|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
najlepsza baza dla samochodu ev |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek ww [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
a jakie macie propozycje? |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
-suzuki swift
-corolla E9/E10 3d hatchback
-honda civic hatchback
-daihatsu charade
-w ostateczności fiat punto.. |
|
|
|
|
Wojtek ww [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
dzięki, faktycznie chyba przesadziłem z tymi busami no ale cóż myśli ewoluują w różnych kierunkach |
|
|
|
|
Wojtek ww [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2009
|
|
|
przekonaliście mnie do maego samochodu. faktycznie lepiej zacząć od małego, bo i koszty mniejsze. przeglądałem przez kilka dni allegro pod tym kątem i znalazłem kilka fajnych aut. co powiecie na opla corsę w nowej budzie? można takiego znależć już za ok 3000 pln w niezłym stanie i odzyskać z tego ok 1000 za silnik i części. waga ok 835 kg z silnikiem, silnik z wydechem i zbiornikiem . czy ktoś wie, ile kg jest do wyjęcia ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2009
|
|
|
Dobry wybór.
Silnik potrzbny do pocięcia i wówczas zostawia się oryginalne sprzęgło, do tego łatwiej z celowaniem osiwości. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009
|
|
|
mam corsę i tam silnik jest miniaturowy, skrzynia biegów jest 1/4 tego co w toyocie objętościowo.. polecam wywalić tylne siedzenia i plastiki, odzyska się parę kg.
a z tym odzyskaniem 1000 zł za silnik to bajka, jak Ci się uda 2-3 stówy za wszystkie części to pogratuluję, raczej ok 50 zł na złomie... |
|
|
|
|
Wojtek ww [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009
|
|
|
to może corolla lepsza? tylko która?
1 pod wzgl masy
2. pod wzgl sprzedaży niepotrzebnych części
3. pod wzgl. kosztów zakupu |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009
|
|
|
corolle się nie psują, części dość trudno w ogóle sprzedać, a co dopiero za rozsądną cenę.
ja kupiłem przykładowo skrzynię biegów od corolli za 120 zł
corsa jest chyba lepsza od corolli do przeróbki, bo lżejsza tak czy siak |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2009
|
|
|
Hmm, na allegro dość często trafiają się te silniki w cenie od 300zł, więc z tą okazją to bym nie przesadzał. Najlepiej szukać przez "bułgar", bo zdarza się, że ktoś sprzedaje inną część, a w opisie jest ukryta wzmianka o silniku. |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2009
|
|
|
dokładnie, nie okazja tylko zdzierstwo i nie wiadomo w jakim stanie... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2009
|
|
|
Ja jestem bardziej ciekaw tego CITROENA. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
Fajny pomysł z tym transporterem, Ja bym proponował zastosować silnik z tramwaju.
Moc 40 - 75 kW. Tylko napięcie 400-900V.
Jeżeli tramwaj o masie 16-28t ma 4 takie silniki to czemu nie 1 do VW.
Tylko gdzie wsadzić te 75 akumulatorów?
Ale by miał kopa moc rozruchowa 100kW.
Do tego dać hamowanie odzyskowe to fajna fura by była.
Szybki bilans masy:
waga aku 75szt x 30kg = 2250kg
waga auta 1800kg
czyli razem ok 4t to masz fajną ciężarówkę czyli prawko kat C
Chyba że będziesz jeździł jako trolejbus to rajdówka na miasto |
|
|
|
|
Wojtek ww [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2009
|
|
|
a ile waży cała panda, a ile silnik? |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2009
|
|
|
Od siebie chyba standardowo:
Honda CRX:
Zalety:
-Bardzo niski (większość), lub rewelacyjnie niski (CRX amerykańska wersja HF) opór powietrza spowodowany niską sylwetką i sciętym tyłem zmniejszającym zawirowania za pojazdem
-Niezbyt duża waga budy (naprawdę niska w CRX HF), cały pojazd ma średnią masę (950kg w przypadku europejskiego ED9) przez dość duży silnik spalinowy
-Małe wymiary - jak Civic 4gen z lat 87-92 - na miasto idealne
-Jeśli przyjmiemy go jako auto 2-osobowe, to robi się b. dużo miejsca na akumulatory
Wady:
-Teoretycznie 4-roosobowy, w praktyce cztery osoby nie podróżowałyby zbyt wygodnie, wzamian za to dużo miejsca z przodu
-Tył jest bardzo lekki - po dołożeniu akumulatorów na tył trzeba by rozważyć założenie mocniejszych sprężyn
-Części nie są ani specjalnie tanie, ani drogie...
-Jest to stare auto o sylwetce, która nie każdemu przypadnie do gustu
A poza tym:
-Suzuki Swift, w szczególności ten "przedostatni", gdyż jest dość aerodynamiczny
-Toyota Starlet 96-99, czy tez, gdy jest to auto nadal zbyt małe, to popularna na forum Corolla
-Civic "jajko", czyli 91-95 - Ma aerodynamiczną i dość niską sylwetkę. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|