ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie naprawić GIANT TWIST
Autor Wiadomość
zibi2 
początkujący
oldboy


Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   Gdzie naprawić GIANT TWIST

Jestem świeżym użytkownikiem roweru GIANT TWIST GO POWER HYBRID 36V (ok. 4-letni).
Akumulator jest w dobrym stanie. Niestety ujawniła się w rowerze usterka. Mianowicie wyłącza się napęd w czasie jazdy, ostatnio b. często. Wyłącza się wtedy napęd i gaśnie ekran sterownika na kierownicy. Aby włączyć ponownie napęd naciskamy włącznik na sterowniku i jest OK, ale tylko na kilka minut jazdy. Następnie to się powtarza. Zdarza się też takie wyłączenie ( bardziej dokuczliwe), że aby włączyć napęd trzeba wyjąć i włożyć z powrotem akumulator.
Stwierdziłem, że wyłączenia nie są powodowane wstrząsami; mimo uderzeń kołem (tylnym lub przednim) o podłoże usterka nie pojawia się.
B. proszę o pomoc w technicznym ogarnięciu problemu.
Będę też b. wdzięczny za wskazanie serwisu w Warszawie, który zechciałby się tym zająć.
Serwisy autoryzowane GIANT-a nie zajmują się elektrycznymi, a te które robią elektryki
nie naprawiają GIANTA.
Ostatnio zmieniony przez zibi2 Pon 11 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SawArt 
młodzik
SawArt


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

Skąd wiesz, że aku w wobrym stanie? Trzeba zrobić pomiar poj. pod obciążeniem. Lub pomiar U [V] podczas jazdy.
Spada napięcie i wyłcza się sterownik.
 
 
zibi2 
początkujący
oldboy


Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

Wszystko wskazuje, że bateria jest dobra. Wspomaganie działa b. dobrze niezależnie czy
bateria jest naładowana w pełni , czy częściowo (nawet na jednej kresce), czy jedziemy pod górkę, czy mocno przyspieszamy. Także przy włączonych światłach.
Tylko to wyłączanie, które nosi charakter przypadkowy, choć częsty; wspomaganie wyłącza się samoczynnie i wyświetlacz gaśnie.
Osobiście przypuszczam, że jest to uszkodzenie kontrolera. Tym niemniej postaram się,
zgodnie z poradą, pomierzyć napięcie baterii.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

zibi2 napisał/a:
Wszystko wskazuje, że bateria jest dobra. ...
Tylko to wyłączanie, które nosi charakter przypadkowy, choć częsty; wspomaganie wyłącza się samoczynnie i wyświetlacz gaśnie.
.

Tak się dzieje jesli BMS wykryje zbyt niskie napięcie którejkolwiek celi a nie tylko napięcia ogółem. Wtedy odłącza akumulator aby go chronić przed wiekszym uszkodzeniem. Sterownik również odłączy ale on reaguje tylko na napiecie sumaryczne. W Twoim przypadku stawiam jednak na BMS - czyli stan akumulatora. Zatem konieczny jest pomiar pod obciązeniem ale najlepiej gdybyś miał dostęp do napieć segmentów tej baterii a nie tylko sumy napięć . Wtedy na 99.9 % można szybko zlokalizować przyczynę.
4-ro letni akumulator ma prawo już być niesprawny.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

WojtekErnest napisał/a:
...
4-ro letni akumulator ma prawo już być niesprawny.

Nie gadaj, a ja głupi myślałem, że dotyczy to tylko akumulatorów żelowych :D
 
 
zibi2 
początkujący
oldboy


Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

Czy obciążenie: trzy żarówki samochodowe 12V/50W połaczone szeregowo będzie właściwe ?
z
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

Może być ;)
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

U mnie ten objaw wskazywal na zimny lut, ktory rozlaczal nie tyle od wstrzasow co od temperatury cieplego kontrolera.

To moze byc to samo, o ile po pierwszym rozlaczeniu i ponownym polaczeniu mozna zrobic spory dystans na akumulatorze.
 
 
zibi2 
początkujący
oldboy


Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
  Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

A oto wyniki pomiarów z obciązeniem 3-a żarówkami, prąd ok 5A.
- napięcie bez obciązenia - 38,5V
- z obciążeniem ....36,0V
Konstrukcja baterii to dziesięć zespołów złożonych z czterech ogniw połączonych
równolegle. Dokonano pomiaru na każdym z dziesięciu zespołów. Na dziewięciu było
napięcie 3,66V, a na jednym (skrajnym) -3,55V. Zatem ten skrajny jest potencjalnie
podejrzany, coć rozbieżność jest niewielka - 3%.
Jednakże, w tak zwanym międzyczasie, ujawniła się inna poważna usterka ,
powstała przy niestarannym montażu w naszym serwisie po transporcie roweru.
Przy oględzinach silnika, który jest w przednim kole, stwierdziłem, że wiązka
czterech przewodów dochodzących do silnika ociera o zewnętrzną aluminiową krawędź silnika.
Trzy z czterech przewodów miały uszkodzoną izolację, tak,że aluminiowa, przewodząca
krawędź zwierała w sposób dynamiczny te przewody. Usunięcie tej usterki powinno
przywrócić sprawność welocypedu. Jeśli nie, to trzeba będzie się wziąć za baterię.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

Napięcie początkowe 38,5 V świadczy ze bateria jest rozladowana albo nie byla ladowana przed pomiarem. Oczywiscie w pierwszej kolejnosci trzeba usunąć zwieranie przewodow fazowych silnika.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zibi2 
początkujący
oldboy


Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

Ura, ura, ura, Czapajew gieroj, Za rodinu, Za Stalinu, na boj, na boj, na boj...
z tą pieśnią na ustach wyruszam na trasę.
Już przejechałem 15km i wszystko jest OK. Usunięcie zwarcia w przewodach pomogło.
Wiedza o akumulatorach, zdobyta dzięki szan kolegom z forum na pewno będzie
procentowałą; serdeczne dzięki.

PS. naładowany w pełni akumulator ma napięcie bez obciązenia 40,7V, a więc dobre.
 
 
lechowiec 
młodzik


Wiek: 42
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 86
Skąd: Kłodzko
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

Giant nie ładuje ogniw do pełnego 4.2 V. Jest ok. Wrzuć kiedyś na forum zdjęcie flaków Twojej baterii tak jak ja to zrobiłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group