ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosba o porade - chyba chce e-skladaka prosze pomóżcie
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

Jak pamiętam to każde koło z elektobębnem ma określona liczbę obr/min. Bez zwiększenia napięcia nie przeskoczysz tych wielkości.
Z drugiej strony mieć 250W który wspomaga do 50 km/h to utopia.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

mmoto napisał/a:

Z drugiej strony mieć 250W który wspomaga do 50 km/h to utopia.

Jeżeli ktoś świadomie skonfiguruje sobie tak rower to dlaczego nie.
W powyższym przypadku byłoby to około 5A przy 48V i faktycznie wspomagałby mocą 250W przy 50km/h ale żeby taką prędkość osiągnąć sami musielibyśmy dostarczać conajmniej drugie tyle. Czyli byłby to zestaw do bicia rekordu jazdy godzinnej i do niczego innego ;-) Ruszyć by się na tym pewnie za bardzo nie dało, rozpędzało by się nieskończoność na samym silniku jeśli w ogóle. Ale przy 50-ce wspomagałoby 250 watami mocy :-)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

sirgregs napisał/a:

W powyższym przypadku byłoby to około 5A przy 48V

Tylko teoretycznie, bo w praktyce siliniki 250 W przyjmują bez uszkodzeń > 600 W (bo 42 V x 15A) a to juz tak mało jakby się pozornie wydawało nie jest .
Skoro przy 42 V jedzie ok 35 km/godz, to przy 48V czyli 55V pojedzie troszkę szybciej...
A wspomagany nogami gdy mamy odpowiednią przekładnię...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016   

W domyśle chodziło mi o max 5A czyli max 250W.
Po prostu sterownik 5A.
Standardowo na naszym forum silniki nominalnie na 250W pracują bez problemu przy napięciu 48V i prądzie 18A.
W moim dahonie na ten przykład bez problemu do 50km/h przełożeń wystarcza :-)
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016   

sirgregs napisał/a:
Jeżeli ktoś świadomie skonfiguruje sobie tak rower to dlaczego nie.
W powyższym przypadku byłoby to około 5A przy 48V i faktycznie wspomagałby mocą 250W przy 50km/h ale żeby taką prędkość osiągnąć sami musielibyśmy dostarczać conajmniej drugie tyle. Czyli byłby to zestaw do bicia rekordu jazdy godzinnej i do niczego innego Ruszyć by się na tym pewnie za bardzo nie dało, rozpędzało by się nieskończoność na samym silniku jeśli w ogóle. Ale przy 50-ce wspomagałoby 250 watami mocy


Dokładnie to jest ta utopia.
Do wspomagania tylko przy dużych prędkościach to prędzej zestaw Keplera tzn. silnik turnigy do opony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group