowalem wymagania przystapienia do projketu nie widze zeby byl jakis problem. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009
|
|
|
A czytałeś opis techniczny samochodu?
Trochę poszaleli według mnie, boję się że koszt takiego prototypu
wyniesie ze 100 tysięcy albo lepiej... |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
kakalia [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2009
|
|
|
Nie tylko czytalem ale analizowalem i przygotowalem juz wstepny projekt, same materjały przekraczaja kwote 136tys. PLN do tego nalezy doliczyc koszt godzin spedzonych nad projektem i jego walidacja wraz z przygotowaniem ostatecznej dokumentacji DTR.
Jest jeszcze mozliwosc zeby sie zalapac wiec jak ktos ma czas i troche srodków finansowych to serdecznie zapraszam. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2009
|
|
|
czas to można znaleść ale gdyby te 13 odciąć to się pisze |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|